[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

weldion

Aktiv medlem
Japp! Upp mot slalombacken! Var där och irrade i lördags :-)
När jag kikade på bilden första gången så tänkte jag "Inte en aning."
Andra titten så såg jag lantbruksgymnasiet i bakgrunden, efter det så kom svettminnet igång av att jag trampat upp för de där kurvorna någon gång.

weldion

Aktiv medlem
Vad heter sjön som denna damm har skapat?
Finns ett slags samlingsnamn som ger rätt svar. Även namnet på den enskilda sjön ger rätt eller om du vill dra till med namnet på dammen.

damm.jpg

bollens

Medlem
Det stämmer bra. Etapp 18 av TdF 2019 gick längs sjöns östra kant från Embrun och sedan vidare till Valloire.
tdf19-stage-18-prof.jpg

Googlade "earth dam mountain area" och hittade den några rader ned.

Kör vidare på damm-temat, var hittar man denna damm?

Bilagor

• RIMG2060.JPG
    RIMG2060.JPG
    156.2 KB · Besök: 54

uandt

Aktiv medlem
Så Sierra Nevada därikring alltså? Efter lite kartsurfande hittade jag Presa de Rules

GoranS

Aktiv medlem
Nästan 3500 möh ger att Mulhacén alltså var berget. Jag antar att det var till fots i så fall, eller ...?

bollens

Medlem
Nästan 3500 möh ger att Mulhacén alltså var berget. Jag antar att det var till fots i så fall, eller ...?
Mulhacén är mycket riktigt berget. Har varit där och jobbat massa gånger, så jag minns faktiskt inte om det var just denna gång vi var uppe på toppen, men det skedde till fots från högsta parkeringen (https://goo.gl/maps/CsxzNzBkyrtJC49t6).

Har också fastnat i en cykeltävling på vägen upp ett år, fick för mig att det var La Vuelta, men är inte helt säker.

freddag

Aktiv medlem
det kanske är omöjligt att skilja de där sakerna åt med en sådan bildvinkel? ber om ursäkt isf.

GoranS

Aktiv medlem
På bilden ser jag tre horisontella avsnitt under "plattan". Tänkte att det kanske var ett som saknades p.g.a. bristande vidvinklighet på objektivet. Med fyra stycken var det bara Häradskär som matchade mot bilden med fyrskisser.

Vilken är stationen?
BILD.jpeg

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Vid den stationen har jag bott, men hoppar att svara, då jag inte har någon vettig bild att lägga upp.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer