sötningsmedel tyvärrJag har inte själv testat det!Smaksättning för vatten, 18-36 liter - Protein.se
Håll kroppen väl hydrerad med en smaksättning för vatten, ett godare alternativ till vatten, optimerad med C-vitamin. En förpackning innehåller 6 påsar. Varje påse blandas ut med 3-6 L vatten.protein.se
Varför ska jag tillsätta sötningsmedel när jag redan trycker i mig 100-120g socker/h?Varör vill du inte ha sötningsmedel?
absolut, det är inga problem, bara att många smaksättare använder sötningsmedel istället för socker att blanda med. Jag får köpa lite olika pulver och testa. Jag hittade ett som var blandat med dextros som borde funka, fast just den står det "do not swallow" i instruktionstexten :)Kan man inte minska mängden socker lite i drycken om smaksättaren innehåller det också, finns ju diverse fruktpulver men det innehåller ju naturligt socker såklart.
Nä det är ju lite onödigt men kör utan smak, det går fint ;)Varför ska jag tillsätta sötningsmedel när jag redan trycker i mig 100-120g socker/h?
Jag undviker generellt att äta saker som jag inte tycker tillför något, för mig påverkar dessutom sötningsmedlet magen när jag anstränger mig.
Provade du?Jag vill dra mig till minnes att jag fick till en superbra mix som smakade som gamla Pripps Energy i svag variant vid några tillfällen. Då blandades smaklös Maltodextrin och strösocker för att få glukos/fruktos mixen samt en gnutta citronsyra. Minns inte om det var en liten liten skvätt Fun Light Lemonade också emellertid.
Får kanske bli att prova inför helgens träningspass :)