Blockettråden 2
Hej. Ni skulle ha nämnt mig, visste inte att det är uppror här p.g.a. mig.Det gör jag nog isf..🤔
Säljaren är en privatperson så långt jag förstått och följer då k&s:s regler.
Det finns mycket i samhället att ändra på om man som individ ska peta i allt.
Så för att förklara. Anledningen är att jag har lite av en besatt shopping vana, när det gäller cykelgrejer. Aldrig med tanken att sälja vidare, men det blir så i slutändan att när jag köper nåt nytt, så säljer jag nåt annat för att finansiera en del av det. Jag kan säga att jag har förlorat en massa massa pengar på det sättet. Har jag köpt nåt på rea så blir försäljningspriset ofta samma eller lägre än inköpspris. Och såklart, är det fullpris jag betalat så förlorar jag massa.
Så nu till Bikester. Ser jag såna reor så kan jag inte hålla mig. Jag köpte en massa saker. Förmodligen för 30k+. Jag är ganska säker att många av småsakerna jag köpt kommer jag med tiden sälja om jag inte använder det. Till samma pris jag själv betalat eller lägre.
De enda sakerna som jag köpt just för att sälja är, en Stages Ultegra, och ett Rotor effektvevparti. En av Stages vevarna behöll jag för min gravel. Jag har köpt några Assos bibs som jag la ut på annons, men de var tänkta att säljas till inköpspris till några av mina klubbkamrater. Det vart inget intresse för det så då fick jag idén att istället lägga upp på annons för 1000kr var, vilket är ett bra pris ändå. Kanske en hundring var på varje bibshorts tjänar jag.
Just det. Jag fick betala ordinarie pris på Assos bibsen, bara senare fick jag tillbaks mellanskillnaden.
Det här blev för långt så jag skriver resten i ett nytt inlägg.