Aron
Moderator
Blanda egen sportdryck - smaksättning
Jag tänkte testa att blanda egen sportdryck, bara för att, och funderar nu på smaksättningen. Jag behöver kunna ta med mig små portionspåsar i pulverform. Finns det någon smak i pulverform som inte smakar syntetiskt blä? Finns det kanske till och med något som smakar gott? Som referens så föredrar jag smaken av en frukt framför den av lösgodis.
Det enkla svaret är naturligtvis att blanda med saft/juice, men energitillskottet behövs under heldagar där jag cyklar med en svintung ryggsäck. Jag vill inte bära mer vikt, så det måste vara i pulverform.
Jag funderade lite i banor av att torka tex rabarber och sedan mala till pulver. Är det någon som har provat? Jag har visserligen ingen kvarn, men det är ju en senare fråga.
Det enkla svaret är naturligtvis att blanda med saft/juice, men energitillskottet behövs under heldagar där jag cyklar med en svintung ryggsäck. Jag vill inte bära mer vikt, så det måste vara i pulverform.
Jag funderade lite i banor av att torka tex rabarber och sedan mala till pulver. Är det någon som har provat? Jag har visserligen ingen kvarn, men det är ju en senare fråga.