boost, kedjelinje 142

cubefritzz

Aktiv medlem
boost, kedjelinje 142
Har bytt till sram på kasetten, hubben, bottom bracket och nu är det vevarm jag skall byta. Jag hade shimano 175 mm boost på vevarmen innan. Är det bara att köpa mortsvarande sram? så bör kedjelinjen stämma? Har 142 mm boost 29 tum på bakhjulen om det säger något? tacksam för hjälp.

jolov

Aktiv medlem
boost, kedjelinje 142
142mm är inte boost. Så om du ska handla ett nytt vevparti behöver det inte vara boost-varianten. (Med sram dm så är det offset på klingorna som avör om det är boost eller inte)

Du kan köra med shimanovevarna ifall du vill också.

cubefritzz

Aktiv medlem
boost, kedjelinje 142
Det står så här o mina DTW Swiss fälgar:
WHEELSETDT CSW AM 3.9 Straightpull Wheelset, 28/28 Spokes, 15mm Boost / X12 Boost, 622x30C, Tubeless Ready, DT Swiss Pro Head® Reinforcement System, Squorx® Alloy Nipples Vet att jag även har 240 på hubben. Så vad har jag? Boost eller inte? Jag körde innan med Shimano XT FC-M8000-B2, 34x24T, Boost, 175mm Skall jag då inte ha samma fast i SRAM? Det vill säga Boost även där? Bottom bracket till sram dub har jag redan ändrat till.

Senast ändrad:

jolov

Aktiv medlem
boost, kedjelinje 142
Du har boost, som det står i specen.

Det där med 142mm har du hittat på själv verkar det som.

Vevparti behöver du inte byta, skulle räcka att stoppa ett 1x drev ifall vevarmarna inte är trasiga

moros

Aktiv medlem
boost, kedjelinje 142
Nej, då skulle det inte stå boost i specen.

15 boost och 12boost innebär 110/148 :)
Ja jag drog tillbaks min kommentar när jag läste lite mer noga. Såg inte först att bakaxeln nämndes så då skulle specen mycket väl kunna innefatta endast boost framhjul och vanligt bak. Men men. Har man ett boost vevparti specat nu så behöver man väl inte tvivla på att ett nytt sådant behövs.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer