"Billigare" cykelkläder?

Evileas

Medlem
"Billigare" cykelkläder?
Hej! På jakt efter lite billigare cykelkläder än de vanliga märkena craft, giordana, shimano, pearl izumi osv.. Föräldrarna till ungdomarna i Friluftsfrämjandet som jag cyklar med har lite svårt att se nyttan med att pynta 600 - 1000kr/plagg för kläder som de växer ut snabbare än dom hinner säga "måntenbajk".
Kikade lite på Team Sportias North Bend som höll någonstans halva priset mot de etablerade märkena men deras cykelkollektion har tydligen utgått i år..

Någon som har tips på prisvärde grejer som går att beställa i lite större kvantiteter och av ett företag som helst ska ha grejerna nästa gång man vill beställa också..

Evileas

Medlem
"Billigare" cykelkläder?
Kanske ska köpa Biltemakit själv och utvärdera..
Team Sportias egna märke North Bend har tydligen ingen cykelkollektion i år. Bara uddagrejer kvar sen förra året..

fphotography

Aktiv medlem
"Billigare" cykelkläder?
Spectra, Newline bl a har plagg som är billigare. Typ 300:-. Billigare än så blir det nog inte utan att gå till BT. Farsan har handlat på BT och det ser inte allt för förtroendeingivande ut, men å andra sidan verkar han nöjd även om det ser ut som har en nerpinkad blöja på sig :O)

Spectra/Newline körde jag med i början och det funkade väl okej. Dock kan jag tycka att blöjan tappade spänsten efter en säsong. Sedan gick jag över till Craft och jag har för mig att deras vanliga utan hängslen var rätt okej i pris också.

Å andra sidan om det är föräldrar i en förening så kan de väl göra gruppköp och pressa priserna ytterligare.

Mvh
Freddo

raider

Aktiv medlem
"Billigare" cykelkläder?
Kolla sportshop-online.se. Rogelli heter märket prisvärt och bra kvalité. Fri frakt och retur om inte plaggen passar. Var det sist jag beställde. Vet dock inte om de har barnstorlekar.

rickards

Aktiv medlem
"Billigare" cykelkläder?
Stadium har som sagt vettiga priser på mycket. Alla sportbutiker har ju oftast funktionströjor för nån hundring som ej är cykelspecifika om det kanske funkar. Biltemas kläder tycker jag funkar helt ok, har tränat en hel del i deras tröja för 149:- och det har gått alldeles utmärkt. Har även ett par av deras byxor i garderoben, de är lite tunna men visst går det helt ok att cykla i då och då.

Kristoffer R

Aktiv medlem
"Billigare" cykelkläder?
Bland de etablerade märkena finns ett "budgetmärke" jag kommer att tänka på och det är Dare2B (dare to be):

http://www.dare2b.com/buy/activity/mountain-biking/?ref1=1|Activity-Type|Biking

Annars tycker jag Rose är värda en titt. Läs om företaget på startsidan, jag har i länken nedan valt att sortera på märke "Rose" och på "Barn". Gå via deras svenska representant ("Rose-tråden").

http://www.rosebikes.se/produkter/k...pe=list&count=16&order=aprice#anchor_products

EDIT: Rose tröjor för juniorer kostar under 200:- och även byxor under 200:-
Det är alltså "riktiga" tröjor med lång rygg, dragkedja fram och ryggfickor.
Byxorna vet jag inte så mycket om men de har iaf pad.

Senast ändrad:

fritz68x

Ny medlem
"Billigare" cykelkläder?
Har kikat på bikebuster.se de har riktigt bra priser och då får man ändå italiensk kvalitet (biemme) 352:- Jersey och 440:- för Bib ok skall ju beställas minst 10 ex.
Billigare än många sv klädtillverkare :)
Fritz

Globalistic

Aktiv medlem
"Billigare" cykelkläder?
Evileas skrev:
-------------------------------------------------------
> Stadium skall genast kollas på..

Tänk bara på att Alla butiker inte har cykelkonfektionen. I stockholm är det sergelgatan, länna, barkarby å moraberg har jag för mig som har detta sortiment. I göteborg är det Sisjön. mer info får du om du ringer innan besöket.

Evileas

Medlem
"Billigare" cykelkläder?
Jättebra! Nu fick jag en hel del att kolla upp. Kollade SOC men hittade inget på deras hemsida angående cykelkläder. Men jag ska ringa och kolla med dom.

Köp & Sälj

Topp