Billig lätt cykel till treåring. Omöjlig kombination?

Spannen

Ny medlem
Halloj!
Mitt äldsta barn fick sin första cykel när hon var sex år gammal. En Islabikes som vi är supernöjda med på alla sätt. Lillasyster som nyss fyllde tre år är mycket mer fysisk än vad storasyster var som liten och har susat fram på olika typer av fordon sedan ettårsåldern. Jag vill att hon ska få prova en vanlig cykel men plånboken är tyvärr betydligt magrare nu än när vi köpte syrrans Islabikes. Jag vill inte köpa en begagnad cykel. Vad finns det för bra alternativ som är billigare än Islabikes till en treåring?
Tack på förhand! 🙏🏻

jonte987

Aktiv medlem
Vitus 14 eller 16?
Dyrt pga Brexit men vet inte vad som är billigare

Kan behövas en kortare stam i början

Laan84

Aktiv medlem
Har inte koll på kvaliteten, men känns som att de velat kopiera populära koncept till lågt pris..

Aron

Moderator
Min erfarenhet från egna inköp och kompiskretsen är att begagnade barncyklar från entusiastmärkena brukar vara i mycket bra skick. Dels håller de mycket bättre än vanliga barncyklar, dels brukar föräldrarna både ha kunskap och engagemang att sköta om cyklarna. Köp begagnat, och få igen pengarna den dag du säljer.

jonte987

Aktiv medlem
Har inte koll på kvaliteten, men känns som att de velat kopiera populära koncept till lågt pris..
Tror man behöver kolla lite på den. Är inte både cs och ac lite väl tilltagna?
Annars ser det väl vettigt ut. I ordinarie pris för nära vitus

simson

Aktiv medlem
Finns väl fortfarande några ealyriderhojar på blocket som de försöker göra vinst på men det är mitt i vintern och det är väl bara vi nördar som kollar cykel nu , prutläge?

Lodet

Medlem
Vi köpte en comencal Ramones 14 till vår treåring. Inte superlätt men mkt lättare än genomsnitts barncykeln. Betalade 2800kr då det var fjolårets modell. Sålde för ist sätt samma pengar 1,5 år senare!
Nästa blev en early rider 16 som hon utnyttjar nu

Hasse#7

Aktiv medlem
Alla barn växer men alla vill inte cykla. Det går att hitta beg som är som nya. Man får leta ordentligt bara och betala skäligt.

kais01

Aktiv medlem

3800 kr är inte jättebilligt, men Woom har cyklar i samma klass som Isla och har bättre kundbemötande.
bra design och vikt i woom, men lite taffligt svetsade.

köpte förra hösten en woom 1 i en trevlig affär på åsögatan. finns också ett utbud av detta märke begagnade på ebay.de. under pandemin vart brist på dessa cyklar.

Marmar77

Ny medlem
bra design och vikt i woom, men lite taffligt svetsade.

köpte förra hösten en woom 1 i en trevlig affär på åsögatan. finns också ett utbud av detta märke begagnade på ebay.de. under pandemin vart brist på dessa cyklar.
Woom är bästa cykeln till ett barn, har bra komponenter inte sett några problem med svetsarn på de som jag har haft till mina barn, fördelen är att barnen sitter mer rak i på en Woom mot en Isla bike. Har en 16 tum till salu.

Dalkullan80

Ny medlem
Woom är bästa cykeln till ett barn, har bra komponenter inte sett några problem med svetsarn på de som jag har haft till mina barn, fördelen är att barnen sitter mer rak i på en Woom mot en Isla bike. Har en 16 tum till salu.
Hej!
Är 16-tum-cykeln såld?
Vilken färg?
Pris?
Och var finns den?
Jag är intresserad! 😃
/Anna

Laan84

Aktiv medlem
Hej!
Är 16-tum-cykeln såld?
Vilken färg?
Pris?
Och var finns den?
Jag är intresserad! 😃
/Anna

Topp