Biltema har ny katalog!

velman

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Man blir ju lite fundersam över deras flaskhållare, pakethållare och stänkskärmar? Är de verkligen till för cyklar? Biltema verkar inte helt säkra i alla fall verkar det som.
biltema.PNG

darkforce

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Den är tydligen rensad på Shimanos lågbudgetprylar.

anledningen att den inte har med shimanos budgetprylar är helt sonika för man vet inte vad man kommer få tag i för modeller därav har man medvetet valt att inte ta med detta i tryckta katalogen utan uppdateras enbart i butik o webb

dumt nog missade dom detaljen att hänvisa cykeldelar till hemsidan i trycka katalogen.

AdamLR

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Själv har jag bara BT-katalogen för produktbeskrivningarna. Men man har ju hört om snuskhumrarna som direkt bläddrar fram till de provokativa bilderna på lösaktiga low-end-shimanokomponenter. Ibland ser man dem också stryka omkring i varuhusets skumt upplysta cykelsektion och diskret smussla ner undermåliga innerslangar mellan skrivarpappret och spolarvätskan...

discomike

Medlem
Biltema har ny katalog!
Jag läste min biltemakatalog redan för några veckor sen när den damp ner (prenumererar kanske eller på nåt sätt har de min address)... det som faktiskt förvåna mig är att de nu faktiskt säljer en MTB med luftgaffel, dock rejält steg upp i prisligan mot deras andra cyklar och knappast prisvärd eller?

1628111667147.png

Kneecap

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Jag läste min biltemakatalog redan för några veckor sen när den damp ner (prenumererar kanske eller på nåt sätt har de min address)... det som faktiskt förvåna mig är att de nu faktiskt säljer en MTB med luftgaffel, dock rejält steg upp i prisligan mot deras andra cyklar och knappast prisvärd eller?

Visa bilaga 504611

Tjena!

Jag måste nog säga att den är inte så illa för dom pengarna, i Sverige. Jag kan då inte hitta nån annan med luftgaffel, deore och hyfsade skivbromsar för dom pengarna. Sen är väl hjul, vevparti m.m. inte mycket att hänga i granen. Men man ska nog inte begära allt för mycket för under 8 lax.

Hasse#7

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Någon som testat deras kombinerade klammer och dyckertpistol för 499 kr? Jag har takskivor, taklist och ev sockel som jag behöver få fast. Har inget övrigt behov av någon proffsutrustning, orkar inte heller krångla med manuella handverktyg. Det skall bara dit effektivt och enkelt.

Edit: Köpte den plus klammer och dyckert. Får väl göra en utvärdering sen.

Senast ändrad:

Jonas Bleckert

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Ett av de mest störiga sakerna med BT (hemsidan) är att de ej låter kunderna betygsätta eller recensera produkterna. Med tanke på den varierande kvalitén på deras pryttlar köper man ofta grisen i säcken. Hos Jula, Clas mfl. Kan man ju undvika det värsta skräpet tack vare att andra delst sina erfarenheter.

jonte987

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Tjena!

Jag måste nog säga att den är inte så illa för dom pengarna, i Sverige. Jag kan då inte hitta nån annan med luftgaffel, deore och hyfsade skivbromsar för dom pengarna. Sen är väl hjul, vevparti m.m. inte mycket att hänga i granen. Men man ska nog inte begära allt för mycket för under 8 lax.
Ser inte alltför brant ut? Delvis interndragning (vad det nu ska vara bra för). Oväntat lätt om det verkligen stämmer.

SIE

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!

Visa bilaga 504611
Öppnar ju upp för fler cyklister, kul. Vore intressant med mer specar men hittar inte de nya cyklarna på deras hemsida.

123456789

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Själv har jag bara BT-katalogen för produktbeskrivningarna. Men man har ju hört om snuskhumrarna som direkt bläddrar fram till de provokativa bilderna på lösaktiga low-end-shimanokomponenter. Ibland ser man dem också stryka omkring i varuhusets skumt upplysta cykelsektion och diskret smussla ner undermåliga innerslangar mellan skrivarpappret och spolarvätskan...

BorkaMattis

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Tjena!

Har det inte förr varit standard att skriva "deore-växlar" när det i själva verket enbart är växelföraren som är deore och resten är billigaste möjliga från kina?

Fredrik S

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Tjena!

På Wiggles eftersäsongsrea 2018 fick man en Vitus Sentier i enklaste utförandet med Deore 1x10 för 8000 kr. Tiderna förändras.

Artix

Medlem
Biltema har ny katalog!
Kolla bara vad jag fick för 13 000 i min Scale 970 🥴
Var ganska länge utanför ämnet.
Sämsta skivor, sämsta nav, sämsta växlar, 😱
Och nu efter många tusenlappar som XT växlar, pedaler, skivor hittar jag en Scale 940 med SLX och thru axle för 15 k 😭

Tomcat1

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Hatar att få in den där bibeln när man har två "Ej reklam tack" på ytterdörren.
Var inte långt ifrån att sula ned den mot brevbärare förra gången som han gick tillbaka till post-cykeln.

Bengt-re

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Man ska inte behöva avsäga sig skit man inte frågat efter/beställt.

Ett annat alternativ är att lägga katalogen i en gul postlåda med en upplysande lapp om varför man inte vill ha den ("har ej beställt" t.ex.). Oadresserade utskick är billigare för avsändaren; då kan de gott ta litet extrakostnad för returhanteringen.
Varför fortsätta bråka? Lämna eländet i returen eller elda upp den och avboka dig på länken ovan? Man måste inte bli knärkt på allt som inte är som en vill.

Woodknocker

Aktiv medlem
Biltema har ny katalog!
Biltema=bra.

Förresten betalar jag brevbäraren för att ge mig all den reklam ni reklamhatare inte tar emot. Men sen åkte jag heller aldrig bil som liten då vi inte hade bil.#ingenmiljöbovmeningetsheepheller

Nej men seriöst så är Biltema faktiskt bra, finns inte många bättre kedjor.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer