Black Friday 2021 tipstråd

freddag

Aktiv medlem
Herregud. Börjar bli tröttsamt med alla moraliska kyrktanter på detta forum
vilken välfunnen förolämpning. moral! kyrkor! kvinnor! fy!

jag tycker i vanlig ordning att det i cyklingens själva essens bor en slags luddism och konsumtionskritik. därför är det alltid i sin ordning att slå prylhetsare på fingrarna på ett cykelforum.

gizmo

Medlem
[/QUOTE]
vilken välfunnen förolämpning. moral! kyrkor! kvinnor! fy!

jag tycker i vanlig ordning att det i cyklingens själva essens bor en slags luddism och konsumtionskritik. därför är det alltid i sin ordning att slå prylhetsare på fingrarna på ett cykelforum.

Förolämpning? Är nog den enda gruppen som tar det med en klackspark.

Prylhetsare? Tror nog dom flesta vill köpa det dom behöver billigare

Senast ändrad:

jonte987

Aktiv medlem
grabben har ett. Verkar ok men det är inte testat i minusgrader.
Han är inte överviktig men han blev snabbare

Senast ändrad:

jolov

Aktiv medlem
Nej, nej! 🙂 där kan jag tipsa om biltemas flaskhållare i plast, förvånande bra funktion, ett fynd!!

Finns ingen gubbe med självrespekt som skulle köpa ett flaskställ från biltema då det finns kolfibersställ för fyrsiffriga belopp.

grabben har ett har. Verkar ok men det är inte testat i minusgrader.
Han är inte överviktig men han blev snabbare
Jag hoppas att han inte är en gubbe heller.

Cyklargärna

Aktiv medlem
Bara dom håller i kyla, ska åka och kika för dom jag köpte på XXL var ren skit
Har väl kört några gånger i 5-6minus som lägst kanske, rätt korta turer dock 1-1,5 tim oftast, håller än så länge, kändes sladdrig(mjuk) vid inköpet men håller fast flaskan(550)även i rätt stökig terräng förvånande nog. Köpte den mest för att jag behövde ett sidomatat ställ.

Pfaff

Aktiv medlem
57E54D3D-EBF4-4CE5-B2A9-F5EF7D489FAB.jpeg

GLHF

Ny medlem
Någon som har tips på vinter/vår-kläder? Cyklar asfalt och grus, börjar bli kallt här nere i Skåne. Behöver väl en jacka och långa bibs iaf tänker jag. Kommer nog inte cykla så mycket när det går under nollan. Har inte så hög budget tyvärr...

Pfaff

Aktiv medlem
Någon som har tips på vinter/vår-kläder? Cyklar asfalt och grus, börjar bli kallt här nere i Skåne. Behöver väl en jacka och långa bibs iaf tänker jag. Kommer nog inte cykla så mycket när det går under nollan. Har inte så hög budget tyvärr...

Kolla på TMP i Arlöv. Säljer mycket fjolårsmodeller till bra priser, mycket Craft.

HåkanC

Aktiv medlem
Kolla även vad XXL har att erbjuda nu under Black Week

Ytterligare ett ställe där jag har handlat cykelkläder för kallt väder senaste året är
och då förstås även
Det har främst varit olika craftkläder till bra pris.
Enl min erfarenhet är mkt av de kläder Craft säljer riktigt bra, åtminstone så länge man undviker de allra enklaste modellerna/alternativen.

Rassemouse

Aktiv medlem
Jag kör med korta bibs och vinter taights utanpå (typ sånna för längdskidor/vinterkörning). Kan ju vara ett alternativ.

Cyklargärna

Aktiv medlem
Försökte komma in på Julas kampanjblad men det var svårt just nu, men har sett tidigare att det fanns powerbanks 10000mah för 99kr på fredag, om någon ska ut och bikepacka eller annat, tänkte ta ett par stycken själv🙂

Edit: kvaliteten vet jag inget om, har haft en liknande ett par år som fungerat dock.

Senast ändrad:

nieves

Aktiv medlem
Försökte komma in på Julas kampanjblad men det var svårt just nu, men har sett tidigare att det fanns powerbanks 10000mah för 99kr på fredag, om någon ska ut och bikepacka eller annat, tänkte ta ett par stycken själv🙂
Hellre 2 mindre av god kvalitet än 1 för 99 kr, utan veta så misstänker jag att man inte är jättenöjd 6 månader senare. Dom tar en evighet att ladda också.

HåkanC

Aktiv medlem
Garmin Edge 1030 Plus 4.429 SEK

atorger

Aktiv medlem
Där bor även ett gäng trötta, lätt överviktiga gubbar som tror att dom kan kompensera för den uteblivna träningen genom att köpa flaskställ i kolfiber och ceramic speed kedjor.
Jag lovar att banta i början av nästa år, ska bara ta mig genom julen först. Vill dock slå ett slag för kolfiber-flaskställ. Jag hade plast tidigare, men funktionen är i regel inte så bra, de blir slappa med tiden och vips tappar man en flaska. Det ligger en nånstans i skogen längs Råneälven som jag inte märkte att jag tappade. Hoppas den är biologiskt nedbrytbar.

Ska man ha en billig flaskhållare är det metall som gäller. Fetmakompenserande lätt flaskhållare - kolfiber.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Fan. Jag åker på att köpa prylar på BF. Skäggtrimmern pajade igår. Vad i hela friden ska man köpa? Det är en djungel!

Berk

Aktiv medlem

Lite jobbigt är det dock. Jag öppnade haglöfs.se för att blixtlåset på min softshelljacka, som jag har använt för vinterpendling varje dag i 10 år, har gott sönder. Ville titta på specs på en jacka jag hittade annanstans men hade glömt att Haglöfs har black Friday protest varje år.

Senast ändrad:

jtl

Aktiv medlem
Magishine är för dyra oavsett pris. Dessutom miljöförstöring då batterierna är engångs (ja, även de laddbara…)
Då är jag otroligt lyckligt lottad eller så kvalitén försämrats kraftigt. Har haft en Magicshine MS-616 (specad 5000lm) sedan hösten 2015 som lyser riktigt bra, batteriet håller och billig var den. Används för både löpning och cykling... Sett till pris kan jag inte se ett mer prisvärt alternativ.

salle

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer