Blockettråden 2

n3wton

Aktiv medlem
Blockettråden 2
59D0CD6C-B93F-4622-96DA-ED3888BADB6E.png

E8BDDA7C-E5A8-4911-A5FD-FFECAE6899B9.jpeg

54BB0E51-A7B0-4248-BF68-BD9461729AF6.png

Crippled

Ny medlem
Blockettråden 2
Haha vilket missfoster till projekt. Gillar att det inte är i skogen eller på stranden utan endast nära. Någon borde investera i denna skapelse och fortsätta det intressanta bygget.

Kanske slänga på ett par vingar så den passar nära en flygplats?

CCS

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Snålheten lever och frodas...

Den här gillar att köpa billigt och sälja dyrare. Inte ens villig att betala för frakten till 100%... Men i hans säljes-annonser är det inte tal om att dela på frakten.

Har följt användarens annonser en längre tid så det är inga tillfälligheter. Nu får man väl ett argt PM snart också...

Screenshot_20211207-094553-535.png

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Den här gillar att köpa billigt och sälja dyrare. Inte ens villig att betala för frakten till 100%... Men i hans säljes-annonser är det inte tal om att dela på frakten.

Har följt användarens annonser en längre tid så det är inga tillfälligheter. Nu får man väl ett argt PM snart också...

Visa bilaga 527322
Många vevpartier till det där enda bygget? Och svårt att bestämma sig för om det skall vara 10- eller 11-delat?

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Förundras över hur mycket folk orkar krångla för att tjäna någon hundring eller två. Själv är jag helt tvärtom och orkar inte ens lägga ut saker på annons för att jag sällan känner att det är värt besväret.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Visa bilaga 527322
Visst är det roligt med budgetbyggen. För egen del tycker jag att sökandet efter pryttlarna är en mycket stor del av ett sådant bygge. Det kan man ju såklart ha olika uppfattning om. Men vem känner sig lockad av att slumpa iväg prylar efter att ha läst den där annonsen? Personligen hade jag hellre skänkt bort grejer än att svara på den där. Men du kan ju givetvis också vara olika...

CCS

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Visst är det roligt med budgetbyggen. För egen del tycker jag att sökandet efter pryttlarna är en mycket stor del av ett sådant bygge. Det kan man ju såklart ha olika uppfattning om. Men vem känner sig lockad av att slumpa iväg prylar efter att ha läst den där annonsen? Personligen hade jag hellre skänkt bort grejer än att svara på den där. Men du kan ju givetvis också vara olika...
Nej jag är inte olika. Hade hellre skänkt eller kört till metallåtervinning. Man går ju nästan minus om man ska sälja t.ex. en styrstam för 50 spänn och sen krävas att stå för halva frakten. WTF liksom? Helt idiotiskt.

Håller med att bygga lågbudgetcyklar är kul. Men jag tycker att man som köpare självklart ska betala exakt vad det kostar att få ett paket skickat till sig. Däremot finns det en del giriga säljare som tar extra betalt för att skicka, utöver själva fraktkostnaden, sånt gillar jag inte, och sånt utövar jag heller inte om jag säljer med paketfrakt!

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hänger väl ihop med hur många hundringar man har över.
Självklart är det så. Men om man köper och säljer delar med förhoppning att tjäna en slant så finns det ju ett riskmoment i det och är belöningen så pass blygsam borde det inte vara värt den risken, särskilt om man lever på marginalerna.

Nåja, alla gör såklart som de själv vill. Vissa gillar ju att sitta på loppis och sälja gamla prylar för några kronor styck, men jag inbillar mig att det handlar om annat än pengarna i de fallen.

LFN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Den där tog konceptet nyskick till en helt annan dimension. Hade inte ens blivit förvånad om priset gick upp några hundringar för den smarta och helt nya ventilationen på benet.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Nya!...eller ja nästan oanvända, jag tänkte nästan inte använda dem men sen gjorde jag det...men nyskick iaf!...förutom en liten skada där det gått hål i tyget...aaanyway köp mina gamla bibs så är du snäll"

🙄🙄🙄

Visa bilaga 527674
Återigen: vem svarar på en sådan annons? 2,5 sida om hur fantastiska jag SKALL tycka att just denna säljaren pryl är. Därtill blir jag upplyst om att den faktiskt går att hitta till ett, för säljaren, högt pris. Och sedan, sist och så undangömt det går, en halv rad om att de är trasiga. Nyskick och oanvända...

L.and

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Kan någon förklara varför den här kostar +6000:-? Har varit i kontakt med köparen i tron att det var tryckfelsnisse men så är fallet.
Är det något som jag missar?

Tänker att det är någon som försöker lura sin respektive.
"Nä, älskling. Jag har verkligen försökt sälja den men det går inte."

Hutnu

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Eller så är det kanske så att säljaren hoppas på att sälja den till det priset. Jag tror inte han kommer lyckas, men försöka går ju.
Vad skulle vara ett skäligt pris?

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nu är det en nyreggad medlem som gick med idag och direkt lägger upp annons och säljer ett jävligt dyrt Bosch cykelbatteri för 5000kr när ett nytt kostar 5700.

Lite suspicious

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer