Borra hål i ram :)

Robbban77

Medlem
Tjena!

Håller på spåna omkring efter en extracykel samt även låta min sambo låna när vi skall köpa glass eller nått..

Har kollat runt en hel del efter något skaplig och som ser vackert ut, har fastnat för kona process, ev 153 modellen.
Kommer några beg lite då och då så funderar på ev slå till på nästa som kommer 🤔
Men det är en sak jag stör mig så otroligt med dessa... utanpåliggande kablar för bakbroms och växel...

De verkar ha hål för droppen men glömde borra för bromsen och växeln som sagt...

vet att man inte ska borra i ramen så det behöver ni inte säga :)

har en del funderingar ang detta.

Bör det inte gå borra eget hål för dessa utan att förlora styrkan i ramen?

ramar som kommer med färdiga hål brukar väll inte ha något extra ”beläggning” på insidan för stärka upp förlusten av hålet ?

Tänker att man gör lite större hål för få igenom 2 kablar, ett hål där det brukar va hål på sidan bakom styrröret, samt ett hål under bakdämparen typ så att dom går samma väg som det gör orginal men på insidan (samt på 2020 modellen)

Martinmat

Aktiv medlem
Utanpåliggande är ju så mkt smidigare vid service. Å att dra bromsen invändigt är ju bara ett helvete.... låt åtminstone den vara kvar externt 😄

Jacke89

Aktiv medlem

Är väl samma som länken ovan.
Jag la in bakbromsen, borrade ur nitarna från kabelstoppen och fin putsade med en liten rundfil. Vart helt okey :)

Bilagor

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer