Bra packtillbehör/korg/annat(?) till vardagscykel?

Putteman

Medlem
Tja

Jag och frun har numera typ hybridcyklar som vardagscyklar, till jobbet, affär osv. Se ungefär typ på bilden här. Alltså lite smalare däck, rakt styre, skärmar, stöd, men inga monterade pakethållare eller annat. Relativt lätta vardagscyklar med skivbromsar.

Nu vill vi montera någon vettig pack lösning. Traditionellt så har ju faktiskt klassisk cykelkorg fungerat bra tycker jag. Vi vill kunna lägga ner en väska/ryggsäck som man har till jobbet t.ex. Träningskläder, nån matkasse eller liknande. Inte allt samtidigt såklart. Men packlösningen ska vara lite universell. Jag kör mycket med ryggsäck nu, men skulle av olika skäl vilja ha möjlighet att slippa den.

Samtidigt så tycker jag att en frontlastad cykel kan bli rättså jobbig när man vill prutta på lite fortare på cykelbanorna, och funderar på om det finns någon trevlig lösning att sätta bak på cyklarna eventuellt?

Eller om man ändå ska sätta fram, vad har ni för favoritlösning som fungerar bra? Inga stora träkorgar och sånt, vill gärna inte lägga på onödig vikt.

Det måste vara många som har samma behov i vardagen tänker jag, vad har ni för förslag på lösningar?

Tack

1594192099792.png

weldion

Aktiv medlem
En familjemedlem köpte en ny cykel nyligen med detta system på pakethållaren:
Där finns olika sorters pakethållare och sedan ett sortiment med väskor och lådor att klicka fast i nämnda hållare.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Har du fäste på båda sidor om gaffelröret så kan du få på sådana här lowriders utan stödbåge, som ändå sitter rätt stadigt:
1594192795802.png

Sedan två sådana här väskor på det...
IMG_20200706_134446.jpg

Fast personligen gillar jag en klassisk pakethållare bäst tror jag, för generellt bruk. Man kan ha en liten väska ovanpå, med bara stroppar. Eller så kan man hänga på stora väskor på sidan för att lasta riktigt ordentligt. Det kan ju vara en enkel pakethållare med bara dessa fäste, en sådan här kanske:
1594192943108.png

jolov

Aktiv medlem
provat massor av olika lösningar, men för vardagsbruk har jag alltid glidit tillbaka till korgen.
stabil, enkel och mångsidig :)

0FE437B4-535A-4CE8-A706-838088E16AC7.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer