Biltema - cykel på vägg

moros

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Synd att de inte finns för smalare, men jag antar att de går att hitta någon annanstans. De ser nästan ut som den typen man använder till trädgårdsredskap. Samma princip i alla fall.

Healons

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Och jag tycker det är synd att de inte finns för bredare 😃. Men kanske går att tvinga in ett 2,5” återstår att se

minimalist

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Synd att de inte finns för smalare, men jag antar att de går att hitta någon annanstans. De ser nästan ut som den typen man använder till trädgårdsredskap. Samma princip i alla fall.
Originalet är Clug, finns i en del olika varianter. Vad jag har läst så är det lite vanskligt för långtidsförvaring, då fästet kan släppa om däcket tappar för mycket tryck.

Vill man hänga cykel vertikalt och säkert skulle jag satsa på Steadyrack, även om de kostar en del.

erolwi

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Originalet är Clug, finns i en del olika varianter. Vad jag har läst så är det lite vanskligt för långtidsförvaring, då fästet kan släppa om däcket tappar för mycket tryck.

Vill man hänga cykel vertikalt och säkert skulle jag satsa på Steadyrack, även om de kostar en del.
Har inte steadyrack men har Topeak Swing up. Funktionen att kunna vrida cykeln ska inte underskattas. Har man bara en cykel kan man vrida bort den så tar den mycket mindre plats in i rummet. Har man mer än en så möjliggör det mycket tätare placering samt att man kan vika undan allihop. Stort plus.

Singular

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Har inte steadyrack men har Topeak Swing up. Funktionen att kunna vrida cykeln ska inte underskattas. Har man bara en cykel kan man vrida bort den så tar den mycket mindre plats in i rummet. Har man mer än en så möjliggör det mycket tätare placering samt att man kan vika undan allihop. Stort plus.
Jag har motsvarigheten från Feedback Sports - lika enkelt som genialt.

Clug/Biltema-varianten håller jag mig djupt skeptisk till.

Healons

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Ja det verkar riktigt smart. Familjen har ju 4 cyklar så det hade underlättat rejält. Men testar Biltema sålänge. Inga pengar att tala om så testa kan man ju alltid

Healons

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Försökte klämma fast mitt 2,5 däck men det går icke… får köra på krokar. Men till tunnare däck funkar det helt ok för priset…

Der Kaiser

Aktiv medlem
Biltema - cykel på vägg
Varför bemöda sig med ett så tveksamt fäste när samma affär har en "vanlig" väggkrok, som passar från smalaste hjul till ca 3.0"?

Bilagor

• Screenshot_20221207-144514~2.png
    Screenshot_20221207-144514~2.png
    49.4 KB · Besök: 89
Senast ändrad:
Topp