Black Week Black Friday erbjudanden & diskussion

Murdock

Aktiv medlem
Aha, är det batteribyte vi snackar om? Det har jag inte testat.

För mig var mina pro knasiga i ljudet, jag tolkade ditt inlägg att det var detta som var fallet även för dig.
Jag vet inte vilka problem @ers har med sina lurar, men mina första generationens Airpods jag köpte när de var nylanserade tappar kontakten med vänster lur titt som tätt och batteritiden är usel. Funktionen att knacka på dom funkar inte heller längre. Jag känner mig tveksam till att Apple skulle byta dom nu.

Jag känner mig rätt oinspirerad till att köpa nya när hållbarheten varit så dålig. Satsar hellre på boneconductor-tekniken för hållbarhet.

jolov

Aktiv medlem
Jag vet inte vilka problem @ers har med sina lurar, men mina första generationens Airpods jag köpte när de var nylanserade tappar kontakten med vänster lur titt som tätt och batteritiden är usel. Funktionen att knacka på dom funkar inte heller längre. Jag känner mig tveksam till att Apple skulle byta dom nu.

Jag känner mig rätt oinspirerad till att köpa nya när hållbarheten varit så dålig. Satsar hellre på boneconductor-tekniken för hållbarhet.
Tre års reklamationsrätt, ta med dig inköptskvittot.

Kan funka.

ers

Aktiv medlem

Ofta dålig kontakt. Ofta när jag svara med att ta upp lurarna kopplar bara en upp, andra kommer efter 5-30sek senare oftast. Knäpper en del osv, har haft de i snart 2år och använder dagligen så det är väl ändå ok…

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Ofta dålig kontakt. Ofta när jag svara med att ta upp lurarna kopplar bara en upp, andra kommer efter 5-30sek senare oftast. Knäpper en del osv, har haft de i snart 2år och använder dagligen så det är väl ändå ok…

Knäppet låter som farsans. Han sa att det distade lite. Byttes utan knussel.

Sam

Aktiv medlem
Intresseklubben får anteckna för jag slog till på Panaracer Gravelking SK i 50mm från Bikeshop. Blir perfetto när mountainbike:en ska gå gravel i sommar.

Laan84

Aktiv medlem

jonte987

Aktiv medlem
Å andra sidan såg jag också en kickr v6 för 800 eller vad det var. Priserna fortsätter nog ner, inte minst pga zwift hub men V6 är nice om man har råd och är trött på drops

MagerValp

Aktiv medlem

ooms

Aktiv medlem

jonte987

Aktiv medlem

eucalyptus

Aktiv medlem
Ja crc har haft fel på sina priser till Sverige ett bra tag nu. Konstigt när det funkar på wiggle.
Ihop med att Wiggle blivit köpt av bikester så tror/får jag känslan av att CRC är ett övergivet skepp och att även wiggle i framtiden kanske inte kommer satsas på helhjärtat utan att det är Bikester som med stöd av Wiggles produktutbud som det kommer fokuseras på.

jonte987

Aktiv medlem
Ihop med att Wiggle blivit köpt av bikester så tror/får jag känslan av att CRC är ett övergivet skepp och att även wiggle i framtiden kanske inte kommer satsas på helhjärtat utan att det är Bikester som med stöd av Wiggles produktutbud som det kommer fokuseras på.
Fast korrekt valutakurs kunde de kanske kosta på sig....

Lager verkar integrerat så jag hade nästan trott pris var det också.

Ja, det verkar i alla fall jävligt onödigt att sälja cyklar tillverkade i Taiwan via uk till EU.

Fast de kanske kan börja leverera från bikester även det som säljs på wiggle.se

Stuvarn

Aktiv medlem
En liten undran bara höll på å klicka hem en Canyon Grail:ON för nån vecka sedan såg nu den var prissänkt med nästan 9000:-
Antar man inte får tillbaka några pengar om man gjorde köpet precis innan sänkningen?
Jäkla tur jag inte klickade på köpknappen :LOL:

cykloton

Aktiv medlem
Det är ju trevligt, men jag skulle nog föredra att ha nåt som fungerar utan att jag behöver byta dem stup i kvarten.
Samsung Galaxy buds + kan jag rekommendera, bra batteritid, grymt välbalanserat ljud och förhållandevis prisvärda på rea (gav 1000kr) . Haft mina 2 år nu och inte haft ett enda problem.

Android tillbehör till iphone är väl lite fel igentligen men vem bryr sig, bättre att det funkar bra ;)

Senast ändrad:

cykloton

Aktiv medlem
Blev en dyr rea... Beställt grejjer från bikester för över 3500, nåja nu klarar jag mig ett tag på reservdelar🤣

Bele

Aktiv medlem
Blev en dyr rea... Beställt grejjer från bikester för över 3500, nåja nu klarar jag mig ett tag på reservdelar🤣

Har du köpt grejor som faktiskt kommer till användning och priset var bra (vilket det inte alltid är på Bikester) så blev det möjligtvis en stor utgift, men dyrt blev det inte :sneaky:

-Andy-

Aktiv medlem
Thule Bike Stacker för 999 kr hos Mekonomen

cykloton

Aktiv medlem
Har du köpt grejor som faktiskt kommer till användning och priset var bra (vilket det inte alltid är på Bikester) så blev det möjligtvis en stor utgift, men dyrt blev det inte :sneaky:
70% på typ allt, nästan bara reservdelar som faktiskt kommer komma till användning. Men sen skickade dom dubletter av lite saker som jag fick behålla och beställde ett x01 grip shift reglage, men det tror jag inte jag behöver. Vissa saker ska tillbaka helt enkelt ;)

eucalyptus

Aktiv medlem
Thule Bike Stacker för 999 kr hos Mekonomen
Står 2699 kr för mig (är inte det dyrt? Trodde normalpris var under 2000, 1500kr på rea).
999 är galet bra för en extremt bra produkt om än simpel tillverkning. Men är funktionaliteten man betalar för, toppklass.

-Andy-

Aktiv medlem
Står 2699 kr för mig (är inte det dyrt? Trodde normalpris var under 2000, 1500kr på rea).
999 är galet bra för en extremt bra produkt om än simpel tillverkning. Men är funktionaliteten man betalar för, toppklass.
2699 kr låter som rek-pris. De ändrade tillbaka vid midnatt när Black Friday/weekend/week/november/cyber monday/green day/valfri hitta-på-kampanj/mm var över.

Bikeshop har sålt den för under 2000 kr senaste månaderna när jag har kollat. Nu säljer Bygghemma den för 1777 kr.

Humlas

Ny medlem
Kom mail från bikeshop, får se om dom lyckas krångla sig ur några köp. Webpriser gäller om det inte varit uppenbart fel och du handlat i ond tro.

Vi beklager!

Vårt nye automatiske prismatchsystem i kombinasjon med menneskelig svikt har ført til at et lite utvalg av våre førpriser under Black Week har vært feil, noe som igjen har ført til at enkelte rabatter har fremstått som høyere enn den i virkeligheten var.

Vi er trygge på at alle prisene våre fortsatt skal ha vært blant de beste på markedet, noe som kan sjekkes via systemer som prisjakt og prisguiden.

Vi har forståelse for at rabatt er en sterk salgsdriver og ønsker derfor å informere alle som har handlet under Black Week at de har muligheten til å returnere produktene de har kjøpt, hvis førpris/rabatt har vært feil.
Ønsker du å returnere varen så ber vi om at du tar kontakt innen 14 dager for å avtale retur.

jonte987

Aktiv medlem
Kom mail från bikeshop, får se om dom lyckas krångla sig ur några köp. Webpriser gäller om det inte varit uppenbart fel och du handlat i ond tro.

Vi beklager!

Vårt nye automatiske prismatchsystem i kombinasjon med menneskelig svikt har ført til at et lite utvalg av våre førpriser under Black Week har vært feil, noe som igjen har ført til at enkelte rabatter har fremstått som høyere enn den i virkeligheten var.

Vi er trygge på at alle prisene våre fortsatt skal ha vært blant de beste på markedet, noe som kan sjekkes via systemer som prisjakt og prisguiden.

Vi har forståelse for at rabatt er en sterk salgsdriver og ønsker derfor å informere alle som har handlet under Black Week at de har muligheten til å returnere produktene de har kjøpt, hvis førpris/rabatt har vært feil.
Ønsker du å returnere varen så ber vi om at du tar kontakt innen 14 dager for å avtale retur.
I så fall är min norska för dålig.

NickPick

Aktiv medlem

Vi beklager!

Vad hade du köpt?

Humlas

Ny medlem
Ahh, my bad. Tolkade mailet fel. De har haft fel ordinarie priser på en del varor. Tolkade mailet som om de sålt varor för billigt. Köpte ett mekställ för halva priset.

Maakus

Aktiv medlem

De har alltså av "misstag" höjt priserna, lagt på massa rabatt, säg 50% istället för 25%, så det ändå hamnar på samma pris som många andra men ser ut som ett rejält klipp för det som bara kollar på procenten?

jonte987

Aktiv medlem
De har alltså av "misstag" höjt priserna, lagt på massa rabatt, säg 50% istället för 25%, så det ändå hamnar på samma pris som många andra men ser ut som ett rejält klipp för det som bara kollar på procenten?
Ja, men de försöket alltså inte krångla sig ur affären utan tvärtom

Fundadores

Aktiv medlem
Ja, men de försöket alltså inte krångla sig ur affären utan tvärtom

Det verkar ha blivit fel på procentsatserna och om man inte känner sig nöjd kan man returnera produkten. Om de smyghöjt eller bara satt fel rabattsats, dv s 25% istället för 20% framgår ju inte. Kan ju vara värt att kolla rabatten mot priset och se att slutsumman stämmer om man beställt.

n_andersson

Aktiv medlem
Fick också mail från bikeshop. Men självklart kollade man ju runt hos dom andra vad grejerna kostade, så att sakerna jag beställde var billigast på nätet innan jag slog till vilken procentsats rabatt de må varit 👍

moros

Aktiv medlem
Detta gäller ju inte bara bikeshop utan alla butiker. Är det något som de gärna kan lägga av med, eller till och med förbjuda är just procentsatserna och "upp till'. Sätt ut ett kampanjpris helt enkelt. Är det billigt så är det billigt. Ointressant vad "rekommenderar pris" eller annat tjafs är som de vill använda för att få en hög procentsats.

De nya reglerna som verkar kräva "lägsta pris senaste 30 dagarna" är ju en bra förbättring.

Men precis som nämns ovan, jag köpte också en del på bikeshop. Däck med 40% rabatt och kläder med 50%. Viktiga för mig var inte att det var 40 eller 70 procent utan att det var det lägsta priset på dessa produkter

d_anders

Aktiv medlem
Tycker ändå att det har blivit bättre de senaste åren. Inte lika många butiker som har 30-40% "rabatt" varje vecka

Topp