[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

GoranS

Aktiv medlem
Bör vara i Alperna. Har inte tid att försöka klura ut vad det är men skuggornas riktning bör ge en viss ledtråd.

Berk

Aktiv medlem
Kände direkt igen karakteristika skarpa kurvan av dalen.

Då fortsätter vi på temat vatten. Vilken sjö?

348 (1).jpg

GoranS

Aktiv medlem
Suck, äntligen en Italienbild igen och dessutom en jag grejat utan hjälpmedel och så missar man den. Livet är hårt.

weldion

Aktiv medlem
Tack för försöket. Jag är dock inte helt såld på liknelsen får jag erkänna. Comosjön är ju t.ex. inte någon mänskligt byggd damm.
Vad är sannolikheten att det skall finnas två stycken helt naturliga Comosjön i världen? Klart masarna fick bygga sin egen kopia i ett fåfängt försök att locka turister.

GoranS

Aktiv medlem
Får nog erkänna att jag föredrar Siljan i så fall om man ska ha sjö i Dalarna med fina vyer. Finns ju ett antal ställen på höjderna runt sjön där utsikten inte går av för hackor även om det inte är berg och branter på det sätt som det är runt Comosjön.

ooms

Aktiv medlem
Frågan är om de boende runt Comosjön gnäller på att det är för mycket rådjur som det görs på höjderna runt Siljan…:sneaky:

hanek082

Aktiv medlem
EE0387D9-9FB1-4217-8452-EF170BB3B2B7.jpeg

körde förbi trängslet för ett par veckor sedan och mötte beväpnad militär kom aldrig så långt fram.. var fick vi det varmt om öronen när denna bild togs

uandt

Aktiv medlem
Efter ett tag trillade det ner att det var varma stranden i Reykavik men jag var tvungen googla fram namnet.

Nusåhär i lunchtider passar det väl med lite potatis! Den här smaskiga king-edwarden kommer från?

20211013_115046.jpg

Jag vill veta var potatisen kommer ifrån, inte var min matkällare ligger

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer