Bra cykelvägar Borlänge - Göteborg

Haggesto

Ny medlem
Hej folket!

På vår resa genom Sverige så har vi en bestämd rutt i början samt i slutet. Men ”i mitten” tar vi gärna emot förslag.

Så vi tar tacksamt emot tips på bra cykelvägar mellan Borlänge och Göteborg. Då tänker jag mig att det är mindre trafik och vackert utan att bli allt för stora omvägar då redan är lång.

Tacksam för tips 😀
BD84DEFE-711D-430E-824A-5548A48BAB3A.jpeg

clnr

Aktiv medlem
Mitt förslag Degerfors-Göteborg:
Har cyklat de flesta av vägarna, lite osäker på första biten från Degerfors och om det är bästa vägen från Mariestad till Nossebro.
Ett annat alternativ från ung. Götene är att följa Vänern till Trollhättan och sen åka ner längs västra sidan av Göta Älv.

Grimpeur

Aktiv medlem
Finns många vackra vägar därimellan. Att ta vägen via Kinnekulle rekommenderas varmt. In till Göteborg så är ett tips via Alingsås och Lerum.

tobo

Aktiv medlem
Mitt förslag Degerfors-Göteborg:
Har cyklat de flesta av vägarna, lite osäker på första biten från Degerfors och om det är bästa vägen från Mariestad till Nossebro.
Ett annat alternativ från ung. Götene är att följa Vänern till Trollhättan och sen åka ner längs västra sidan av Göta Älv.
Inga problem att cykla mellan Nora och Degerfors via Karlskoga (Från Karlskoga cykelbana längs med sjö till Degerfors). Även Grythyttan till Karlskoga är relativt lågtrafikerad asfalterad väg.
Borlänge-Nora/Grythyttan har jag däremot ingen koll på.

Sverigeleden passerar Borlänge och Nora, borde vara ganska cykelvänlig?
Har tänkt att köra den på min cykelsemester.

JonasDalarna

Ny medlem
Om du först åker till Hagfors, eller om det är Uddeholm, så har du sedan ca 10 mil cykelbana, efter en gammal banvall, ner till Karlstad. Jag tror också att västra sidan av Vänern är finare än den östra, som mest bara har jordbruksmark.

Köp & Sälj

Topp