Blåst på Köp/Sälj sidan (pengarna är tillbaka)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JTF

Ny medlem
Kan handla om spelmissbruk också. Eller något helt annat. Kanske har behov av god man.
Men spekulationer är sällan konstruktivt, så det bästa vore ju om personen själv hade mod och ryggrad nog att förklara sig på ett ärligt sätt.

kebarb

Aktiv medlem
Norska Blocket (FINN.NO) som också har samma ägare som FINN, använder sig av ett "omtale" system.

Där SÄLJAREN efter avslutad affär markera varan som såld och ge KÖPAREN en "omtale". Köparen kan sedan svara på denna omtale genom att ge en tillbaka.

Detta skapar ett system där man egentligen inte kan ge någon falsk dålig cred, eller generellt sett ingen dålig cred alls eftersom det är säljaren som håller i trådarna.

Fördelen är att säljare som är seriösa får väldigt många goda omtaler, och därför har tiotals andra personer som gett dem cred. Det fungerar betryggande när man köper, om någon har väldigt mycket omskrivet.

Fördelen är ju också att systemet inte används för att trycka ned andra, nackdelen är att sopskallarna som denna tråd handlar om inte blir uthängda.

Bara en tanke.

Ebay har ju också liknande system, men där är betalningsgarantin så bra utvecklad av paypal att man ändå inte behöver bry sig. Är varan dålig får man ju pengarna tillbaka utan större problem.

//K

ooms

Aktiv medlem
Enduro Fredrik sa:
Men har verkligen Happy en organisation som klarar av detta? Asså det blir ju en hel del data och it arbete ändå?

Bra förslag annars!
Nånannanismen är väl vår tids förhärskande ideologi på alla områden. "Det här funkar inte. Nån borde göra nåt. Men inte jag, nån annan".

Akoa

Aktiv medlem
Räcker med att man som säljare startar en tråd där köpare kan skriva efter avslutad affär. Sedan kan seriösa säljare länka till tråden i annonsen. Lätt fixat!

Cyklist

Medlem
Vill bara flika in ett litet tack till er som snabbt svarade att jag såklart har noll och intet med detta att göra.
Den enda jag blåser är väl mig själv, som köper sjukt dyra delar och ibland säljer vidare till väl bra pris haha.

marr

Aktiv medlem
Cyklist sa:
Vill bara flika in ett litet tack till er som snabbt svarade att jag såklart har noll och intet med detta att göra.
Den enda jag blåser är väl mig själv, som köper sjukt dyra delar och ibland säljer vidare till väl bra pris haha.
Ja, du är väl bara bankrånare eller liknande, inget som drabbar oss :)

jonja

Aktiv medlem
Inga betygssystem som inte går att runda. På Ebay har förekommit säljare som jobbade upp fint betyg på småsaker och sen tvärt började blåsa folk på storsaker. Inget hållbart modus förstås.

För övrigt lägger även jag min röst på nånannanismen, helst skyndsamt, innannånannanism kommer och snor den för sina syften.

Akoa

Aktiv medlem
jonja sa:
Inga betygssystem som inte går att runda. På Ebay har förekommit säljare som jobbade upp fint betyg på småsaker och sen tvärt började blåsa folk på storsaker. Inget hållbart modus förstås.

För övrigt lägger även jag min röst på nånannanismen, helst skyndsamt, innannånannanism kommer och snor den för sina syften.

Ja. Happy är det nya alibaba

haggi

Ny medlem
Hej

Blivit blåst av användare: Jonathan1980. Swishat pengar för en vara men har inte sett någon vara och ej fått svar av personen i fråga. Har påtalat för honom att om han inte hör av sig inom nästkommande vecka blir det en polisanmälan.

Det handlar dock inte om en större summa denna gång.

Kommer att lämna över mobilnummer och användarnamn här i polisanmälan.

Vernersson

Aktiv medlem
haggi sa:
Hej

Blivit blåst av användare: Jonathan1980. Swishat pengar för en vara men har inte sett någon vara och ej fått svar av personen i fråga. Har påtalat för honom att om han inte hör av sig inom nästkommande vecka blir det en polisanmälan.

Det handlar dock inte om en större summa denna gång.

Kommer att lämna över mobilnummer och användarnamn här i polisanmälan.

Detta kan bara inte vara ett sammanträffande!
Kollade användarens inlägg & fann detta:
https://happyride.se/forum/read.php/1/2493300/3357743#msg-3357743

Söker man på moppens regnummer som syns i den postade bilden så säger trafikverket följande:
stulet.PNG

Och senast reggad ägare heter INTE Jonathan!

geologen

Aktiv medlem
Men på den bilden finns det väl inget som säger att det är hans moppe? Han har väl bara ställt upp den mot en vägg och råkat få med en parkerad moppe på bilden...

marr

Aktiv medlem
geologen sa:
Men på den bilden finns det väl inget som säger att det är hans moppe? Han har väl bara ställt upp den mot en vägg och råkat få med en parkerad moppe på bilden...
Absolut inget som säger det. Men ett ganska kul sammanträffande annars.

GoranS

Aktiv medlem
Tycker texten i det inlägget är lite konstig. Varför köper man en cykel som man är skeptisk till? Och vad innebär det att hjulen "börjar öppna upp sig"?

Sam00

Medlem
Jag tror jag har blivit blåst. Vill inte skriva användarens namn än eftersom jag inte är säker. Jag skickade ett paket igår till honom. Han sa att han skulle swisha direkt när han kommer hem.

Jag har messat hela morgonen och han svarar inte. Samtidigt har han varit inne på Happy hela morgonen, och det står engagerade i konversation nyss.

Jag vill inte skriva hans namn än men jag är rädd att han försöker blåsa andra just nu.
Jag har sålt och köpt saker här på Happy ända sen jag blev medlem och nåt sånt här har aldrig hänt. Man brukar kunna lita på folk här på Happy.

Flickarm

Ny medlem
Jag är ganska säker att jag blivit lurad på köp/sälj.

Jag hittade detta "kap" och slog till på engång. Säljaren verkade seriös och har varit medlem på happyride i 7 år.
Jag swishade pengarna och han sa att paketet det skickades 9 jan. Alltså 17 dagar sedan.
Men paketet dök aldrig upp. Nu svarar han varken på sms eller samtal.
Jag har hans mobil nr, namn och adress

Vad göra?
Det är väl tyvärr alltid gott om folk som luras. Men jag vill bara säga att jag fick ett paket igår av PostNord som skulle ha kommit i slutet av December... De var iofs import, men kanske Posten som failat igen.... Dock väldigt märkligt att han inte svarar, såvida han inte redan besvarat dina frågor tidigare?

Sam00

Medlem
Det är väl tyvärr alltid gott om folk som luras. Men jag vill bara säga att jag fick ett paket igår av PostNord som skulle ha kommit i slutet av December... De var iofs import, men kanske Posten som failat igen.... Dock väldigt märkligt att han inte svarar, såvida han inte redan besvarat dina frågor tidigare?
Det inlägget du svarade på var för två år sen. Det var jag som skrev sista inläggen. Det hände mig idag.

Slowriderdown

Ny medlem
Han messade nu och swishade direkt efter jag skrev det här inlägget. Så jag vet inte om jag tror på hans ursäkt.
Jag ser faktiskt inlägget första gången just nu, skulle aldrig blåsa någon, tyvärr uppstod det en helt oväntat händelse som jag var tvungen att prioritera. Och så fort jag hann gå hem om så löste jag bankid så jag fick tillgång till swish. Ber än en gång om ursäkt, men när ens barn åker in på sjukhuset med väldigt dålig prognos, så släpper man det mesta runt omkring en. Och det mesta känns rätt obetydligt just där och då

Sam00

Medlem
Jag ser faktiskt inlägget första gången just nu, skulle aldrig blåsa någon, tyvärr uppstod det en helt oväntat händelse som jag var tvungen att prioritera. Och så fort jag hann gå hem om så löste jag bankid så jag fick tillgång till swish. Ber än en gång om ursäkt, men när ens barn åker in på sjukhuset med väldigt dålig prognos, så släpper man det mesta runt omkring en. Och det mesta känns rätt obetydligt just där och då
Men du fattar väl varför jag blev misstänksam. Du var inne på forumet till och från hela morgonen på samma gång som jag skickade meddelanden till dig. Du var inne runt klockan 8 på morgonen senast stog det. Sen var du utloggad ett tag och loggade in igen. Allt det här var innan du smsade tillbaka och skickade pengarna. Och det gjorde du direkt efter jag sa att jag skulle komma dit och hämta mitt paket själv, och gjorde inlägget här.

Om du verkligen har en legitim orsak så ber jag om ursäkt. Men om du tänkte blåsa mig så är det bra att du skrev här så att folk kan vara mer försiktiga när de handlar här.

Hep

Aktiv medlem
Äh det är väl helt självklar prioriteringslrdning. Hänga på Happy, ta hand om sina sjuka barn och sedan svara på SMS och göra rätt för sig. Iden ordningen.

Jag ser inga problem med att göra affärer med någon med de prioriteringarna. Var sätter jag in pengarna?

Mini_me

Aktiv medlem
Men du fattar väl varför jag blev misstänksam. Du var inne på forumet till och från hela morgonen på samma gång som jag skickade meddelanden till dig. Du var inne runt klockan 8 på morgonen senast stog det. Sen var du utloggad ett tag och loggade in igen. Allt det här var innan du smsade tillbaka och skickade pengarna. Och det gjorde du direkt efter jag sa att jag skulle komma dit och hämta mitt paket själv, och gjorde inlägget här.

Om du verkligen har en legitim orsak så ber jag om ursäkt. Men om du tänkte blåsa mig så är det bra att du skrev här så att folk kan vara mer försiktiga när de handlar här.
Är väl inte helt omöjligt att man åker till sjukan, stress surfar för att hålla tankarna borta från jobbiga saker.
Sen kanske han inte var på Happy eftersom den borde regga att man är "Online" bara genom att webplatsen är öppen i en flik/webläsare samtidigt när man tex sitter på 1177...

Säger inte att han är legit och guds bästa barn men du verkar missa att han faktiskt gjorde rätt för sig.

hade jag blåst någon så hade jag kört den stilen in i kaklet :)

Sam00

Medlem
Är väl inte helt omöjligt att man åker till sjukan, stress surfar för att hålla tankarna borta från jobbiga saker.
Sen kanske han inte var på Happy eftersom den borde regga att man är "Online" bara genom att webplatsen är öppen i en flik/webläsare samtidigt när man tex sitter på 1177...

Säger inte att han är legit och guds bästa barn men du verkar missa att han faktiskt gjorde rätt för sig.

hade jag blåst någon så hade jag kört den stilen in i kaklet :)
Jag har sagt att jag inte var säker, men att det var misstänksamt. Därför ville jag inte skriva hans nick här innan jag var säker. Anledningen att jag skrev ett inlägg här var att just då hade jag sett att det stog, inledde en konversation på hans profil på Happy. Det var medans jag försökte få tag på honom genom sms och han svarade inte. Så jag tänkte att han måste väl se mina sms om han pratar med nån på

Det är väldigt komplicerat, och jag har inte förklarat i detalj hela hans version. Men jag kan göra det.

Jag skickade paketet igår och han skulle swisha när han kommer hem från jobbet. Sen på kvällen sa han att han hade åkt direkt från jobbet till sjukhuset eftersom hans dotter vart sjuk. Jag hade inte frågat igår varför han var tvungen att gå hem för att kunna swisha. Idag förklarade han dock att hans Mobila bank id hade gått ut så han behövde vara hemma för att kunna fixa det. I morse såg jag att han var in och utloggad på Happy flera gånger medans jag försökte få tag på honom. Nu efteråt säger han att han inte hade rört sin telefon under hela den tiden tills han svarade runt kl 11 idag.

Kl 12 skrev jag att jag skulle komma dit och ta tillbaks mitt paket om han inte betalar. Det var då kort därefter som han plötsligt svarade och swishade direkt. Jag bluffade såklart, men jag vet inte om han hade betalat om jag inte sagt det. Han säger att han snabbt kom hem från sjukhuset för att swisha bara. Jag gjorde första inlägget här i tråden kl 12.11 och han swishade 12.16. Det var ett sammanträffande kanske, jag vet inte.

Jag berättar inte allt det här för att jag vill fortsätta anklaga honom. Vi har löst det och det är inga problem för mig, och jag sa att han är välkommen att handla av mig igen. Jag ville bara ge dig all info så att du kan se om din teori är möjlig.

Crocko

Aktiv medlem
Jag har sagt att jag inte var säker, men att det var misstänksamt. Därför ville jag inte skriva hans nick här innan jag var säker. Anledningen att jag skrev ett inlägg här var att just då hade jag sett att det stog, inledde en konversation på hans profil på Happy. Det var medans jag försökte få tag på honom genom sms och han svarade inte. Så jag tänkte att han måste väl se mina sms om han pratar med nån på

Det är väldigt komplicerat, och jag har inte förklarat i detalj hela hans version. Men jag kan göra det.

Jag skickade paketet igår och han skulle swisha när han kommer hem från jobbet. Sen på kvällen sa han att han hade åkt direkt från jobbet till sjukhuset eftersom hans dotter vart sjuk. Jag hade inte frågat igår varför han var tvungen att gå hem för att kunna swisha. Idag förklarade han dock att hans Mobila bank id hade gått ut så han behövde vara hemma för att kunna fixa det. I morse såg jag att han var in och utloggad på Happy flera gånger medans jag försökte få tag på honom. Nu efteråt säger han att han inte hade rört sin telefon under hela den tiden tills han svarade runt kl 11 idag.

Kl 12 skrev jag att jag skulle komma dit och ta tillbaks mitt paket om han inte betalar. Det var då kort därefter som han plötsligt svarade och swishade direkt. Jag bluffade såklart, men jag vet inte om han hade betalat om jag inte sagt det. Han säger att han snabbt kom hem från sjukhuset för att swisha bara. Jag gjorde första inlägget här i tråden kl 12.11 och han swishade 12.16. Det var ett sammanträffande kanske, jag vet inte.

Jag berättar inte allt det här för att jag vill fortsätta anklaga honom. Vi har löst det och det är inga problem för mig, och jag sa att han är välkommen att handla av mig igen. Jag ville bara ge dig all info så att du kan se om din teori är möjlig.
Mitt enda råd är, gör inte affärer med okända över nätet där varan skickas innan betalning om nervsystemet är av den känsliga sorten, jag har bara blivit blåst en gång och då var jag i den köpande änden, som säljare kan man ju inte blir blåst om man vill undvika det, vill man chansa bör man tåla att vänta på sin betalning i åtminstone 24h innan man hyr in gråterskor.

Flickarm

Ny medlem
Det inlägget du svarade på var för två år sen. Det var jag som skrev sista inläggen. Det hände mig idag.
Haha sorry, ny till forumet x) aah
Sorry ny till forumet - layouten är aningen antik:p Men tack för heads-up:en! :)
Segt i vilket fall, hoppas det löser sig!

Sam00

Medlem
Mitt enda råd är, gör inte affärer med okända över nätet där varan skickas innan betalning om nervsystemet är av den känsliga sorten, jag har bara blivit blåst en gång och då var jag i den köpande änden, som säljare kan man ju inte blir blåst om man vill undvika det, vill man chansa bör man tåla att vänta på sin betalning i åtminstone 24h innan man hyr in gråterskor.
Jag har gjort det många gånger förut som sagt och köparen har alltid betalat när den personen skulle göra det. Du kan läsa vad jag skrev ovan så kommer du förstå varför jag misstänkte att jag skulle bli blåst. Om du skriver till nån som inte svarar och han samtidigt har en konversation med nån på ett forum så skulle du förmodligen tänka att han inte vill svara. Jag har inte hängt ut honom, han har gjort det själv.

Sam00

Medlem
Haha sorry, ny till forumet x) aah

Sorry ny till forumet - layouten är aningen antik:p Men tack för heads-up:en! :)
Segt i vilket fall, hoppas det löser sig!
Postnord, det håller jag med. Om man skickar runt nyår så kan det ta ett tag.

Jag läste också hela den här tråden idag. Jag fattar inte hur den där snubben har fått hålla på med sånt så länge utan att bli avstängd.

Flickarm

Ny medlem

Jag läste också hela den här tråden idag. Jag fattar inte hur den där snubben har fått hålla på med sånt så länge utan att bli avstängd.
Svårt att bevisa något så här på nätet... Men på Sweclockers hade det hänt grejer snabbt! Aningen mera aktiva moderatorer förmodligen. Men ska inte uttala mig för mycket - ny till happy :)

Sam00

Medlem
Svårt att bevisa något så här på nätet... Men på Sweclockers hade det hänt grejer snabbt! Aningen mera aktiva moderatorer förmodligen. Men ska inte uttala mig för mycket - ny till happy :)
Jo fast om det är flera som har blivit blåsta av samma snubbe så är det självklart kan man tycka. Det beror ju som du säger på hur hårda moderatorerna är. Men om man inte har bevis så kan flera gadda ihop sig mot nån de inte gillar och anklaga. Det måste finnas nåt bevis såklart.

Det som är så bra här på Happy, är att det är en community där folk kan lita på varandra, mycket mer så än andra ställen tycker jag. Men såna människor poppar upp överallt vid nåt tillfälle, det är oundvikligt. Jag anklagar inte nån, utan säger generellt om det skulle hända.

Crocko

Aktiv medlem
Jag har gjort det många gånger förut som sagt och köparen har alltid betalat när den personen skulle göra det. Du kan läsa vad jag skrev ovan så kommer du förstå varför jag misstänkte att jag skulle bli blåst. Om du skriver till nån som inte svarar och han samtidigt har en konversation med nån på ett forum så skulle du förmodligen tänka att han inte vill svara. Jag har inte hängt ut honom, han har gjort det själv.
Innan jag felaktigt antar något, hur vet du att personen ifråga har en konversation med en annan forummedlem istället för att betala dig, har läst tråden 2ggr och det verkar som du fick en legitim orsak till att betalningen skulle komma att dröja lite och mindre än 12 timmar efter att du skickat paketet har du fått betalat.

Sam00

Medlem
Innan jag felaktigt antar något, hur vet du att personen ifråga har en konversation med en annan forummedlem istället för att betala dig, har läst tråden 2ggr och det verkar som du fick en legitim orsak till att betalningen skulle komma att dröja lite och mindre än 12 timmar efter att du skickat paketet har du fått betalat.
Det verkar stå när man går in på nåns profil vad de gör/vart de är.
729D5654-914C-4C3E-818A-6F3904B86147.png

DBDD1CB0-E90D-4354-A0C4-3AB0681179E4.png

Även om han inte hade en konversation med nån så var han inloggad som sagt flera gånger. Jag vill inte behöva upprepa mig igen, jag har redan förklarat. Och han sa att han inte rört telefonen på hela dan. Hur kan han ha varit in och utloggad flera gånger om han inte rört telefonen?

Hur har du kommit fram till mindre än 12 timmar? Det var nästan 24 timmar efter. Det är din åsikt att han hade en legitim orsak. Jag är inte så säker på det. Jag kan ju ha fel såklart, men du förstår väl varför jag blev misstänksam?

Edit: Nu såg jag att det var sedan igår kväll som han sa att han inte rört telefonen. I morse stog det att han var aktiv senast kl 8 på morgonen.

Senast ändrad:

Sam00

Medlem
Engagerade i konversation, det vet jag inte riktigt vad som menas med det. Om det betyder att man chattar med nån just nu eller om det är en konversation som är igång sedan dagen innan tex. Där kan jag ha tänkt fel. Men det är irrelevant om det står att han är inne.

Crocko

Aktiv medlem
Det verkar stå när man går in på nåns profil vad de gör/vart de är. Visa bilaga 400153
Visa bilaga 400154
Även om han inte hade en konversation med nån så var han inloggad som sagt flera gånger. Jag vill inte behöva upprepa mig igen, jag har redan förklarat. Och han sa att han inte rört telefonen på hela dan. Hur kan han ha varit in och utloggad flera gånger om han inte rört telefonen?

Hur har du kommit fram till mindre än 12 timmar? Det var nästan 24 timmar efter. Det är din åsikt att han hade en legitim orsak. Jag är inte så säker på det. Jag kan ju ha fel såklart, men du förstår väl varför jag blev misstänksam?

Edit: Nu såg jag att det var sedan igår kväll som han sa att han inte rört telefonen. I morse stog det att han var aktiv senast kl 8 på morgonen.

Hur jag kom fram till 12 timmar var eftersom du fick betalt runt 12 tiden dagen efter, men visst du kanske skulle haft din betalning kl 17.00 eller vad ni nu hade kommit fram till.
Det som egentligen sticker ut mest är att du tar ett beslut att försätta dig i en situation där det kräver tillit till en annan person sen visar du med all önskvärd tydlighet att du saknar det.

Du startar en tråd, du ifrågasätter personens förklaring, du monitorer aktivitet trots att du saknar kunskap om hur aktivitet registreras, du spekulerar i om personen är aktiv med att lura andra och inte ens efter att du fått dina pengar verkar du nöjd eller säker på att köparen har ärligt uppsåt. Sorry men det enda denna tråden givit mig är att jag blivit ännu klokare i att välja vem man köper av.

Flickarm

Ny medlem
Jo fast om det är flera som har blivit blåsta av samma snubbe så är det självklart kan man tycka. Det beror ju som du säger på hur hårda moderatorerna är. Men om man inte har bevis så kan flera gadda ihop sig mot nån de inte gillar och anklaga. Det måste finnas nåt bevis såklart.

Det som är så bra här på Happy, är att det är en community där folk kan lita på varandra, mycket mer så än andra ställen tycker jag. Men såna människor poppar upp överallt vid nåt tillfälle, det är oundvikligt. Jag anklagar inte nån, utan säger generellt om det skulle hända.
Det är speciella ”svenska tider” just nu. Mycket nya typer av brott som begås, men speciellt mycket bedrägerier. Så det drabbar ju alla plattformar.

Jag köpte en Commencal Meta hoj på blocket visserligen... Men av en Happy medlem - en av de bästa affärerna jag gjort i mitt liv och trevligaste! Så det ligger säkert något i det du säger;) Med det sagt det finns mera gott folk än ont!:p

Sam00

Medlem
Hur jag kom fram till 12 timmar var eftersom du fick betalt runt 12 tiden dagen efter, men visst du kanske skulle haft din betalning kl 17.00 eller vad ni nu hade kommit fram till.
Det som egentligen sticker ut mest är att du tar ett beslut att försätta dig i en situation där det kräver tillit till en annan person sen visar du med all önskvärd tydlighet att du saknar det.

Du startar en tråd, du ifrågasätter personens förklaring, du monitorer aktivitet trots att du saknar kunskap om hur aktivitet registreras, du spekulerar i om personen är aktiv med att lura andra och inte ens efter att du fått dina pengar verkar du nöjd eller säker på att köparen har ärligt uppsåt. Sorry men det enda denna tråden givit mig är att jag blivit ännu klokare i att välja vem man köper av.
Så du menar alltså att du räknade med att jag skickade paketet efter 12 på natten? Medvetet överdrivet för att stärka ditt argument, men men.

Jag hade tillit på samma sätt som jag haft för alla andra jag sålt till. Och det här är första gången jag har haft problem som i det här fallet.

Jag har inte startat nån tråd, utan jag skriver i en tråd som redan existerar. Ännu en överdrift. Jag tror inte på att du inte fattar saker som att jag inte startat tråden eller att du trodde jag hade skickat mindre än 12 timmar innan. Jag gissar på att det är medvetet.

Jag har en anledning att ifrågasätta hans förklaring, vilket du verkar ducka om och om igen. Du fokuserar på att jag erkände att jag inte var säker på vad menades med engagerade konvo, även efter jag påpekat att det inte är relevant. Vad spelar det för roll om han pratade med någon eller gjorde nånting annat på forumet? Han var aktiv, det är jag 100% säker på vad det betyder. Förklara för mig hur han lyckades logga in och ut under morgonen utan att ha rört telefonen.

Ja, jag spekulerade om personen var aktiv med att lura andra, jag kan ju inte vara säker på det. Om jag tror att jag blev blåst, varför skulle jag inte tro att den personen skulle göra samma sak mot nån annan? Det är väl logiskt.

Vad menar du med att jag inte är nöjd efter att jag har fått betalt? Jag är nöjd med betalningen men det betyder inte att man måste exkludera att det kan ha varit ett försök till bedrägeri. Du vill att jag automatiskt ska vara säker att han hade ärligt uppsåt efter att han uppenbarligen hade ljugit om att han inte rört telefonen. Om hans historia var sann, varför skulle han ljuga om det?

Om det var en ärlig person i hans situation vars barn var så pass sjukt att behöva vistas på sjukhus, så skulle den personen inte spendera hela dagen efteråt med att försöka förklara sig själv och svara på nåns frågor som anklagar Jag gissar på att man skulle bli jävligt arg om nån anklagade en medans man har ett barn på sjukhus. Det var inte alls så han reagerade. Han reagerade mer som en person som försökte förklara bort sig. Det är intrycket jag fick.

Du till exempel, reagerade ungefär som man skulle förvänta sig av honom. Du verkar arg, du attackerar mig och mina handlingar som om det hände dig, som om du argumenterar istället för honom med utgånspunkten att du tror på hans historia. Varför säger han inget själv här i tråden? Varför är det du som argumenterar för honom?

Bara för att klargöra, jag påstår inte att killen är nån bedragare. Jag tror att han kanske försökte blåsa mig men betalade när han såg att jag inte skulle ta det. Eller så kan jag ha helt fel, i vilket fall ber jag så mycket om ursäkt. Vilket jag redan gjort tidigare.

Och ja det är klart du har lärt dig vem du inte ska köpa av här i tråden eftersom tråden faktiskt handlar om en bedragare som flera har haft problem med.

Senast ändrad:

Sam00

Medlem
Det är speciella ”svenska tider” just nu. Mycket nya typer av brott som begås, men speciellt mycket bedrägerier. Så det drabbar ju alla plattformar.

Jag köpte en Commencal Meta hoj på blocket visserligen... Men av en Happy medlem - en av de bästa affärerna jag gjort i mitt liv och trevligaste! Så det ligger säkert något i det du säger;) Med det sagt det finns mera gott folk än ont!:p
Samma här, jag har bara haft trevliga möten med folk härifrån. Inte ett enda problem. Första gången nu.

ooms

Aktiv medlem
Engagerade i konversation, det vet jag inte riktigt vad som menas med det. Om det betyder att man chattar med nån just nu eller om det är en konversation som är igång sedan dagen innan tex. Där kan jag ha tänkt fel. Men det är irrelevant om det står att han är inne.
Och ändå använder du det som ”bevis” för att han försökte blåsa dig? Jag gissar att det betyder att man har en tråd öppen i en flik i sin webbläsare (”ser på forumlistan” betyder troligtvis att man har forumlistan öppen i en flik). Inloggad kan man vara hela tiden, och senaste aktivitet innebär då troligtvis att du tagit upp din mobil, kollat nåt på webben (inte nödvändigtvis happy, men när mobilen går fr idle till connected reggas det som att man är aktiv på happy (har en flik öppen och inloggad)).
Jag säger inte att det är så det fungerar, men det är troligt att det är så.

ooms

Aktiv medlem

Det ni gaggar om nu är 1,5 år gammalt. Nu är annonsmoderatorerna mycket mer aktiva, kolla i varningstråden (länkas fr K&S) så ser ni.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer