Blåst på Köp/Sälj sidan (pengarna är tillbaka)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sam00

Medlem
Men eftersom du nu har fått pengarna och ni tydligen är kompisar igen så är det väl dumt att fortsätta älta.
Jag har inga problem med killen som köpte grejerna utan en annan som tycker att jag har gjort fel här. Det enda jag gör är att försvara mig själv och förklarar för personen vad som hände och hur jag ser det.

Det började med att Mini me la fram en teori om hur det kan ha varit möjligt att det hände, och jag förklarade allt i detalj för att se om det kan ha varit så. Sen började den andra killen hoppa på mig och det utvecklades till det här.

Sam00

Medlem
Man kan ju läsa happy på annat än sin telefon också 😊
Det är ju en möjlighet. Menar du att han skulle ha varit inne på Happy på sjukhuset då? Det kan vara så fast vart var hans telefon om han säger att han inte rört den? Han hade ju den med sig på sjukhuset.

Du ser Crocko, man kan ha en civiliserad konversation utan att hoppa på folk. Det kan finnas nåt sånt här som man inte tänkt på.

Paco

Aktiv medlem
Jag har inga problem med killen som köpte grejerna utan en annan som tycker att jag har gjort fel här. Det enda jag gör är att försvara mig själv och förklarar för personen vad som hände och hur jag ser det.

Det började med att Mini me la fram en teori om hur det kan ha varit möjligt att det hände, och jag förklarade allt i detalj för att se om det kan ha varit så. Sen började den andra killen hoppa på mig och det utvecklades till det här.
Fast med tanke på att du hela tiden ifrågasätter om han var delaktig i nån konversation eller inte så verkar det inte som att du slutat älta och ”inte har några problem med killen”

Du har fått stålar för det du har sålt, släpp det nu.

Sam00

Medlem
Och ändå använder du det som ”bevis” för att han försökte blåsa dig? Jag gissar att det betyder att man har en tråd öppen i en flik i sin webbläsare (”ser på forumlistan” betyder troligtvis att man har forumlistan öppen i en flik). Inloggad kan man vara hela tiden, och senaste aktivitet innebär då troligtvis att du tagit upp din mobil, kollat nåt på webben (inte nödvändigtvis happy, men när mobilen går fr idle till connected reggas det som att man är aktiv på happy (har en flik öppen och inloggad)).
Jag säger inte att det är så det fungerar, men det är troligt att det är så.
Sam jag sa, det där med engagera i konversation är irrelevant. Även om det funkar så som du säger, det betyder ändå att han har gjort nånting på telefonen till och från under den tiden som jag messade honom. Han sa ju att han inte rört telefonen ända sen kvällen innan tills dess att han skickat pengarna, vilket är hans förklaring till varför han inte såg smsen. Det spelar ingen roll om han var på Happy, han var på sin tel om din teori är rätt.

ooms

Aktiv medlem

Det började väl med att du i ditt andra inlägg där du meddelar att köparen betalt var tvungen att skriva "Så jag vet inte om jag tror på hans ursäkt"...
Hade du låtit bli att offentliggöra det misstroendet så hade det inte varit nån diskussion nu.

ooms

Aktiv medlem
Sam jag sa, det där med engagera i konversation är irrelevant. Även om det funkar så som du säger, det betyder ändå att han har gjort nånting på telefonen till och från under den tiden som jag messade honom. Han sa ju att han inte rört telefonen ända sen kvällen innan tills dess att han skickat pengarna, vilket är hans förklaring till varför han inte såg smsen. Det spelar ingen roll om han var på Happy, han var på sin tel om din teori är rätt.
Det som är grejen är att du fortf misstänker köparen för nåt fuffens, trots att du nu säger att du inte har nåt problem med honom etc. Du har fått betalt, du har fått en förklaring, men ändå måste du fortsätta misstro honom. Som Paco sa, sluta älta!

Sam00

Medlem
Fast med tanke på att du hela tiden ifrågasätter om han var delaktig i nån konversation eller inte så verkar det inte som att du slutat älta och ”inte har några problem med killen”

Du har fått stålar för det du har sålt, släpp det nu.
Jag kanske vill komma fram till om han verkligen ville blåsa mig eller inte. Det kan ju vara värt att veta. Största anledningen varför jag fortsatte skriva var för att Proco eller vad han heter anklagade mig.

Crocko

Aktiv medlem
Det är ju en möjlighet. Menar du att han skulle ha varit inne på Happy på sjukhuset då? Det kan vara så fast vart var hans telefon om han säger att han inte rört den? Han hade ju den med sig på sjukhuset.

Du ser Crocko, man kan ha en civiliserad konversation utan att hoppa på folk. Det kan finnas nåt sånt här som man inte tänkt på.
Att du känner dig påhoppad är ju uppenbarligen för att du inte tål samma behandling som du precis utsatt någon annan för, jag har endast ifrågasatt den som jag tycker överdrivna reaktionen på en som jag uppfattar trivial händelse.

Det är du som beslutar att skicka en sak utan att ta betalt i förskott.
Det är du som väljer att inte tro på en förklaring du får.
Det är du som försöker dra slutsatser om personens aktivitet på forumet.
Det är du som spekulerar om vilket uppsåt eller avsikt denna aktivitet har.

Jag inleder mina kommentarer med att påpeka det olämpliga i att göra affärer med okända utan säkerhet, du väljer att dra detta vidare, då redovisar jag varför jag tycker det, knappast ett påhopp.

Vad jag tycker är en sak, vad du gjort det vet du bäst själv och får försvara det hur mycket du vill. Om du tycker att min konversation skulle vara ociviliserad så kan jag bara säga hoppas att vi inte på riktigt har en konversation med meningsskiljaktigheter om något som verkligen betyder något, men det är ju liten risk eftersom du bara verkar använda Happy som annonsplats och inte som forum.

Jag tycker helt enkelt inte som du, det är OK, inget du sagt eller redovisat har fått mig att tycka att du verkar ha stött på en potential storbedragare under din affär, därför tycker jag att ditt agerande har varit överdrivet, det är min åsikt.

Sam00

Medlem
Det började väl med att du i ditt andra inlägg där du meddelar att köparen betalt var tvungen att skriva "Så jag vet inte om jag tror på hans ursäkt"...
Hade du låtit bli att offentliggöra det misstroendet så hade det inte varit nån diskussion nu.
Jag menade efter de två första meddelandena. Men det andra meddelandet skrev jag eftersom jag verkligen hade svårt för att tro på honom. Jag ser inte varför det är nåt fel med att ha en disskussion om nån frågar vad som hade hänt. Om han inte hade outat sig så hade det inte påverkat honom.

Crocko

Aktiv medlem
Jag kanske vill komma fram till om han verkligen ville blåsa mig eller inte. Det kan ju vara värt att veta. Största anledningen varför jag fortsatte skriva var för att Proco eller vad han heter anklagade mig.
Om du vill veta hur man startar en beef, så har du precis visad din medvetenhet. Om du inte har ett plötsligt problem med tangentbordet så är din sista kommentar både provocerande, nedvärderande och felaktig.

Sam00

Medlem
Det som är grejen är att du fortf misstänker köparen för nåt fuffens, trots att du nu säger att du inte har nåt problem med honom etc. Du har fått betalt, du har fått en förklaring, men ändå måste du fortsätta misstro honom. Som Paco sa, sluta älta!
Ja jag har misstro för honom. Men det är inte ett problem om han betalar innan eller på samma gång nästa gång. Sen har vi också sagt att vi ska skriva digitalt kontrakt ifall det händer. Jag sa till honom att han får betala på samma gång som jag skickar nästa gång om han vill köpa av mig. Jag har inte sagt att jag inte vill ha nåt med honom att göra. Han har inte heller sagt nåt negativt om mig.

Senast ändrad:

Sam00

Medlem
Om du vill veta hur man startar en beef, så har du precis visad din medvetenhet. Om du inte har ett plötsligt problem med tangentbordet så är din sista kommentar både provocerande, nedvärderande och felaktig.
Du anklagade mig för att gråta att jag inte fick betalt och att jag har problem med mitt nervsystem, vad det nu än betyder. Och du anser att stava dit namn fel är nedvärderande. Du har själv provocerat från början utan att jag ens riktat mig till dig. Men du kan fortfarande inte argumentera mot mina punkter. Istället kommer du med mer innehållslöst påhopp. Om du anklagar mig så kommer jag försvara mig, så enkelt är det.

Sam00

Medlem
Att du känner dig påhoppad är ju uppenbarligen för att du inte tål samma behandling som du precis utsatt någon annan för, jag har endast ifrågasatt den som jag tycker överdrivna reaktionen på en som jag uppfattar trivial händelse.

Det är du som beslutar att skicka en sak utan att ta betalt i förskott.
Det är du som väljer att inte tro på en förklaring du får.
Det är du som försöker dra slutsatser om personens aktivitet på forumet.
Det är du som spekulerar om vilket uppsåt eller avsikt denna aktivitet har.

Jag inleder mina kommentarer med att påpeka det olämpliga i att göra affärer med okända utan säkerhet, du väljer att dra detta vidare, då redovisar jag varför jag tycker det, knappast ett påhopp.

Vad jag tycker är en sak, vad du gjort det vet du bäst själv och får försvara det hur mycket du vill. Om du tycker att min konversation skulle vara ociviliserad så kan jag bara säga hoppas att vi inte på riktigt har en konversation med meningsskiljaktigheter om något som verkligen betyder något, men det är ju liten risk eftersom du bara verkar använda Happy som annonsplats och inte som forum.

Jag tycker helt enkelt inte som du, det är OK, inget du sagt eller redovisat har fått mig att tycka att du verkar ha stött på en potential storbedragare under din affär, därför tycker jag att ditt agerande har varit överdrivet, det är min åsikt.
Som sagt inte en enda motargumentation bara personliga attack en efter en annan. Jag har redan svarat på dina anklagelser, du behöver inte upprepa Du kan försöka bevisa att jag har fel istället om du har valt att diskutera saken.

Vad menar du för benandling jag har utsatt honom för? Du utgår ju från att han talar sanning, och du struntar i att han ljög om att inte ha varit på tel. Om han ljög om det, varför skulle jag tro på nåt annat han säger. Om du menar att jag behandlar honom på nåt visst sätt här, det kan han skylla sig själv för. Jag hade aldrig skrivit hans namn här.

Sam00

Medlem
Om du tycker att min konversation skulle vara ociviliserad så kan jag bara säga hoppas att vi inte på riktigt har en konversation med meningsskiljaktigheter om något som verkligen betyder något, men det är ju liten risk eftersom du bara verkar använda Happy som annonsplats och inte som forum.
Jag kommer inte att ha nån konversation med någon som inte kan argumentera utan påhopp. Om inte du startar en och hoppar på mig igen dvs. Det är ju en annonsplats till viss del, menar du att jag gör nåt fel i att annonsera här nu?

Crocko

Aktiv medlem
Screenshot 2020-01-26 at 22.44.27.png

Jag vet inte vad det är för hangup du har men eftersom du tycks ha lite svårt att släppa saker skall jag göra det väldigt tydligt och enkelt.

Jag vädrar min åsikt i mitt första inlägg och det är vad jag tycker, ungefär så forum brukar funka, man delar åsikter, tankar, idéer och kunskap.
Du delar inte denna åsikt utan har en annan, helt OK också ganska vanligt i forum.
Du tycker att detta är ett påhopp och börjar dra en massa växlar på det, men när du läser in en massa egna värderingar och belägga mig med din syn på hur saker hänger ihop då har du missat hela poängen med Happy.

I sakfrågan reagerar jag på följande, du har varit medlem på detta forum i ungefär 2,5år utan att vara speciellt aktiv i forumet men enligt egen utsago sålt en massa prylar, fine du använder happy som en gratis annonsplats.
När du i en försäljning råkar få vänta på betalning längre än ditt tålamod verkar palla så återupplivar du en tråd och börjar spekulera högt och lågt.
Inte ens när köparen gjort rätt för sig verkar du nöjd.

Mot den bakgrunden så tycker jag att du verkar vara en ganska oskön typ som väljer att göra affärer som bygger på tilltro trots att du inte visar någon sån till köparen, dessutom är ditt enda bidrag till forumet gnäll när det passar din agenda kort och gott exakt den sorts person som jag inte ser som en blivande vän eller någon som jag skulle vilja göra affärer med.

Där kunde saken vara slut, men du släpper det inte, de följande inläggen är definitivt inte en parningsdans men mil ifrån påhopp om du hade följt med på detta forum. Att du sen verkar lägga tid att gräva i nån elcykeltråd och åter igen projicera dina egna tankar som någon sanning är bara skrattretande.

Mitt förslag är att du fortsätter att sälja prylar men ta betalt i förskott så det blir som du vill och ett litet tips för framtiden är att PM används till att kommunicera med personer som man har relationer med eller önskar etablera såna med vilket jag är ganska säker på inte är fallet här, mitt sena svar berodde nämligen på att jag gör viktigare saker i livet än att svara på dina inlägg, typ cykla, gå ut med hunden, umgås med familj och vänner.

Sam00

Medlem
Visa bilaga 400274

Jag vet inte vad det är för hangup du har men eftersom du tycks ha lite svårt att släppa saker skall jag göra det väldigt tydligt och enkelt.

Jag vädrar min åsikt i mitt första inlägg och det är vad jag tycker, ungefär så forum brukar funka, man delar åsikter, tankar, idéer och kunskap.
Du delar inte denna åsikt utan har en annan, helt OK också ganska vanligt i forum.
Du tycker att detta är ett påhopp och börjar dra en massa växlar på det, men när du läser in en massa egna värderingar och belägga mig med din syn på hur saker hänger ihop då har du missat hela poängen med Happy.

I sakfrågan reagerar jag på följande, du har varit medlem på detta forum i ungefär 2,5år utan att vara speciellt aktiv i forumet men enligt egen utsago sålt en massa prylar, fine du använder happy som en gratis annonsplats.
När du i en försäljning råkar få vänta på betalning längre än ditt tålamod verkar palla så återupplivar du en tråd och börjar spekulera högt och lågt.
Inte ens när köparen gjort rätt för sig verkar du nöjd.

Mot den bakgrunden så tycker jag att du verkar vara en ganska oskön typ som väljer att göra affärer som bygger på tilltro trots att du inte visar någon sån till köparen, dessutom är ditt enda bidrag till forumet gnäll när det passar din agenda kort och gott exakt den sorts person som jag inte ser som en blivande vän eller någon som jag skulle vilja göra affärer med.

Där kunde saken vara slut, men du släpper det inte, de följande inläggen är definitivt inte en parningsdans men mil ifrån påhopp om du hade följt med på detta forum. Att du sen verkar lägga tid att gräva i nån elcykeltråd och åter igen projicera dina egna tankar som någon sanning är bara skrattretande.

Mitt förslag är att du fortsätter att sälja prylar men ta betalt i förskott så det blir som du vill och ett litet tips för framtiden är att PM används till att kommunicera med personer som man har relationer med eller önskar etablera såna med vilket jag är ganska säker på inte är fallet här, mitt sena svar berodde nämligen på att jag gör viktigare saker i livet än att svara på dina inlägg, typ cykla, gå ut med hunden, umgås med familj och vänner.
Jag kommer inte svara på varenda punkt eftersom du fortfarande inte har svarat på några av mina. Du fortsätter med personliga angrepp, vilket du har gjort från början, nästan i varenda inlägg hittils. Och du är förvånad att jag gör samma sak tillbaka. Märker du inte att du fortsätter döma mig istället för att faktiskt svara på frågorna jag ställer? Du kan inte göra det eftersom du har bestämt dig att du tror på honom från början och ignorerar det som inte passar in i din förutfattade bild av vad som hände.

Där kommer det igen, det är du som bestämmer att man måste vara aktiv på forumet för att använda annons delen. Du är den ända jag hör det ifrån. Jag skrev till dig på pm eftersom det vi pratar om är helt ot så jag vill inte spamma tråden, samt har en mod sagt att vi ska sluta. Men du är sheriff här så du får göra som du vill, eller hur? Förresten så har jag flera inlägg på forumet sedan jag blev medlem, och du kommer inte hitta en enda där jag tjafsar och anklagar folk som du verkar göra.

I ditt första inlägg börjar du direkt med personangrepp, det är ett faktum. Kom inte med att det här är ett forum och du vädrar dina åsikter, det gör alla. Om du börjar ett samtal på det sättet finns det en chans att du inte får ett vänligt svar tillbaka.

Haha ok jag är en oskön person, då får jag vara det då. Om du tycker det om mig, då borde du titta dig själv i spegeln. Märker du inte att du är den enda som reagerar på det här sättet ända sen diskussionen började? Jag har inte tjafsat med en enda person än dig. Inte ens själva personen som jag gjort affären med reagerar som du gör. Ditt förslag är att jag ska ta betalt i förskott för att få som jag vill, va? Du menar att jag ska få betalt? Är inte det meningen att det ska hända om man har sålt en vara?

Senast ändrad:

Crocko

Aktiv medlem
Jag kommer inte svara på varenda punkt eftersom du fortfarande inte har svarat på några av mina. Du fortsätter med personliga angrepp, vilket du har gjort från början, nästan i varenda inlägg hittils. Och du är förvånad att jag gör samma sak tillbaka. Märker du inte att du fortsätter döma mig istället för att faktiskt svara på frågorna jag ställer? Du kan inte göra det eftersom du har bestämt dig att du tror på honom från början och ignorerar det som inte passar in i din förutfattade bild av vad som hände.

Där kommer det igen, det är du som bestämmer att man måste vara aktiv på forumet för att använda annons delen. Du är den ända jag hör det ifrån. Jag skrev till dig på pm eftersom det vi pratar om är helt ot så jag vill inte spamma tråden, samt har en mod sagt att vi ska sluta. Men du är sheriff här så du får göra som du vill, eller hur? Förresten så har jag flera inlägg på forumet sedan jag blev medlem, och du kommer inte hitta en enda där jag tjafsar och anklagar folk som du verkar göra.

I ditt första inlägg börjar du direkt med personangrepp, det är ett faktum. Kom inte med att det här är ett forum och du vädrar dina åsikter, det gör alla. Om du börjar ett samtal på det sättet finns det en chans att du inte får ett vänligt svar tillbaka.

Haha ok jag är en oskön person, då får jag vara det då. Om du tycker det om mig, då borde du titta dig själv i spegeln. Märker du inte att du är den enda som reagerar på det här sättet ända sen diskussionen började? Jag har inte tjafsat med en enda person än dig. Inte ens själva personen som jag gjort affären med reagerar som du gör. Ditt förslag är att jag ska ta betalt i förskott för att få som jag vill, va? Du menar att jag ska få betalt? Är inte det meningen att det ska hända om man har sålt en vara?
Nu har jag läst tråden 3ggr för att vara helt säker på att jag inte missat något.
Hur mycket jag ens anstränger mig så är det riktigt svårt att förstå vad du refererar till när du verkar vänta på någon slags svar på frågor du upplever har att du ställt till mig, men jag letade efter frågetecken och här får du svar på de meningar som du använt frågetecken i.

"Vad spelar det för roll om han pratade med någon eller gjorde nånting annat på forumet?"

Jo det spelar roll för du använder det som anförande i din argumentation att hans förklaringar är osanna, om man hänvisar till saker som bevis bör man veta hur saker fungerar.

"Om jag tror att jag blev blåst, varför skulle jag inte tro att den personen skulle göra samma sak mot nån annan?"

Du blev inte blåst och anledningen till att du misstänker att du kanske håller på att bli det bygger på misstro, du varnar alltså för en fara som inte finns, ganska onödigt.

"Vad menar du med att jag inte är nöjd efter att jag har fått betalt?"

Du fortsätter att älta.

"Du vill att jag automatiskt ska vara säker att han hade ärligt uppsåt efter att han uppenbarligen hade ljugit om att han inte rört telefonen. Om hans historia var sann, varför skulle han ljuga om det?"

Hur vet du att han rört sin telefon? När han medger att han gör det så kommer dina pengar så varför välja att misstro honom?

Nej man måste inte vara aktiv på Happy för att få annonsera, även om det har diskuterats som en säkerhetsåtgärd för att undvika oseriösa annonsörer. Men du anför ju gärna dina trevliga inlägg som en referens till mina arga och otrevliga, vilket absolut är sant med tanke på att 80% handlat om att få rådgivning kring dina intressen vilket är helt OK då det finns många kunniga här som gärna delar med sig.

Dina argument för att använda PM haltar lite då hela ämnet är OT och du inte hade något problem att återuppliva en gammal tråd för ditt syfte, jag må ha åsikter som inte passar dig men jag kan dock skilja på åsikter och personangrepp.

Hela problemet är att du inte kan acceptera att andra (mig själv inkluderat) inte ser den konspiratoriska komplotten som du presenterat som den enda troliga förklaring.

Du tar redan mitt första inlägg som ett "påhopp" och säger att detta faktum, nu skall du få lite fakta varför det är fel:

Att utsätta sig för onödig risk i affärer, kan vara att skicka en vara innan man fått betalning. Faktum
Att vara nervöst lagd kan göra att man tex. monitorerar någons aktivitet på happy och spekulerar i scenarios istället för att stilla vänta en dag och se om pengarna kommit in på kontot. Faktum
Att hyra in gråterskor kan vara att öppna en 2 år gamal tråd och göra ett nytt inlägg i syfte att få empati, Faktum

Men du är naturligtvis välkommen att läsa detta precis som du läst allt annat, men om du ber någon utomstående om ett omdöme så skulle jag bli väldigt förvånad om något i mina svar påstår något oriktig om din person.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer