[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

uandt

Aktiv medlem
Kände igen forsen. Kommer inte ihåg om jag gått över bron eller inte. Annat vattendrag i närheten
20210817_202717.jpg

uandt

Aktiv medlem
Hur många ledtrådar måste jag ge? De e Jämtland, en å som syns på båda bilderna plus en massa andra grejjer

Bsk

Aktiv medlem
Är välså rätt det blir... Husån hade också varit rätt
Det var min nästa gissning, lite osäker på om det är fotat innan/efter förgreningen(har aldrig varit där).

En pdf med ruiner i Jämtland var det som jag grundade gissningen på.

Edit. Autokorrekt...

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Det jag ser i bilden är en betongkonstruktion med någon form av lutande stolpar på sidan. Är inte på det klara på om stolparna är ngt för att t.ex. förtöja en båt i eller om det är något annat syfte med dem.

Jag tycker mig också ana land på andra sidan vilket gör att jag gissar att det är en sjö. Den är inte pytteliten, men exakt storlek går inte att ha någon uppfattning om. Sen kan man ju egentligen inte utesluta ett hav heller då det skulle kunna vara en vik.

Totalt sett känns det för mig väsentligen omöjligt att ens producera en begåvad gissning på denna bild då jag i alla fall spontant inte kan påminna mig att jag varit på något sådant ställe.

Bsk

Aktiv medlem
-Sjö är rätt, en stor sjö.
-Vi är i Sverige.
-Denna brygga/pir har en granne som är mycket mer känd.

GoranS

Aktiv medlem
Jag tänkte också på den. Hittade dock vid en snabb blick inte ngn pir i närheten som såg ut att matcha den på bilden.

Bsk

Aktiv medlem
Ni har hittat rätt, bilden var för svår men hoppades på att nån av trådens stammisar skulle ta den...

Vem tar nästa bild? Spontant skulle jag säga att @uandt tog den på Rättvik. Eller?

uandt

Aktiv medlem
Var var jag när jag cyklade förbi det här hotellet som är så fult att jag kände mig tvungen fota det?
20210811_144934.jpg

uandt

Aktiv medlem
Kungsbacka bowling/Hotell nattmössan?
Heter det det? Det var så fult att jag inte riktigt han regga namnet. Det jag inte riktigt fattade är varför det var så mycket folk som åkte dit för att spela minigolf i ett industriområde. Jag hade nöjt mig med Kungsbacka i alla fall så bilden är din

sih

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer