Blockettråden 2

jonte987

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det är inte lönt att lämna bud på "nya" grejor som säljs till tyskt nypris? Det är bara att beställa från tysken och undvika skav både för mig och säljaren?

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det är inte lönt att lämna bud på "nya" grejor som säljs till tyskt nypris? Det är bara att beställa från tysken och undvika skav både för mig och säljaren?
Finns väl inget att förlora, skriv helst ett trevligt meddelande kanske med en länk, kan ju vara någon som inte har koll på att tysken finns som alternativ.

Men de som på blocket skriver med bud och endast texten "300?" bemödar jag mig inte med att svara.

Ursus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
5000 för en cykel från 1996 🤔

Bilagor

• Screenshot_20221001-161138_Facebook.jpg
    Screenshot_20221001-161138_Facebook.jpg
    467.6 KB · Besök: 175

uandt

Aktiv medlem
Blockettråden 2
hur var det nu, är crescent egna elsystem kompatibelt med shimano steps? ;)
knappast. Shimano har en massa drm å skit i batterierna, laddarna och motorerna så om du inte kör samma av alla 3 är du rökt. Å sen när bms'en i batteriet pajjar, glöm att du kan köpa en ny. Du får pröjsa 4-5000 för ett helt nytt batteri istället för ett litet kretskort värt nån hundring....

Hcsokim

Aktiv medlem
Blockettråden 2
knappast. Shimano har en massa drm å skit i batterierna, laddarna och motorerna så om du inte kör samma av alla 3 är du rökt. Å sen när bms'en i batteriet pajjar, glöm att du kan köpa en ny. Du får pröjsa 4-5000 för ett helt nytt batteri istället för ett litet kretskort värt nån hundring....
mitt var menat som en stor nypa sarkasm.
+ att crescent har en elektronisk koppling mellan ett specifikt batteri och cykeln så att man inte ska kunna baxa en cykel här och ett batteri här och vara nöjd med det.

Calcifer

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Synd att man inte kan se det vinnande budet på auktionen så man får se hur stor snabb förtjänst säljaren vill göra sig :)

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Synd att man inte kan se det vinnande budet på auktionen så man får se hur stor snabb förtjänst säljaren vill göra sig :)
Roliga tycker jag är att personen bara copypastat texten från auktionsfirman. "Passa på att buda hem en mountainbike" 😃

stojjkl

Medlem
Blockettråden 2

Såldes för 32500kr + serviceavgift, så nånstans runt 37-39 skulle jag tippa. Får lägga till kostnaden att köra och hämta den också.

Pierre08

Medlem
Blockettråden 2

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Någon som fått stulna cyklar eller kanske byggutrustning i ghötteborg? Alexander soloxjox där X är lika med V.

Bilagor

• 58F8B1CD-AE0F-413A-AE70-F7C36361D9FF.png
    58F8B1CD-AE0F-413A-AE70-F7C36361D9FF.png
    615.9 KB · Besök: 166

Zlatko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Letar en cykel åt tjejen, var tror vi om detta?
SmartSelect_20221010_163227_Chrome.jpg

Di2 är väl elektroniska växlar, vilket jag trodde var skitdyrt. Carbon, Di2, i min värld "bara" 13k (12k på blocket). Vad är det jag har missförstått? Fälgbromsarna drar ner priset? Nåt annat?

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Letar en cykel åt tjejen, var tror vi om detta?
Visa bilaga 586648
Di2 är väl elektroniska växlar, vilket jag trodde var skitdyrt. Carbon, Di2, i min värld "bara" 13k (12k på blocket). Vad är det jag har missförstått? Fälgbromsarna drar ner priset? Nåt annat?
Det är Bianchis billigaste ram, en instegsmodell. Och ja fälgbroms säljer inte lika bra som skivor.

Di2 Ultegra är långt ifrån dyrt, den kom med Shimano innan så det personen har gjort är väl att byta reglage och bak/framväxel till Di2. Fälgbroms = behöver inga nya bromsok eller vevparti när han uppgraderar = den uppgraderingen är långtifrån skitdyr.

Hjulen är väl helt vanliga hjul och kostar ingen förmögenhet.

IMO en schysst prissatt hoj för den som vill ha en bra cykel till bra pris och inte letar värstinggrejer.

Zlatko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det är Bianchis billigaste ram, en instegsmodell. Och ja fälgbroms säljer inte lika bra som skivor.

Di2 Ultegra är långt ifrån dyrt, den kom med Shimano innan så det personen har gjort är väl att byta reglage och bak/framväxel till Di2. Fälgbroms = behöver inga nya bromsok eller vevparti när han uppgraderar = den uppgraderingen är långtifrån skitdyr.

Hjulen är väl helt vanliga hjul och kostar ingen förmögenhet.

IMO en schysst prissatt hoj för den som vill ha en bra cykel till bra pris och inte letar värstinggrejer.
Tack för utförligt svar!

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hon är 183. Men hittade en size chart som sa ganska tydligt för liten.
Här är hela bilden, den är ungefär lika korrekt som baksidan på shampooflaskan för att klara körkortet.

Modellen Intenso du kollar på finns varken i storlek 44 eller 63cm så bara där kan vi misstänka att diagrammet inte stämmer. Lägg därtill att Bianchi är klassiskt italienskt i att inte att använda jämna siffror dvs 51-53-55-57 istället för 50-52-54-56. Därför stämmer inte heller diagrammet. Diagrammet talar inte om vilken cykelmodell det gäller annat än "road for gents and ladies" vad det nu ska översättas till om du kollar på en specifik modell som Intenso.

Här har du en recension, författaren i fråga Bobby Lea är 188cm och har valt storlek 59. Så en storlek 55 bör passa din tjej med en lite längre styrstam, så som den ser ut på bilden med styrstammen i botten pekandes rakt upp i luften bör nog ingen cykla 😉 😬

För att det ska kännas rätt, besök en cykelbutik som säljer Bianchi och be att få prova en storlek 55 :) Lycka till!

bianchi-sizing_orig.png

Topp