Du har helt rätt!70-talsdelen på Jamtli i Östersund!
Tällberg =DGoogling på ”Museum mexitegel” hittade nån tweet där huset fanns med på bild.
Nå, i vilken ort spatserar detta rådjur?
Visa bilaga 518226
Stämmer!Tällberg =D
Kan till och med säga var huset som står till höger om dig stod förut.Stämmer!
(men ni locals borde nästan behöva ange exakt adress ;-)
Haha, svaret kom enbart av rådjuret… vet faktiskt inte ens var i Tällberg det ärKan till och med säga var huset som står till höger om dig stod förut.
Är väl från rätt sida då det är på väg upp efter vandringsleden men berget är rätt! @dantor din bildMittåkläppen från "fel sida"?
Japp! Det gick snabbt! En av de äldsta bebodda broarna (vilket dåligt uttryck, men ja, ni fattar) i Europa om jag minns rätt. Hur tog du den?Krämerbrücke, Erfurt?
Gissar på att du skall söka dig mot Turkiet.
Blir jäkligt dyrt med taxi från Stockholm till Turkiet bara!Gissar på att du skall söka dig mot Turkiet.
Helt korrekt, väldigt fin ljusshow i fontänen på kvällarna där utanför. Din bild.Bör kunna vara historiska museet i Yerevan, Armenien
Helt korrekt!Borde var från Oban om jag inte missminner mig.
Så hette den ja!Helt korrekt!
McCaigs tower i Oban
Bilden är din :)
Rösten?Så hette den ja!
Den här bilden kanske är för svår, men namn på sjön efterfrågas.
Visa bilaga 518346
Nix, vet inte riktigt var den ligger.Rösten?
Stämmer. Om det är Rydaholm i Värnamo kommun så är det fel landsdel.Det är inte Rydaholm.
Helt rätt. Jag var tvungen att kolla och det är tydligen 95 795 st större än en hektar.Det finns ca 100000 sjöar i Sverige....
Menade rösjön, men det stämmer inte heller inser jag!Nix, vet inte riktigt var den ligger.
Om det är Rösjön i Sollentuna/Danderyd/Täby är vi fortfarande i fel landsdel.Menade rösjön, men det stämmer inte heller inser jag!
Borsökna?Så hette den ja!
Den här bilden kanske är för svår, men namn på sjön efterfrågas.
Visa bilaga 518346
OK, där försvann mina chanser att ta den bilden på kunskaper. Häver ur mig en gissning baserat på inzoomning på random sjö som inte ligger nära Småland eller Sthlm: Nedre Tvängen.Om det är Rösjön i Sollentuna/Danderyd/Täby är vi fortfarande i fel landsdel.
Nope, ligger i Svealand så stämmer ej.Borsökna?