Blockettråden 2

Bornlikethis

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Screenshot 2022-04-01 at 09.24.06.png

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag vet inte ifall det är jag som missar något, men 6k för uppfräshade gamla mtbs får mig att ifrågasätta ifall det är jag som är helt fel ute då jag vill ha 7500 för min superX med delar som force vevparti, xt skivor och hopehjul

C17259E0-0991-4F86-A7DA-09680E5CB562.jpeg
F250253F-1DFE-4782-B461-53F4ECC88F02.jpeg
153CA2C0-3AAF-4C4D-95DA-A6649F779625.jpeg

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag vet inte ifall det är jag som missar något, men 6k för uppfräshade gamla mtbs får mig att ifrågasätta ifall det är jag som är helt fel ute då jag vill ha 7500 för min superX med delar som force vevparti, xt skivor och hopehjul
Det ena utesluter ju inte det andra.

Om jag ska gissa hur medelsvensson tänker så tror jag att hen är mer benägen att spendera större pengar för något som räknas som sport/hobby/träningsredskap än för en pendlare. Om cykeln i fråga är ett överprisat gammalt vrak från 10-talet spelar mindre roll så länge det sitter XT-växlar på den. Är ramen dessutom kolfiber så är det som att vinna på lotto.

Jag tror att vi som hänger här inne är lite avvikande i vår åsikt att ett pendlarfordon som används ofta är värd ett högre inköpspris.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Shimanos värsta (värsting?) skivorna. Kanske kompenserar inkörning så att man kan fråga nypris? Jag skulle den inte ens ville har för 0 kr.

Screenshot_20220402-110041.png

MagerValp

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det verkar beror på vart i landet man kommer ifrån.
Enligt professorn i svenska tre meter bort finns det en generationsuppdelning, men inte dialektal 😀 Matchar min språkkänsla också.

Edit: beror lite på kontext också. Pratar du om den "värsta semesterupplevelsen" så är det något dåligt. Går du in i en butik och frågar efter den "värsta modellen" så plockar de fram den dyraste och finaste.

Transwave

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Är det ett rimligt pris som säljaren begär i denna annons? Spontant så hade priset upplevts rimligare om hojen vore i gott skick men den ser ut att vara ett renoveringsobjekt. MTBs från tidigt 90-tal har väl inget antikvärde än så länge, om det inte är någon ovanlig high-end modell?

jonte987

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Är inte hela syftet med en bojkott att få dem att ändra sig? Då är det väl bra om de gör det?
Det tycker jag men det kan ju också vara bra om företagsledningen börjar med någon form av proactive analys istället för att stutsa runt som en flipperboll, som tex spotify verkar göra.
Annars får man ju anta att det första beslutet bäst speglar deras sanna aganda (Och den sammanfattar väl Mr crab bäst)

crab.gif

Peth

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Är det ett rimligt pris som säljaren begär i denna annons? Spontant så hade priset upplevts rimligare om hojen vore i gott skick men den ser ut att vara ett renoveringsobjekt. MTBs från tidigt 90-tal har väl inget antikvärde än så länge, om det inte är någon ovanlig high-end modell?
Den där låg ute på Marketplace för femhundra kronor. Gissar att nuvarande ägare inte gjort mer än att torka av den och tagit nya foton …

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
I min värld är vissa beslut oåterkallerliga. Jag ser ingen som helst anledning för mig att stötta ett bolag som agerat på det viset.

Andbo0123

Aktiv medlem
Blockettråden 2

32 000 för den hojen? Är rätt saftigt med tanke på att varken har Di2 eller skivbromsar. MAX 20 000 kr är min take på den cykeln.

Edit: Skrev visst fel, han ska inte ha 32 000 utan 38 000!

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vad jag förstår är det bara att åka förbi söder och hämta denna? Bra deal.

Bilagor

• Screenshot_20220404-103527_Firefox.jpg
    Screenshot_20220404-103527_Firefox.jpg
    181.6 KB · Besök: 111

Köp & Sälj

Topp