[Bildtråd] Världens snyggast lackade cyklar (enligt dig). Fabrikslackade, custom lackade, DIY.

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
[Bildtråd] Världens snyggast lackade cyklar (enligt dig). Fabrikslackade, custom lackade, DIY.
Cyklar är otroligt vackra skapelser (med undantag för det som dyker upp i tråden om fula cyklar såklart 😉). Det som i min mening lyfter en cykel till toppnivå är en riktigt snygg lack, gärna i kombo med väl matchade delar i övrigt.

Därför tänkte jag att samla forumets bästa av det bästa här. Smaken är som baken så dela det du tycker är snyggt! Shoot!

Skriv gärna lite om cykeln med! 👍

Jag börjar:
Wilier Triestina Cento10 pro Disc med copparfärgad ram. Riktigt snygg. 😍

Bilagor

• C080B53A-2FFE-4496-AB96-521EB1D5A343.jpeg
    C080B53A-2FFE-4496-AB96-521EB1D5A343.jpeg
    68.7 KB · Besök: 219

Mange Campa

Aktiv medlem
Röd cromovelato...
Crescent 309 Competition, 80-tal
Inga originaldelar kvar förutom Hatta-styrlagret...
Ny Campagnolo 2x10s drivlina.
ROI lagerskål, fransk gänga.
Ultra-torque-vev.
Äldre Weinmann-bromsar.
m.m.

Bilagor

• 20220530_205115.jpg
    20220530_205115.jpg
    1.3 MB · Besök: 285
Senast ändrad:

Mange Campa

Aktiv medlem
Ja, fin kulör. Tyvärr har tidens tand tagit några bett om man kollar noga... ;)

moto

Medlem
Dangerholms skapelser är bara omg!!!!
Han håller på med en Foil, som kan bli hur grym FB_IMG_1664681110592.jpg som helst me tanke va han gjort förut.
En liten bild på hans graven.
Kolla på hans insta å fb.

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
Dangerholms skapelser är bara omg!!!!
Han håller på med en Foil, som kan bli hur grym Visa bilaga 585064 som helst me tanke va han gjort förut.
En liten bild på hans graven.
Kolla på hans insta å fb.
Har sett hans verk. Riktigt snygga. Vet ej hur mycket han målar själv och vad han beställer, verkar ju rätt sponsrad. Inte för att det spelar någon roll, riktigt snyggt blir det.

Sam

Aktiv medlem
Field Cycles har också fantastiska färgscheman och mönster.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Otroligt partisk men efter att Sören lackade om min Diverge från den trista grå citycamo till detta blev den rätt bra. Kanske inte snyggast i världen men den klart snyggaste Divergen i huset där jag bor. Grön metallic som fadar till svart. Inte en klibba på den utan alla "dekaler" är lackade. Lite kul är att den nästan byter färg i solen.

1664614134804.png

1664723096126.png

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
Otroligt partisk men efter att Sören lackade om min Diverge från den trista grå citycamo till detta blev den rätt bra. Kanske inte snyggast i världen men den klart snyggaste Divergen i huset där jag bor. Grön metallic som fadar till svart. Inte en klibba på den utan alla "dekaler" är lackade. Lite kul är att den nästan byter färg i solen.

Visa bilaga 584880

Visa bilaga 585180
Ja, den ska du vara riktigt nöjd med. 😃👍

Jonas Bleckert

Aktiv medlem

Bilagor

• 1664731054485.png
    1664731054485.png
    193.4 KB · Besök: 161

Kneecap

Aktiv medlem

Visa bilaga 584880

Visa bilaga 585180

Tjena!

Skimrar som en makrill i skogen. Värmer i hjärtat hos en GAISare. 😘

Bonsaifall

Medlem
Visserligen inte en racer men har hitintills inte hittat en cykel med finare lack än frank oceans rosa hoj. Den gången det blir ett custombygge med eget lackval så blir det en racer i avbild av denna hoj.
EC4771B7-9CB3-4A02-9E2B-E7F9DA0D7B60.jpeg

Bilagor

• A681B39D-F77A-47D7-83A2-F2B3AF56F694.jpeg
    A681B39D-F77A-47D7-83A2-F2B3AF56F694.jpeg
    95.7 KB · Besök: 85
  • BBB5CDD3-5757-4663-9D86-A14CFE203474.jpeg
    BBB5CDD3-5757-4663-9D86-A14CFE203474.jpeg
    131.7 KB · Besök: 83

Berk

Aktiv medlem
Egress måste väl vara med.

75952FCF-BB3D-4BC1-B81E-E887B30E06AB.jpeg

IMG_8058.jpg

moto

Medlem
Har sett hans verk. Riktigt snygga. Vet ej hur mycket han målar själv och vad han beställer, verkar ju rätt sponsrad. Inte för att det spelar någon roll, riktigt snyggt blir det.
Va jag förstår så gör ganska de mesta själv, han har ju plockat ihopa en lr annan hoj genom åren säkert fått tills sig lite erfarenhet kan jag tro.
Nästa projekt är som sagt hans första lvg.
Å jag som Scott lallare är riktigt nyfiken på hojen🤘

moto

Medlem
Va jag förstår så gör ganska de mesta själv, han har ju plockat ihopa en lr annan hoj genom åren säkert fått tills sig lite erfarenhet kan jag tro.
Nästa projekt är som sagt hans första lvg.
Å jag som Scott lallare är riktigt nyfiken på hojen🤘
Har en CR1 av sista modellen ståendes som jag funderar å skrapa å slipa lacken av å hitta på nå schysst me, kanske en kameleont lack....
Skulle bli en trevlig pendlare om jag nu klarar av å få på en färg som inte rinner ända ner till sydpolen 😅
Men nån gång må man ju prova nå nytt å skaffa sig nya erfarenheter😁

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
Har en CR1 av sista modellen ståendes som jag funderar å skrapa å slipa lacken av å hitta på nå schysst me, kanske en kameleont lack....
Skulle bli en trevlig pendlare om jag nu klarar av å få på en färg som inte rinner ända ner till sydpolen 😅
Men nån gång må man ju prova nå nytt å skaffa sig nya erfarenheter😁
Börja där:

Topp