[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

MagerValp

Aktiv medlem
Heh, såg inte leoparden, men hägnet har man ju glott på några gånger.

Var hänger konstverket?
6141BDA1-10AB-405F-BE0C-6E0EFEB1393C.jpeg

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Såg pollare längst ner i bild och förstod att det låg vid vattnet.
Laan84 lurade in mig på Ryssland men där hittade jag ingenting. Men när jag tog bort Ryssland i sökningen och bara sökte på Palace by sea och då dök det upp på typ fjärde bilden.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Jag spelar ju rätt mycket Geoguessr och därför kollar jag en del på Youtube också, skrattade lite när jag såg början på detta avsnittet.

GoranS

Aktiv medlem
Den bilden var verkligen att skicka tråden ner i källaren! Fast det är nog ingen källare om man ska vara lite allvarlig.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Jag har varit nere i en jäkla massa tunnlar och skrymslen under jord, mest i STHLM och GBG. Men det där känner jag inte alls, inte ens på bild. Så bör kunna utesluta dom städerna.
Nånting känns fel, varför ha någon tippat ner en massa jord? Stenar som ligger uppradade.. 🤔

sih

Aktiv medlem
Ser ut som det är vatten längst ned. Och kanske att vattennivån brukar vara högre. Om det skulle hjälpa någon..

GoranS

Aktiv medlem
Nä, jag kommer inte ens på något vettigt att googla på för att få fram svaret på den.

bearthefear

Aktiv medlem
Det ser ju arrangerat ut på något sätt. Stenarna har ju inte bara hamnat där av en slump. Och man får ju någon mystisk oförklarlig känsla av bilden… Någon katakomb under Konstfack?!

MagerValp

Aktiv medlem

Skithäftigt ställe, väl värt ett besök. Din bild @bearthefear

bearthefear

Aktiv medlem

Skithäftigt ställe, väl värt ett besök. Din bild @bearthefear
Kul! Har följt tråden länge men alltid varit för seg eller så har det varit för svårt. Nu hittade jag en bra vinkel :)

Så, vilket känt tak spanar jag ut ifrån?
EBFDA2C8-6769-4F1D-A36E-4E79D17DF593.jpeg

Kneecap

Aktiv medlem
Efter idogt googlande… Söndermarken i Köpenhamn? Verkar finnas en gammal vattenreservoar (cisternerna) som numer är konsthall?

Tjena!

Vad använder du för sökning för att hitta rätt? Jag lyckades efter att @sih såg att det var vatten. Då slog det mig att det kunde vara en cistern.

bearthefear

Aktiv medlem
Tjena!

Vad använder du för sökning för att hitta rätt? Jag lyckades efter att @sih såg att det var vatten. Då slog det mig att det kunde vara en cistern.
Nu är jag inte helt säker, blev ett par olika. Men eftersom jag var inne på konst-spåret tror jag det var ”konst underjordisk” som ledde mig rätt!

Kneecap

Aktiv medlem
Kanske för enkelt :) Din bild!

Tjena!

Inte superenkelt. Men husen i bakgrunden kändes som NY och sen googlade jag bra utkiksplatser och hittade en lista. Men det tog ett tag innan jag hittade en bild på Top of the rock som hade med alla antennerna.

Jag släpper bilden fri.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer