Blivit girig

Wille717

Medlem
Blivit girig
Hej!

Köpte min första landsvägsracer i augusti. Den är nice, men basic. Köpte den egentligen pga, fint skötta/vårdade komponenter. Full kolfiber samt nya kol-hjul.
Meeen, vill egentligen ha intern kabeldragning, så min fråga är följande:

Går det att byta ram och använda samma komponenter som jag redan har (äldre 105 + ultegra) och göra intern kabeldragning? Detta är förutsatt att jag hittar en lämplig beggad ram.

Vänliga hälsningar,

Wille

Bilagor

• IMG_0372.PNG
    IMG_0372.PNG
    214.7 KB · Besök: 267

minimalist

Aktiv medlem
Blivit girig
Nästan så jag misstänker att det är billigare och smärtfriare att köpa en trådlös drivlina
Det får dock bara bort växelvajrarna, inte bromsvajrar.

Till OP: Det ska gå, men vissa ramar har intern kabeldragning som endast funkar med elektroniska växlar. Oftast ramar där kablarna är helt interna. De flesta ramar där kablarna är externa från styre till under styrlagret, men interna efter det, bör funka. Men det är nog bättre/enklare att leta efter en beg. cykel som uppfyller dina önskemål och sedan sälja den du har.

KOLOSS

Aktiv medlem
Blivit girig
Det får dock bara bort växelvajrarna, inte bromsvajrar.

Till OP: Det ska gå, men vissa ramar har intern kabeldragning som endast funkar med elektroniska växlar. Oftast ramar där kablarna är helt interna. De flesta ramar där kablarna är externa från styre till under styrlagret, men interna efter det, bör funka. Men det är nog bättre/enklare att leta efter en beg. cykel som uppfyller dina önskemål och sedan sälja den du har.
Det är sant. Men vid såna här projekt är det oftast en del överraskningkostnader och tjäbbel. Utöver kostnader för ny ram. Sen vet jag inte hur lätt det blir att sälja den gamla ramen.

NickPick

Aktiv medlem
Blivit girig
Du får ett större hål i plånboken men kommer inte cykla mätbart snabbare alls. Däremot kommer det bli krångligt att fixa med vajrar.
Jag säger såhär: håll koll på blocket eller sött in pengarna i fonder eller annat skit som inte rasar i värde.

Topp