[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

Eddy

Aktiv medlem
Vad spanar grabbarna på för ö?

IMG_20200622_101029 HR.jpg

Bsk

Aktiv medlem
Tyckte det såg ut den flacka västerbottenskusten. Mitt senaste besök därute är för mer än tio år sen.

Bild kommer strax.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Får inte ihop det, känns Europeiskt. Men tittar man på skuggan så kommer den antagligen från sydsydväst och då borde det vara östkust. Men det finns ingen östkust som är så bergig i Europa.

Laan84

Aktiv medlem
Tjena!

Får inte ihop det, känns Europeiskt. Men tittar man på skuggan så kommer den antagligen från sydsydväst och då borde det vara östkust. Men det finns ingen östkust som är så bergig i Europa.
Jag tänker Italien, men får inte heller ihop det riktigt…

JaLi

Aktiv medlem
Solen står väl inte jättehögt, morgon/kväll? Tittar vi i östlig eller västlig riktning. Svårt att avgöra exakt var kusten är men en båt ser rätt stor ut så det borde vara hav eller stooor sjö.

GoranS

Aktiv medlem
Växtlighet, kupering, mm gjorde att jag landade någonstans i Alperna. Var först borta och virrade vid Lac Leman men bergen runtomkring var för höga där. Sjöarna i Italien och gränslandet mellan Italien och Schweiz föll också bort pga att jag inte fick ihop det med omgivande berg. Började titta i södra Tyskland men såg sen Zürichsee och google maps stärkte hypotesen att jag var rätt ute och sedan var det enkelt att hitta berget ifråga.

Vad är det för byggnad man ser på denna bild? Vill ha antingen namn på byggnaden eller en tämligen noggrann beskrivning av var den ligger.
BILD.JPG

weldion

Aktiv medlem
Växtlighet, kupering, mm gjorde att jag landade någonstans i Alperna. Var först borta och virrade vid Lac Leman men bergen runtomkring var för höga där. Sjöarna i Italien och gränslandet mellan Italien och Schweiz föll också bort pga att jag inte fick ihop det med omgivande berg. Började titta i södra Tyskland men såg sen Zürichsee och google maps stärkte hypotesen att jag var rätt ute och sedan var det enkelt att hitta berget ifråga.

Vad är det för byggnad man ser på denna bild? Vill ha antingen namn på byggnaden eller en tämligen noggrann beskrivning av var den ligger.
Visa bilaga 511680
Något söder om (tvärs över gatan) från Grycksbo pappersbruk (Arctic Paper).
Är väl typ någon bygdegård nuförtin?

GoranS

Aktiv medlem
Var i och för sig en lådoddsare att du skulle plocka den men jag tycker byggnaden är trevlig så den fick komma med ändå.

weldion

Aktiv medlem
Var i och för sig en lådoddsare att du skulle plocka den men jag tycker byggnaden är trevlig så den fick komma med ändå.
Ja, den är fin den där byggnaden. Synd på att grannfastigheten inte är så fager.
Cyklade förbi där för någon vecka sedan när jag tog Gamla fruns väg in till downtown Falun.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer