[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

Peth

Aktiv medlem
CF91694A-BAC3-4474-A125-74E7E30D34C0.jpeg

Vad heter vattendraget och var är bilden tagen.

knaper

Aktiv medlem
Om det är England är det nog en kalkström med harr och öring. Varken laxälv eller laxvak det där.

Peth

Aktiv medlem
Inga rätt än så länge.

Brädspel skulle kunna leda till vattendraget.

sih

Aktiv medlem
Wikipedia har en lista på städer längs Avon och Warwick lät bäst. Kanske mitt undermedvetna, för jag kom på en ledtråd efteråt. Burt Reynolds->Burt Bacharach->Dionne Warwick.

Är baccarat spelet också? Fast det är väl inte ett brädspel.

Ny bild dröjer lite.

Peth

Aktiv medlem
Wikipedia har en lista på städer längs Avon och Warwick lät bäst. Kanske mitt undermedvetna, för jag kom på en ledtråd efteråt. Burt Reynolds->Burt Bacharach->Dionne Warwick.

Är baccarat spelet också? Fast det är väl inte ett brädspel.

Ny bild dröjer lite.
Brädspelet Othello och Margrethes avkomma, som ju är prinsar av Danmark, skulle leda till Shakespeare som ju är förknippad med Avon.

sih

Aktiv medlem
Här är nästa bild. Vet inte om alla såna här ser likadana ut eller om det är lätt att googla fram.

1634023641375.jpeg

sih

Aktiv medlem
Nu börjar tråden bli lurig när man lägger in bilder på sånt som inte finns mer ;) Men Garpenberg verkar vara helt korrekt.

Det är inte första gången jag lägger in något som inte finns. Typ i alla fall. Jag kanske har för mycket gamla bilder...

sih

Aktiv medlem
Gruvlaven i Garpenberg kanske hade varit mer korrekt, eller inkluderas allt i "gruva", eller bara malmbrytningsplatsen?

GoranS

Aktiv medlem
What!? Jag som var helt övertygad om att det var tågstationen i Uppsala med sin toppmoderna stationsbyggnad.

Peth

Aktiv medlem
Nej, det är Dannemoras toppmoderna tågstation. Otroligt högt tryck på persontågstrafiken där.
Är vi säkra på det? Jag har cyklat genom Dannemora några gånger, och jag kan inte minnas något högt tryck på persontågstrafiken. Kan inte minnas att det finns järnväg där ens en gång.

weldion

Aktiv medlem
Är vi säkra på det? Jag har cyklat genom Dannemora några gånger, och jag kan inte minnas något högt tryck på persontågstrafiken. Kan inte minnas att det finns järnväg där ens en gång.
En sak kan vi vara säkra på är att det går järnväg i Dannemora. Det är dock inget tryck på den och det är Dannemora gruva på bilden.

ooms

Aktiv medlem
Nog finns det järnväg, de körde ju malm till Hargs hamn så sent som för några år sedan innan gruvan stängdes andra gången.

Ny bild kommer om nån timme!

Bikzz

Aktiv medlem
Man kan se spöken från sparkade EricssonIngenjörer genom fönstren... Då provar jag en enkel, vilken flod ser man därnere ? Numera lite terraformad..

b9.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer