Bra damcyklar, finns det? I butik i Sthlm helst.

dabac

Aktiv medlem
Hej Happy,
Har en kollega som frågar efter en "bra" damcykel.
Där damdelen för henne betyder tämligen upprätt sittställning och genomstegsram. Och bra betyder någorlunda lätt och navväxel. Gärna stort kedjeskydd.
Finns såna cyklar?
Och finns det nån i Sthlm som säljer dem?

JockeP

Aktiv medlem
Ja. Såna cyklar finns. Jag har sett dem på bild.
Vem som säljer sådana? Typ alla ...
Cykloteket. Sportson. XXL.
(Cykelringen, Biltema, Coop Forum, Jula, ...)
Och säkert 20-30 mindre LBS med.
Stockholm är stort, vänligen zooma in lite till så blir det lättare att peka på en affär i närheten.

dabac

Aktiv medlem
JockeP sa:
Ja. Såna cyklar finns. Jag har sett dem på bild.

Jojo, det borde ju finnas. Men alla damcyklar som passerat mina nävar har varit tunga, svajiga saker med enkelbottnade fälgar och genomgående oinspirerande att använda.

För en som gillar att bygga hojar så är det svårt att råda folk som vill köpa färdigt.

JockeP sa:
Vem som säljer sådana? Typ alla ...
Cykloteket. Sportson. XXL.

Sportson och XXL verkar rimligt. Cykloteket kan jag inte minnas när jag var inne på senast.

JockeP sa:
Cykelringen, Biltema, Coop Forum, Jula....

Alltså, jag försöker ju värva en cyklist, inte skrämma bort någon!
Köparen har tillräckligt med pengar för att kunna handla från en cykelbutik.

JockeP sa:
Stockholm är stort, vänligen zooma in lite till så blir det lättare att peka på en affär i närheten.
Mellan Östermalm och Universitetet, ungefär.

rouster

Aktiv medlem
Fick min mor att köpa en Coco. Grymt stor skillnad från hennes förra ändå ganska fina crescent som väger bly. Skall man cykla längre än 500 meter och måste ha en damcykel är det nog svårt att slå Coco.

desmo sa:
Kona Coco missar på ett par punkter. Men den brukar nämnas när cyklister ska "lura på" icke-cyklister en lite roligare cykel. Har ingen egen erfarenhet. Kedjeskydd kan säkert grabbarna på Drop In hjälpa till med.
http://www.dropinbikes.se/asfalt/#asfaltochgrus

dabac

Aktiv medlem
JockeP sa:
JockeP sa:
Mellan Östermalm och Universitetet, ungefär.

Se inlägg #3 i tråden. Följ länken. Nära nog?[/quote]

Jodå, kan nog funka.
Nu var det bara det där med utanpåliggande växlar och kedjeskydd....

desmo sa:
Kona Coco missar på ett par punkter. Men den brukar nämnas när cyklister ska "lura på" icke-cyklister en lite roligare cykel. Har ingen egen erfarenhet. Kedjeskydd kan säkert grabbarna på Drop In hjälpa till med.

Nog för att man ska stötta LBS, men 2000:- mer för Cocon än på Wiggle? Förhandlingsfråga kanske? Annars +1 på Coco.

Senast ändrad:

desmo

Aktiv medlem
Frankenstein's Bike sa:
desmo sa:

Nog för att man ska stötta LBS, men 2000:- mer för Cocon än på Wiggle? Förhandlingsfråga kanske? Annars +1 på Coco.

Sant.
Till mitt försvar så ville TS handla i Stockholm.

konken

Ny medlem
i danmark finns det :) , borde väl finnas en del som importerar danska och holländska hojar i stocktown också kan man tycka
köpte min damhoj i cph som jag dock tänker sälja snart (2 papp men i skåne), ska fokusera mina tramptag på roliga cyklar...

rätt intressant överhuvudtaget vad gäller prisnivån på damcyklar, man får verkligen inte mycket cykel för pengarna

supreeme

Aktiv medlem

ratatosk

Aktiv medlem
Trek har en del som är lättare. Hjälpte en släkting som inte förstod bättre o prompt skulle ha navväxel o fotbroms, landade på trek 420s. Nu är det några år sen men de borde inte kommit på att konkurrera med skeppshult genom att stoppa gjutjärnsstekpannor i ramen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer