Blockettråden 2

ostrand

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inte många rätt här..

Bilagor

• Screenshot_20220617-163534_Blocket.jpg
    Screenshot_20220617-163534_Blocket.jpg
    369.3 KB · Besök: 89

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Blockettråden 2
(NY) innebär visst inte ny alls verkar det som.
Skulle också vilja veta hur det går till när man nästan medvetet bryter av en spak. Om någon förresten vet vilken spak som åsyftas så får ni gärna förklara.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Skulle också vilja veta hur det går till när man nästan medvetet bryter av en spak. Om någon förresten vet vilken spak som åsyftas så får ni gärna förklara.
10-15 tusen för dyr.
Är man influensa kanske man inte har koll på terminologin.

Ps. Små cyklar ser annorlunda ut!

Zlatko

Medlem
Blockettråden 2
Har forskat ett tag efter min första cykel att köpa. Canyon endurace har dykt upp både här och där i olika trådar (bra instegs, bekväm sittställning mm).

Vad tänker ni om den här annonsen/cykeln?
Behöver jag ytterligare information för att kunna avgöra om det är prisvärt? Jag såg en likadan, årsmodell 2020, annonserad här på happy för 16k. Den blev såld fort. Så jag antar att det finns en anledning till att denna finns kvar på blocket fast den kostar 13k?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/canyon_endurace_al_7_0_disc_large/101380860

Senast ändrad:

Bornlikethis

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har forskat ett tag efter min första cykel att köpa. Canyon endurace har dykt upp både här och där i olika trådar (bra instegs, bekväm sittställning mm).

Vad tänker ni om den här annonsen/cykeln?
Behöver jag ytterligare information för att kunna avgöra om det är prisvärt? Jag såg en likadan, årsmodell 2020, annonserad här på happy för 16k. Den blev såld fort. Så jag antar att det finns en anledning till att denna finns kvar på blocket fast den kostar 13k?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/canyon_endurace_al_7_0_disc_large/101380860
Ser inget som ser konstigt ut. Kolla på den live så får du se

Blockettråden 2
Tror batterispaken är locket som han syftar på där man stoppar in laddaren :P

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Såg den och tänkte precis länka!
Pundare som försökt böja upp lås?
Misstänker att försäkringsbolaget gjort sitt här, annars är den där cykeln en unicorn för många lär inte ha sålts.

Samma cykel har legat ute ihopplockad förut också. Bild tagen på samma plats.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tycker denna är intressant:
Nypris 18.900:- Pris efter ett års användning 20.000:- . Nog att det är en eftertraktad cykel och att säljare vill få så mycket som möjligt, men jag kan någonstans tycka att det är en trist utveckling på det stora hela när begagnat ska kosta mer än splitternytt. Förvisso ingår det pedaler, flaskställ och stänkskärmar....

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nypris 18.900:- Pris efter ett års användning 20.000:- . Nog att det är en eftertraktad cykel och att säljare vill få så mycket som möjligt, men jag kan någonstans tycka att det är en trist utveckling på det stora hela när begagnat ska kosta mer än splitternytt. Förvisso ingår det pedaler, flaskställ och stänkskärmar....
Det låg en ute rätt länge för 13000 nu i våras… var sugen men geon är lite knepig.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Och slangar.

Det är inte bara trist, det är rent bedrövligt. I mina ögon. Köper man en ny hoj bör man skriva av åtminstone 30% direkt.

Hoppas att säljaren i alla fall svarar hövligt på bud strax över 10' och inte skickar indignerade meddelande om skambud tillbaks.

slice me nice

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Och slangar.

Det är inte bara trist, det är rent bedrövligt. I mina ögon. Köper man en ny hoj bör man skriva av åtminstone 30% direkt.

Hoppas att säljaren i alla fall svarar hövligt på bud strax över 10' och inte skickar indignerade meddelande om skambud tillbaks.

Den är ju i nyskick, inte ny. Nyskick är mer värt, den är ju inkörd 😳

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Varning! Den kan gå till attack!

På riktigt... Va fan är en aggresiv cykel för något?

Stalle
Lite fånigt såklart, men det är väl ett rätt ofta använt begrepp? Jag tycker att det är roligare att både annonsören och du lyckades stava "aggressiv" fel, på två olika sätt.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Varning! Den kan gå till attack!

På riktigt... Va fan är en aggresiv cykel för något?

Stalle
Lite fånigt såklart, men det är väl ett rätt ofta använt begrepp? Jag tycker att det är roligare att både annonsören och du lyckades stava "aggressiv" fel, på två olika sätt.

"Aggressive hardtail" är en engelsk beteckning, så stavningen är inte fel, tycker jag. Man skulle väl inte prata om en aggressiv cykel på svenska, eller många andra språk.

TTR

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tubhjul från 2014 för 10.000, som hittat. Nypris på Cykelcity det året var 14kkr.

Bilagor

• Screenshot 2022-06-28 at 10.23.18.png
    Screenshot 2022-06-28 at 10.23.18.png
    590.7 KB · Besök: 61
Topp