Blåst på Köp/Sälj sidan (pengarna är tillbaka)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hugget

Medlem
Jag är ganska säker att jag blivit lurad på köp/sälj.

Jag hittade detta "kap" och slog till på engång. Säljaren verkade seriös och har varit medlem på happyride i 7 år.
Jag swishade pengarna och han sa att paketet det skickades 9 jan. Alltså 17 dagar sedan.
Men paketet dök aldrig upp. Nu svarar han varken på sms eller samtal.
Jag har hans mobil nr, namn och adress

Vad göra?

Bilagor

Senast ändrad:

Martinmat

Aktiv medlem
Tveksam om det verkligen är en blåsning, annonsen finns kvar, personen uppger ett korrekt mobilnr och har länkar till sin blogg etc i profilen, över 1000 inlägg o seriösa sådana.

Jag tror det är ngt annat som hänt, postnord tog över en månad på sig att leverera ett paket från min syster, fick det i veckan o skickades innan jul

Att han inte svarar kan ha andra orsaker, som sagt om det är en blåsning känns det ju inte speciellt genomtänkt... ?

marr

Aktiv medlem
Martinmat sa:
Tveksam om det verkligen är en blåsning, annonsen finns kvar, personen uppger ett korrekt mobilnr och har länkar till sin blogg etc i profilen, över 1000 inlägg o seriösa sådana.

Jag tror det är ngt annat som hänt, postnord tog över en månad på sig att leverera ett paket från min syster, fick det i veckan o skickades innan jul

Att han inte svarar kan ha andra orsaker, som sagt om det är en blåsning känns det ju inte speciellt genomtänkt... ?
Men ha kvar annonsen efter att man fått betalt och skickat? Hur många pedaler tänks de säljas?

jfall649

Ny medlem
Ja då har du också råkat ut för honom, jag köpte en sadelstolpe av honom och han gjorde precis samma sak, var lätt att få tag på och sedan när han sålt grejerna var han som bortblåst. Det är flera andra som har haft samma problem med honom, verkar vara ett riktigt rötägg faktiskt, se denna tråd:

https://happyride.se/forum/read.php/1/3163998/3208090

Jag sa att om jag inte får tillbaka mina pengar så polisanmäler jag varpå de kom tillbaka direkt. Men polisanmäl honom, han har gjort detta flera gånger innan så han behöver lära sig. Som sagt ett riktigt praktarsle.

Moderatorer ==> Går det göra något åt denna herre, typ sätta en fet jäkla varningslapp på honom.

Klucken

Medlem
Om jag minns rätt så var exakt samma pedaler till salu för något år sedan när jag letade efter sånna.
Jag försökte få kontakt men fick inget svar. Var väl tur det då...

Bovelius

Ny medlem
Gör en polisanmälan, jag gjorde inte det och fick inte se röken av några pengar.
Tråkigt om varje köpare skall behöva göra polisanmälan, vore bättre om det gick att
stänga av honom från köp/sälj så han inte fortsätter blåsa folk.

Senast ändrad:

marr

Aktiv medlem
Bovelius sa:
Tråkigt om varje köpare skall behöva göra polisanmälan för att få tillbaka sina pengar.
Vore bättre om det gick att stänga av honom från köp/sälj så han inte fortsätter blåsa folk.
Efter så många försök har man väl knappt på forumet att göra?

JTF

Ny medlem
marr sa:
Bovelius sa:
Tråkigt om varje köpare skall behöva göra polisanmälan för att få tillbaka sina pengar.
Vore bättre om det gick att stänga av honom från köp/sälj så han inte fortsätter blåsa folk.
+1

Oskyldiga (nåja) små el-cykeltroll ryker på några timmar, medan vissa strutsar får fortsätta sin "verksamhet". Inte särskilt konsekvent.

marr

Aktiv medlem
JTF sa:
marr sa:
Bovelius sa:
+1

Oskyldiga (nåja) små el-cykeltroll ryker på några timmar, medan vissa strutsar får fortsätta sin "verksamhet". Inte särskilt konsekvent.
Trolla är ganska oskyldigt i förhållande till fiffel o båg.

JTF

Ny medlem
marr sa:
JTF sa:
marr sa:
Bovelius sa:
+1

Trolla är ganska oskyldigt i förhållande till fiffel o båg.
Jo, det är ju så jag menar.

Vernersson

Aktiv medlem
Helt otroligt att vederbörande inte är spärrad från att anonsera på K&S med tanke på hur många "jag är blåst på K&S"-trådar hans annonser har resulterat i de senaste åren :-O

Senast ändrad:

jfall649

Ny medlem
Hugget sa:
Nu har han börjat svara men han kommer bara med en jävla massa bortförklaringar....
Det känner jag igen, kräv pengarna tillbaka bara, att ge en deadline för när polisanmälan gör, det var det som funkade för mig. Annars är de bara att polisanmäla, då kanske han lär sig, även om jag tvekar på det.

Ge honom inte en andra chans btw, jag gjorde det men han skärpte sig ändå inte. Att vara hövlig hjälper tyvärr inte ?

Hugget

Medlem
jfall649 sa:
Hugget sa:
Nu har han börjat svara men han kommer bara med en jävla massa bortförklaringar....
Det känner jag igen, kräv pengarna tillbaka bara, att ge en deadline för när polisanmälan gör, det var det som funkade för mig. Annars är de bara att polisanmäla, då kanske han lär sig, även om jag tvekar på det.

Ge honom inte en andra chans btw, jag gjorde det men han skärpte sig ändå inte. Att vara hövlig hjälper tyvärr inte ?
Han vet att får tills imorgon på sig att swisha tillbaka annars blir det polisen. Men han bara säger att jag ska lunga ner mig och låta han "jobba" tydligen jobbar han 35 timmar över tid varje vecka plus jour på det... troligt

marr

Aktiv medlem
Hugget sa:
jfall649 sa:
Hugget sa:

Han vet att får tills imorgon på sig att swisha tillbaka annars blir det polisen. Men han bara säger att jag ska lunga ner mig och låta han "jobba" tydligen jobbar han 35 timmar över tid varje vecka plus jour på det... troligt
Haha vilken sopa.

JTF

Ny medlem
Hugget sa:
jfall649 sa:
Hugget sa:

Har man så lite fritid över ska man över huvud taget inte syssla med affärer privat, enligt min åsikt.

Vernersson

Aktiv medlem
Hugget sa:
jfall649 sa:
Hugget sa:

Som om det skulle vara DITT problem att HAN jobbar mkt :-O
Jisses!

marr

Aktiv medlem
Enligt vad jag tror är hans Facebook, så jobbar han dom bovärd. Svårt att se att de skulle dra 35h ö-tid per vecka :p

Akoa

Aktiv medlem
Publicera all konversation i tråden. Men att han tidigare sa att paketet skickats stämde alltså inte länge? Är det övertiden som får honom att ljuga också?

jfall649

Ny medlem
Hugget sa:
jfall649 sa:
Hugget sa:

Han sa samma sak till mig, är bara en massa skitsnack. Var bara så besvärlig som möjligt. Det ska vara riktigt jäkla jobbigt att behålla pengarna.

Och lita inte på att han skickat om du inte får ett trackingnummer för då ljuger han bara. Jag låter hård men min egna bistra erfarenhet är att inget som kommer ur hans mun (fingrar) är sant tyvärr.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer