Black Week Black Friday erbjudanden & diskussion

moros

Aktiv medlem
Sen skall man ju inte förvänta sig att kombinationen bikeshop och bring levererar något inom en överskådlig framtid. De gånger jag beställt från bikeshop innan har inte varit någon höjdare. Nu blir det nog inte bättre precis

n_andersson

Aktiv medlem
Sen skall man ju inte förvänta sig att kombinationen bikeshop och bring levererar något inom en överskådlig framtid. De gånger jag beställt från bikeshop innan har inte varit någon höjdare. Nu blir det nog inte bättre precis
Precis. Bring är det absolut sämsta fraktbolaget som finns. Vet inte hur många paket dom slarvat bort för mig och om det mot förmodan kommer fram är paketen trasiga 😡

moros

Aktiv medlem
Precis. Bring är det absolut sämsta fraktbolaget som finns. Vet inte hur många paket dom slarvat bort för mig och om det mot förmodan kommer fram är paketen trasiga 😡
Föga förvånande så fick man inte sina grejer idag. De verkar ha lastat på det på bilen imorse och sen strax efter lunch var det väl dags att åka tillbaks, ställa bilen och ta helg. Beställde både från Bikester (PostNord, Tyskland) och från Cykelgear (Schenker, Danmark) och båda dessa paketen kom idag. Båda dessa beställdes dessutom senare

1669994139068.png

n_andersson

Aktiv medlem
Kors i taket så kom mitt paket med bring från bikeshop idag efter en vecka. Och helt var det med. Det är nog första gången det gått såhär bra 😋

Mats65

Aktiv medlem
Hur vanligt är det att man får begagnade varor på BF-rea?
Köpte en pannlampa på Addnature där förpackningen var ihoptejpad. Sannolikt en retur från annan kund, så troligen inte särskilt begagnad.
Stod dock inget om det på hemsidan vid köp.
Men det kanske är priset man får betala för deras generösa returregler.

Senast ändrad:

SIE

Aktiv medlem
Köpte en pannlampa på Addnature där förpackningen var ihoptejpad. Sannolikt en retur från annan kund, så troligen inte särskilt begagnad.
Den borde väl rent tekniskt vara satt som New Open Box. Men i praktiken har du rätt i att det egentligen kvittar.

moros

Aktiv medlem
Svårt att tro att det har med Black Friday att göra. Men ja, typ blisterpackat skit är ju omöjligt att inte göra åverkan på.

moros

Aktiv medlem
Kors i taket så kom mitt paket med bring från bikeshop idag efter en vecka. Och helt var det med. Det är nog första gången det gått såhär bra 😋
Nej inget här. Skulle inte förvåna mig om de fick vända för att det är knökat hos ombudet. Eller så orkade de inte helt enkelt.

Nackdel med bring, schenker, DHL är att mitt närmsta ombud för dessa hanterar alla tre. I en liten tobaksaffär. Willys och hemköp hanterar mina postnord och de har mångdubbelt mer yta. Ofta i shoppinghögtid knökfullt och knappt man kan få sina paket. Om de ens kan levereras dit.

weldion

Aktiv medlem
Lite roligt med Bikesterpaketen för min del. Det som skickas från det svenska lagret kommer till Ica i byn, de som skickas från Tyskland kommer till Statoil.
Samma order, uppdelat i flera kollin. Förstår inte riktigt varför.

HåkanC

Aktiv medlem
Lite roligt med Bikesterpaketen för min del. Det som skickas från det svenska lagret kommer till Ica i byn, de som skickas från Tyskland kommer till Statoil.
Samma order, uppdelat i flera kollin. Förstår inte riktigt varför.
ICA i byn? Är det den som heter Mårtas?
Heter inte alla Statoil sedan några år Circle K och den närmast dig ligger nere vid 70:an?
(Inte den ~20km norrut som ligger vid vägen till Falun)

Men oavsett detta har jag en liknande upplevelse vad gäller leveranserna av Black Week-inköpen, men inte från Bikester. Jag beställde efter >4 år en ny telefon + fodral från Elgiganten,
den ordern delades upp i två paket (eftersom de båda inte fanns på samma ställe) och båda levererades av Bring. Denna beställning gjordes redan på onsdag.
Två dagar senare hittade jag ytterligare ett fodral, men hos en helt annan handlare, som jag beställde. Även detta skulle levereras av Bring
Telefonen kom på fredag 26/11, till en spelbutik ~1km från där jag bor.
På sön stod det på spårningssidan att det 1a fodralet skulle levereras på mån 28/11, men till en annan butik mellan 10:00 - 16:00! Inget mer hände på hela dagen.
På spårningssidan för det 2a fodralet stod det att det skulle komma på tors 1/12
På tis 29/11 fick jag två SMS inom 30s om att mina två fodral fanns att hämta, båda i samma butik och levererade av Bring, men en helt annan butik än den som Bring levererade telefonentill!
Trots plusgrader och regn har det varit mkt snö på många ställen även denna vecka och idag kom det därför SMS från Postnord om två brev som fanns att hämta på den lokala ICA-butiken,
ett tredje utlämningsställe på en vecka!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Ha, fick mitt första BF-paket, det plingade på dörrn mitt i TV-serien. Jag går dit, ingen där!? Men så står ett paket från Tyskland där som levererats av Postnord. Förnämligt! Ett gäng mössor att välja på nu 😛

Senast ändrad:

weldion

Aktiv medlem
ICA i byn? Är det den som heter Mårtas?
Heter inte alla Statoil sedan några år Circle K och den närmast dig ligger nere vid 70:an?
(Inte den ~20km norrut som ligger vid vägen till Falun)

Men oavsett detta har jag en liknande upplevelse vad gäller leveranserna av Black Week-inköpen, men inte från Bikester. Jag beställde efter >4 år en ny telefon + fodral från Elgiganten,
den ordern delades upp i två paket (eftersom de båda inte fanns på samma ställe) och båda levererades av Bring. Denna beställning gjordes redan på onsdag.
Två dagar senare hittade jag ytterligare ett fodral, men hos en helt annan handlare, som jag beställde. Även detta skulle levereras av Bring
Telefonen kom på fredag 26/11, till en spelbutik ~1km från där jag bor.
På sön stod det på spårningssidan att det 1a fodralet skulle levereras på mån 28/11, men till en annan butik mellan 10:00 - 16:00! Inget mer hände på hela dagen.
På spårningssidan för det 2a fodralet stod det att det skulle komma på tors 1/12
På tis 29/11 fick jag två SMS inom 30s om att mina två fodral fanns att hämta, båda i samma butik och levererade av Bring, men en helt annan butik än den som Bring levererade telefonentill!
Trots plusgrader och regn har det varit mkt snö på många ställen även denna vecka och idag kom det därför SMS från Postnord om två brev som fanns att hämta på den lokala ICA-butiken,
ett tredje utlämningsställe på en vecka!
Statoil, Q8.
Det händer varje gång vid Bikesterbeställning. Olika postombud beroende på var det skickats från.

moros

Aktiv medlem
Statoil, Q8.
Det händer varje gång vid Bikesterbeställning. Olika postombud beroende på var det skickats från.
Får du inte upp den lilla notifieringen i appen som låter en själv välja utlämningsställe? Det brukar jag få. Då kan man välja det man cyklar rakt förbi till jobbet om det är ett litet paket, även om inte det är mitt "förstaval"

JIllergard

Medlem
Statoil, Q8.
Samma för mig, varje gång, och har varit så i några år. Det ena stället är mindre smidigt att ta sig till så lägger märke till det (stor uppförsbacke). Får också sms-avisering på det ena och email på det andra? 😅

jonte987

Aktiv medlem
För att det beställs via någon annan lokal leverantör som samarbetar med den svenska leverantören.
Då fattar de eller datasystemet inte att de ska tillåta signering via bankid men skita I pappersavi tex.
Olika utlämning är en jävla gåta. Det får jag med postnord också. Någon sa att de vara klassade på olika sätt.

IM

Aktiv medlem
Det gäller fast fashion och allt möjligt skräp folk köper. Du tror väl inte att de kastar kassetter, växelreglage och hela cyklar som kommer i retur.
Om du läser artikeln ser du att det i första hand kan sägas gälla för kläder (såna där du har på dig när du är ute och cyklar, du vet) och elektronik (sånt där jox vi kör omkring med på styren, armar och lite överallt). Samt att det utöver det kan omfatta samtliga returer.

Med tanke på hur mycket billigt Kinatillverkat skräp som kommer trilla in på bikesters returcentrum de kommande dagarna är jag helt övertygad om att en hel del kommer gå raka vägen till soptippen.

Steel is Real

Aktiv medlem
Jag fick höra från PostNord att det beror på storlek och vikt på paketet vilket som hamnar var. Dock har jag inte nått koncensus i det.
Så är det. Det kan även inträffa att paketet skickas till annat ombud om det är fullt på ett ombud. Vanligt under veckorna runt Black Friday.

Jag jobbar i branchen. Dock inte på PostMord, som jag gör allt för att undvika när jag beställer prylar själv pga fortsatta fejkade utdelningsförsök.

n_andersson

Aktiv medlem
Är de nån som fått nått från cykelkraft? Har fått paketen från alla andra. Men från cykelkraft har jag inte fått bekräftelse att nått paket gått iväg än 😡

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Är de nån som fått nått från cykelkraft? Har fått paketen från alla andra. Men från cykelkraft har jag inte fått bekräftelse att nått paket gått iväg än 😡
...jag beställde från Cykloteket, det är ju samma moderbolag. Fick ett paket häromdagen som det stod skulle innehålla två artiklar. Men det var bara en artikel i paketet 🤨 ...har frågat vart den andra tagit vägen, inte fått svar än 😕

Bele

Aktiv medlem
Jag klickade hem ett par Lake MX238 Gravel Wide efter tidigare tips i tråden. https://bikeshop.se/lake/nymx238gra...-wide-cykelskor-kolfiber-sula-mountain-race-x
Tack för bra tips!

Köpte ett par 44:or men skulle nog gått på en halv storlek mindre. Finns inga 43.5 kvar hos Bikeshop nu. Långskott men det råkar inte vara någon som gjorde det omvända misstaget och vill byta? :)

Ibland funkar långskott 🙂. Jag har precis testat mina 43,5 och kommit fram till att jag gärna vill testa ett par 44:or. Inläggssulor gör saker svårbedömda. Bor du i Stockholms eller Uppsala-trakten vore det kanon, annars blir det lite knepigare.

Falk1n

Aktiv medlem
Ibland funkar långskott 🙂. Jag har precis testat mina 43,5 och kommit fram till att jag gärna vill testa ett par 44:or. Inläggssulor gör saker svårbedömda. Bor du i Stockholms eller Uppsala-trakten vore det kanon, annars blir det lite knepigare.
Dra på trissor! Jag huserar i Stockholm. Skriver dig ett pm imorgon. :)

Snobben

Medlem
Kan dela med mig av en positiv upplevelse gällande Black Friday.. Dottern "behövde" en ny mobil. Netonnet sålde Iphone 12 mini 4gb för 3995kr.. Fanns enligt hemsida i lager när jag klickade hem. Fick även bekräftelse på ordern. Detta var på fredag morgon. På fredag eftermiddag får jag mail om att varan tyvärr ej fanns i lager men att vi kunde få en likadan fast med 128GB minne för samma pris. Svarade ja på detta mail och på måndag morgon kom besked att den var skickad och på tisdag fm hämtade jag den i ett instaboxskåp.
Så stort beröm till Netonnet och instabox.

SIE

Aktiv medlem
Kan dela med mig av en positiv upplevelse gällande Black Friday.. Dottern "behövde" en ny mobil. Netonnet sålde Iphone 12 mini 4gb för 3995kr.. Fanns enligt hemsida i lager när jag klickade hem. Fick även bekräftelse på ordern. Detta var på fredag morgon. På fredag eftermiddag får jag mail om att varan tyvärr ej fanns i lager men att vi kunde få en likadan fast med 128GB minne för samma pris. Svarade ja på detta mail och på måndag morgon kom besked att den var skickad och på tisdag fm hämtade jag den i ett instaboxskåp.
Så stort beröm till Netonnet och instabox.
Snyggt. När jag väl såg erbjudandet på Netonnet så fanns de endast i fyra butiker och var slut online. Istället blev det att beställa en begagnad från Swappie för 4500:-, vilket ändå är mycket lägre än vad de flesta andra tar för motsv begagnad.

Jag är själv i en tangerande bransch och kan konstatera att det priset Netonnet sålde dem för var tusenlappar under även de största Apple-återförsäljarnas inköpspris.

eucalyptus

Aktiv medlem
Beställde givetvis en massa grejer från Bikester som jaa, kul att ha i en cykelverkstad haha Lite sen med att öppna paketen så ser jag nu att det saknas en grej, hur har det varit med era beställningar?
Beställde 2, fick bara en https://www.bikester.se/bbb-tools-tubes-tool-can-450ml-1128950_3117944.html
Istället fick jag ett sånt tubeless tire repair kit som jag inte beställt, men de kanske gavs ut gratis för att tömma lager?

Gissar att Bikester paketeras automatiskt.. En hel kartong med bubbelplast för ett litet red cycling verktyg värt 22kr jesus christ. Som att skicka tandpetare med postpaket

Calcifer

Aktiv medlem
Just AirPods Pro har kända fel och Apple byter utan tjafs. Jag har bytt mina inte mindre än fyra gånger nu…
Tack som fan för tipset! Hade sprakande ljud i min högra hörlur när man rörde vid den.
Felanmälde via chat i fredags kväll, i måndags hämtades lurarna och igår kunde jag hämta upp ett par nya(?) lurar i mitt gamla fodral på uthämtningsstället. Imponerande service!

Pepperazzi

Aktiv medlem
Testade Hyperion-lampan från BF-rean igår, och märker att den glappar lite på styrfästet som följde med, är det fler som märkt detta? Inget som märktes vid cyklingen kanske, men ändå...

Ljust blev det i alla fall.
20221218_181000.jpg

sdx

Aktiv medlem
Statoil, Q8.
Se vad det står uppe i vänstrahörnet på paket lappen stårdet parcel4you så är det dom som styr om paketet ett jävla skitföretag i Danmark.

Pepperazzi

Aktiv medlem
Det sitter en lite skruv underifrån upp i lamphuset, kolla att den inte är lös.
Nä, fästet på lampan sitter fast, det är i matchningen mot gopro-styrfästet som det är något glapp. Gissar det är pga fäste i aluminium, och att skruven inte orkar klämma åt tillräckligt. Ska prova med nån bricka/shim om man kan få det glappfritt.

Topp