"Billiga" genomskinliga cykelglasögon?

Meistro

Medlem
Tänkte höra om det fanns några luftiga budgetalternativ för att slippa knott och dylikt?

Som inte gör världen "skev" som många rundade gör? :)

nisseson

Aktiv medlem
Kolla på skyddsglasögon från t.ex. Clas Ohlsson eller Biltema. Har kört med sådana i flera år för simpel pendling. Kan kosta runt en femtiolapp, gör ett utmärkt jobb. Det kvittar om man tappar bort dem eller misshandlar för illa, enkelt ersatta.

Loftberg

Aktiv medlem
Ja alltså köp typ det billigaste du kan hitta i valfri butik. Även om dom inte ens är blanka och otonade, så kommer flera med utbytbara linser. Annars funkar ju olika typer av skyddsglasögon (innebandy, skytte, snickeri osv).

Marcusorca

Aktiv medlem
Köpte cykelglasögon med klarglas på Decathlon i vintras för 69 kr fanns i fler varianter beroende på väderlek

Kristoffer R

Aktiv medlem
Pendlar själv i Julas gultonade skyddsglasögon. De är tillräckligt ”oslipade” och jag slipper sjögång med dem. Finns/fanns även i en ”klar” modell. Har några stycken, för de glöms, tappas och slits.

Gå och testa runt lite, Jula har 4-5 tänkbara modeller och tidigare tipset Classe har säkert också flera.

https://www.jula.se/catalog/klader-...udskydd/skyddsglasogon/skyddsglasogon-906117/

MartinRF

Aktiv medlem
Bauhaus har en serie skyddglasögon från en firma i Ulricehamn. De har höjt priset till 85:- Finns i varianterna ofärgade, gul och solskydd. Optiskt helt utmärkta så vitt jag kan bedöma. Design typ sportglasögon.

/Martin

Senast ändrad:

Stervelo

Aktiv medlem
Classes cat kör jag med. Justerbara skalmar är kalas. Jag har öron lågt jämfört med näsrygg så ganska många glajjor lämnar för stor glipa under ögat.

Meistro

Medlem
Då tar vi dem. Hur är "svängningen" i glasen? De på jula var iallafall väldigt skevade så att omvärlden såg lite rund ut? Yrsel vid mtb ar farligt :)

wreeby

Ny medlem
Köp via Ali express. Oakley kopior jawbreaker.
Typ 150 spänn med 5 linser. Funkar hur bra som helst.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer