[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

ErikaB

Aktiv medlem
Trodde mina ”alla vägar bär till-”ledtrådar skulle ringa in Rom direkt. Vägen A24 går mellan Rom och Teramo och bilden är tagen mot Gran Sassobergen vid orten Assergi.

Nu ska jag ut och cykla. Bilden är fri

Laan84

Aktiv medlem
Jag tyckte att det kändes som Italien, men jag glömmer jämnt bort de här sydligare bergen 😳

Laan84

Aktiv medlem
Var är detta tro?

Bilagor

• 4EF22FDA-282C-4CCD-8316-C878383DD73A.jpeg
    4EF22FDA-282C-4CCD-8316-C878383DD73A.jpeg
    533.1 KB · Besök: 81

oJsan

Aktiv medlem
Äsch, molnen kändes som asien och byggnaden såg ut som de man ser borta i Kina. Men det var lite för fint för att vara Kina. :)

L.and

Aktiv medlem
Så, ledtrådsdags! Vi kikar ut över kreatursförsänkning och platsens namn för tankarna till ett annat djur.

L.and

Aktiv medlem
Ledtråd!
Parken har namne i det stora äpplet och tittar ut mot liten borg

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Hörru! Kodjupet ser man ju inte från Batteriparken, hela Edholma ligger ju ivägen.
Fast det beror väl på om man räknar farleden eller själva kodjupet.
Men om man står där bilden är tagen är ju hela batteriet i vägen för att ens se vattnet om jag fattade det rätt.
Du fick mig att leta på rätt ställe iallafall, men det blev en hel del letande innan jag såg att det stod Batteriparken och la ihop ett och One..
Batteriparken är alltså svaret.
Men förstår inte ledtråden med att platsens namn för tankarna till ett annat djur, om du inte syftar på Duracell-kaninen, då får du en stående ovation för riktig jävlig ledtråd. 🤣

L.and

Aktiv medlem
Tjena!

Hörru! Kodjupet ser man ju inte från Batteriparken, hela Edholma ligger ju ivägen.
Fast det beror väl på om man räknar farleden eller själva kodjupet.
Men om man står där bilden är tagen är ju hela batteriet i vägen för att ens se vattnet om jag fattade det rätt.
Du fick mig att leta på rätt ställe iallafall, men det blev en hel del letande innan jag såg att det stod Batteriparken och la ihop ett och One..
Batteriparken är alltså svaret.
Men förstår inte ledtråden med att platsens namn för tankarna till ett annat djur, om du inte syftar på Duracell-kaninen, då får du en stående ovation för riktig jävlig ledtråd. 🤣
Haha, nej du har ju såklart rätt i att det är svårt att se från där kortet är taget!
Syftade på farleden ska jag erkänna.
Och angående djuret så är det väl en klassisk 10-poängsledtråd, syftade på Animal i mupparna som är trummis/batterist.

Men snyggt löst trots svårt bild och vilseledande ledtrådar!

Kneecap

Aktiv medlem
Haha, nej du har ju såklart rätt i att det är svårt att se från där kortet är taget!
Syftade på farleden ska jag erkänna.
Och angående djuret så är det väl en klassisk 10-poängsledtråd, syftade på Animal i mupparna som är trummis/batterist.

Men snyggt löst trots svårt bild och vilseledande ledtrådar!

Tjena!

Det var alltså ännu lurigare än duracellkaninen. 🤣 Genialt!
Utan ledtråden om Kodjupet så hade jag nog aldrig kommit på det. Men den var rätt lätt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer