[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

ulfalf

Aktiv medlem
IMG_4667.jpeg

Vilken icke-naturlig grotta ser jag ljuset i? Kanske svårt men har några ledtrådar på lager.

ulfalf

Aktiv medlem
Grottan är en av flera i ett område med flertalet andra grottor, denna är dock den enda som inte är naturlig. Storleken är ca femtontalet meter djup, 2 m hög och ca 75 cm bred.

JaLi

Aktiv medlem
På Kullaberg ja, i grottan nej. Googlade "grotta 15 m djup", första länken til en pdf "Grottor på Kullaberg" en av dom såg misstänkt ut. Googlade det namnet, klart!
Var är detta?
IMG_2249.JPG

uandt

Aktiv medlem
Jag bara tokgissar att det är ngn kung med fult hår som stirrar ner danskjäveln från helsingborgs fästning. med poängering på tokgissning. det är ju ändå fredag, fast på en torsdag. typ

knaper

Aktiv medlem
Ser ut som en gruvhög men samtidigt inte. Datumet i namnet antyder Sverige (koronaåret 2020) men ser utländskt ut. Ingen aning med andra ord.

Bsk

Aktiv medlem
Knapers funderingar gjorde att minnet kom igång, bild kommer strax.

Bsk

Aktiv medlem
Bilden innehåller lite detaljer som kan ge en viss hjälp (även om upplösningen inte är den bästa)

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Jag får det till att det är asiatiska tecken på byggnaderna. Bergen känns som Seoul, men hittar inga klockrena byggnader när jag tittar på bilder. Den spetsiga "katedralen" är ju ganska specifik så borde man kunna hitta

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Kör en liten ledtråd, bilden är inte tagen vid den stora träffen.

GoranS

Aktiv medlem
Jag hade någon tanke att det skulle vara porfyr men efter att ha jämfört med bilder är jag tveksam. Den stora smällen skulle kunna vara den som bildade Siljansringen. Det skulle i så fall inte vara Siljanstrakten. Svårt att få till någon vettig googling dock.

DanielS

Aktiv medlem
Ledtråden får mig att tänka på bilträffen "power big meet" i västerås, men har ingen aning om det finns någon sten där man borde känna till.

oJsan

Aktiv medlem
Ledtråden får mig att tänka på bilträffen "power big meet" i västerås, men har ingen aning om det finns någon sten där man borde känna till.
Han skriver ju att den _inte_ är tagen vid den stora träffen...
Håller med om att den här var svårgooglad 🤔

ooms

Aktiv medlem
Ska ”den stora träffen” syfta på Röda Sten då, och den där står nån annanstans i Göteborg? Eller nån annanstans öht?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer