Blockettråden 2

Skruff

Aktiv medlem
Blockettråden 2
@Rahko visste du att du hade en spricka i ramen?

Man får ju även inte dölja uppenbara fel heller.
Att dölja är att medvetet försöka hindra från att felet upptäcks.
Man kan tycka att köparen borde informeras om felet på ett tydligare sätt.
Men säljaren döljer ju inte felet.

Oavsett vad så bör man vara aktsam. Kanske finns det fler fel som inte syns så lätt.

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag vill också ha en cykel som stiger i pris när åren går!
😂
Screenshot_20220515-162808_1.png

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Trodde att priset var fel för att det är högre än rekommenderade priset. Men då såg jag prislappen: hela 16 kronor rabatt. Det finns alltså butiker som frågar mer.
Tror dock inte att många vill betala 250 kr mer för begagnad än nypriset på Bikester.

2022-05-23-07-46-01-306.jpg

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Trodde att priset var fel för att det är högre än rekommenderade priset. Men då såg jag prislappen: hela 16 kronor rabatt. Det finns alltså butiker som frågar mer.
Tror dock inte att många vill betala 250 kr mer för begagnad än nypriset på Bikester.

Visa bilaga 556985
Glöm inte att lägga till den obligatoriska 10% rabattkoden 😂

Jag är iofs ju en sån hemsk människa som inte ser värdet i att handla hos en (oftast) dåligt påläst lbs och betala 30%+ mer då man redan läst på vad man vill ha för saker

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Glöm inte att lägga till den obligatoriska 10% rabattkoden 😂

Jag är iofs ju en sån hemsk människa som inte ser värdet i att handla hos en (oftast) dåligt påläst lbs och betala 30%+ mer då man redan läst på vad man vill ha för saker

Jag betalar gärna 30% hos LBS om jag fått ett rev i däcken och vill cykla imorgon (som alltid är fallet), men inte 30% för begagnad och vänta på paketet.

bekväm grop hejdå

Aktiv medlem
Blockettråden 2
när spricker begagnatbubblan? jag tycker det verkar som att det inte är någon brist på begagnade cyklar, men att säljarna tjurskalligt håller fast vid överpriser. kanske för att de hört om nån som minsann fick si och så mycket för nåt gammalt vrak.

så här många gammelspark i enbart storlek medium ligger ute på köp&sälj nu. dra av 10 000 på priset så blir de nog sålda.
gammelsparkmedium.png

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
när spricker begagnatbubblan? jag tycker det verkar som att det inte är någon brist på begagnade cyklar, men att säljarna tjurskalligt håller fast vid överpriser. kanske för att de hört om nån som minsann fick si och så mycket för nåt gammalt vrak.

så här många gammelspark i enbart storlek medium ligger ute på köp&sälj nu. dra av 10 000 på priset så blir de nog sålda.
Visa bilaga 556993
Jag gissar på att de flesta aldrig blir sålda till just de priserna som är satta. Eller så är det verkligen så många okunniga på Blocket som betalar överpris. Vi kan inte veta.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Scott är tjurig till att sälja med rabatt på nya cyklar därför tror jag folk vill maximera. Ja dom är alldeles för dyr, men det finns någon romantik hos gubbarna som var ung på 90-talet som gör att det är scott som gäller, än. Gärna ett teamkit också!
Med tanke på alla cyklar som sålts de senaste 5 åren är det sjukt få till salu egentligen. Står nog mest (eller används flitigt).

Robeven

Medlem
Blockettråden 2
Denna gamla klenod bör räddas.... Har inte lyckats hitta exakt år, men bör vara 1989-1993? Inte helt lätt att hitta kataloger från den tiden...

Vissa säger att det är rena detektivarbetet att hitta vissa cyklar... inte blir det lättare när rubriken som är satt är något helt annat än själva märket som säljs... 😄

merida-1.jpg

merida-2.jpg

merida-3.jpg

tmalm

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Denna gamla klenod bör räddas.... Har inte lyckats hitta exakt år, men bör vara 1989-1993? Inte helt lätt att hitta kataloger från den tiden...

Vissa säger att det är rena detektivarbetet att hitta vissa cyklar... inte blir det lättare när rubriken som är satt är något helt annat än själva märket som säljs... 😄

Visa bilaga 557022

Visa bilaga 557023
Visa bilaga 557024
Bromsarna ser förhållandevis moderna ut, skulle gissa -93 eller nyare tom.

/T

Topp