Biltema Quickrelease - hur tänkte de där?
Har kikat runt lite på stöldskydd av hjul, sadel osv. och tänkte testa snålvarianten från Biltema först. Köpte således en Quickrelease ( https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cykelservice/quickrelease-2000018862 ), och redan i affären tyckte jag det såg skumt ut. Man behöver en speciell infem-nyckel (som medföljer) för att skruva loss ena sidan - men andra sidan består av en räfflad "mutter" som med lätthet skruvas loss med polygrip! Hur tänkte de där?!
Vet att en del här har Biltema-varianten, vad tycker ni om den? Den känns ju totalt meningslös. Kunde lika gärna varit en vanlig insex på andra sidan så man iallafall slapp specialnyckeln. Fast å andra sidan kan man ju bara plocka fram polygripen om man inte orkar leta efter nyckeln... Fattar verkligen inte grejen, känns ju som en helt ogenomtänkt felkonstruktion? Eller är det bara jag?
Vet att en del här har Biltema-varianten, vad tycker ni om den? Den känns ju totalt meningslös. Kunde lika gärna varit en vanlig insex på andra sidan så man iallafall slapp specialnyckeln. Fast å andra sidan kan man ju bara plocka fram polygripen om man inte orkar leta efter nyckeln... Fattar verkligen inte grejen, känns ju som en helt ogenomtänkt felkonstruktion? Eller är det bara jag?