Kneecap
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
Nja, undrar om det verkligen är Frödinge?
Tjena!
Bästa autocorrecten hitintills.

Nja, undrar om det verkligen är Frödinge?
Nej, staden heter inte Ostkaka.Tjena!
Ostkaka
Nej, staden heter inte Ostkaka.
Brostorp syd-sydost om Tranås är bra om man gillar att äta mycket ostkaka.Nja, undrar om det verkligen är Frödinge?
Ja, det går bättre utan autocorrect.Tjena!
Då provar jag Osaka istället![]()
Carlsberg museum?
Provade först Tuborg cykeltaxi och sen såg jag att det stod Carlsberg på dörren. Så Tuborg cykeltaxi Carlsberg gav rätt snabbt träff.
NejRunriket?
Korrekt! Bökstastenen i Balingsta, Uppland.Böksta backe?
Trodde faktiskt du skulle klara den :)Menvaf… den har jag ju cyklat förbi 100-tals gånger utan att lägga märke tilll…![]()
Helt rätt, misstänkte att den kunde bli lätt då vueltan haft mål därToledo?
I mitt fall var det snarare att jag varit i Toledo som gjorde att jag tog den. Var dock många år sen nu så jag var inte helt säker även om ju Alcázar är rätt utmärkande.
Vad är detta för byggnad?
Visa bilaga 519551
Good enough! Är Beatebergs Folkskola (fd Länna Skola), uppförd 1909. Din tur.Tjena!
Tror det är en gammal skola, ligger brevid bmxparken i Skogås.
Good enough! Är Beatebergs Folkskola (fd Länna Skola), uppförd 1909. Din tur.
Tanken var att det skulle finnas en god chans att någon sett den i verkligheten, antingen som besökare till parken eller bara genom att ha cyklat förbi på vägen utanför som ju nyttjas rätt flitigt av cyklister.Tjena!
Kände igen den ganska direkt, har ju svängt in bakom den ett gäng gånger.
Vilken fiskeby är detta?
Visa bilaga 519571
Jag tycker mig se en svensk flagga långt till höger i bilden..Kan det vara s.a. det inte ens är Sverige!?
Mm, ser så ut ja. Är nog dessutom en svensk vimpel lite längre till vänster. Så, ja, Sverige är det nog.Jag tycker mig se en svensk flagga långt till höger i bilden..
Ingen som har gissat på Lysekil?
Jämtland någonstans?!
Arild?
Gissar att du med landet syftar på Ladonien och då är ju Arild närmaste ort.
HaHa. Det är några km därifrån. Typ många km.Lätt! Långbryggan, Rättvik!