Brevetkalender 2023

dlridings

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Brevetkalendern för nästa år är anmäld till ACP i Paris.

Jag har inte hunnit snygga till allt eller skapa HTML för randonneurs.se, men all information finns. Det är en Google Sheets

Det finns tre flikar längst ner: "Kronologiskt", "Ansvarig" och "Resultat".

Under kronologiskt ser man alla lopp i Sverige i kronologisk ordning. Under "Ansvarig" ser man samma lopp sorterade enligt den ansvariga. Den här listan kan förhoppningsvis hjälpa att match ort till ansvarig än så länge, tills jag hinner snygga till allt.

Barkarby - Sture Svahn
Bollnäs - Peter Hedin
Brännland - Florian Kynman
Fengersfors - Johan Björklund
Granö - Florian Kynman
Göteborg / Mölndal - Daniel Ridings
Håverud - Johan Björklund
Jönköping - Mathias Gutehall
Linköping - Martin Nilsson
Lund - Nils Calmsund
Malmö - Nils Calmsund
Mölndal - BeGe Ohlsson
Norrköping - Benjamin Hell
Norrahammar - BeGe Ohlsson (BRM 1000)
Södertälje - Åsa Hittig
Tranås - Martin Bonta
Trollhättan - Ulrika Möller
Täby - Bengt Sandborgh
Ullånger - Florian Kynman
Umeå - Florian Kynman
Uppsala - Per Eric Rosén
Varberg - Tore Fosse
Vänersborg - Johan Björklund
Västerås - Jonas Nilsson / Peter Tonér
Ängelholm - BeGe Ohlsson (randonneurhelg)
Örebro - Per-Erik Egebäck

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
26 startplatser och 180 möjliga starter, det är fasen inte illa! Randosverige levererar.
Ja, nog bör det finnas skapliga chanser att kvalificera sig till PBP nästa år för de som så önskar.

För de som bor långt från startplatserna och vill "diska av" hela kvalificeringsserien i rask följd för att minska resandet har Randonneur Stockholm inplanerat två möjligheter, dels vid Kristi Himmelfärds och dels under nationaldagsveckan.
BarkarbySödertälje
20 milLördag 13/5Måndag 5/6
30 milSöndag 14/5Tisdag 6/6
40 milTorsdag 18/5Torsdag 8/6
60 milLördag 20/5Lördag 10/6

Hoppas det är ok med lite "reklam" i tråden. Om inte, hojta till så plockar jag bort det.

Kashedian

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Lite fler än vanligt för 2023, sammanställde Stockholms för eget bruk, räknar till 34 jämfört med 29 inkl popularie för 2022.

randonne.jpg

Senast ändrad:

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
300 och 600km från Barkarby samma dag? @NotReallyGunde
Det stämmer nog. Han nämnde det under senaste starten i alla fall.
Jepp
Vi går hårt ut med en 300 motsols Mälaren-ish runt alternativt en 2 varvare på 600 km med start medsols och sedan motsols. Men man får ha koll på så man anmäler sig till rätt.
Några små justeringar kvar bara men typ så.
om allt går vägen så blir det möjlighet att kunna byta om stoppa i sig ngt , toa, sträcka på sig, mm vid varvning i Barkarby. kommer bli grymt.

1665766673823.png

GoranS

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Lite fler än vanligt för 2023, sammanställde Stockholms för eget bruk, räknar till 34 jämfört med 29 inkl popularie för 2022.

Visa bilaga 587416
En liten notering: Loppen den 5/11 har inte den vanliga startplatsen vid Welcome Hotel utan vid församlingshemmet vid Järfälla kyrka. Detta bara sagt så att ingen tittar på denna lista och av gammal vana åker till Welcome Hotel och står och väntar där i hopp om att få ett startkort.

Det är inte långt mellan platserna så pendel till Barkarby är fortfarande ett mycket rimligt alternativ för de som vill nyttja allmänna kommunikationer för att ta sig till starten/hem efter loppet.

Steel is Real

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
2023 kommer bli ett magiskt Randoår! Helt galet många lopp att välja på!

Jag ska försöka köra en del grus i år utöver vanliga brevetlopp. Jag känner till Sötälje 200 sportgrus som jag absolut ska köra igen.

Nån som vet om det finns fler Randolopp där merparten av banan är på grus?

Peth

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
2023 kommer bli ett magiskt Randoår! Helt galet många lopp att välja på!

Jag ska försöka köra en del grus i år utöver vanliga brevetlopp. Jag känner till Sötälje 200 sportgrus som jag absolut ska köra igen.

Nån som vet om det finns fler Randolopp där merparten av banan är på grus?
Bollnäs kör 200k grus den 9 september.

AlbertH

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Jag får kolla med Martin.
Det verkar vara rätt, även den officiella sidan för CK Tranås har båda datumen för varje distans. Skoj initiativ tycker jag. De torsdagsstarter som är på vardagar kan till och med jag nå i tid till start. Ska försöka starta någon av dem och kanske någon i Norrköping utöver de lokala i Linköping.

Sen tänkte jag köra jubileums-400K, då verkar Bålsta vara smidigaste startplatsen att nå för mig, men man vet ju aldrig, tågförarkaoset kanske ställer in alla rimliga tåg som passar.

dlridings

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Det verkar vara rätt, även den officiella sidan för CK Tranås har båda datumen för varje distans. Skoj initiativ tycker jag. De torsdagsstarter som är på vardagar kan till och med jag nå i tid till start. Ska försöka starta någon av dem och kanske någon i Norrköping utöver de lokala i Linköping.

Jag glömde att återkomma. Det är som du skriver, korrekt. Jag fick samma besked av Martin.

Kul att upplägget så väl ut.

dlridings

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Sidospår.
Jag har lämnat Stockholm och funderar på att byta klubb inför 2023.
CK Distans har ju en Väst-grupp (Trollhättan).
Men Randonneur Väst? Har de gått ur tiden? Hemsidan verkar död? https://www.randonneurvest.se/
Någon annan klubb jag glömt?
Som nämts, Hisiningen. Randonneur Väst har inte gått ur tiden, men BeGe håller på med att flytta från Göteborg till Bjärred och har mycket att stå i. Jag minns att han berättade något om att PHP hade uppdaterats hos one.com och hans installation tog stryck.

Du kan fortfarande se vilka lopp Randonneur Väst har på:

Under tabellen ser du "Startplats" och där ser du Sveriges lopp sorterat efter startplats.

Vilken klubb? Jag avstår från att ge ett råd, mest för att jag går i samma tankar och har inte fastnat för en lösning.

Men för din egen del, välj en klubb som också arrangerar lopp, även om du inte bara cyklar den klubbens lopp. Det gör det så mycket enklare med medaljutskick och liknande.

Personligen hade jag velat öppna Randonneurs Sverige för enskilda medlemmar, men det skulle kräva en ändring i stadgarna (och ett tillskott av frivilliga att arbeta för klubben).

Daniel

dlridings

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Sidospår.
Jag har lämnat Stockholm och funderar på att byta klubb inför 2023.

Tja, det är inte nödvändigt att byta klubb. Det finns goda argument för att fortsätta i din nuvarande klubb. Det är ju också ett alternativ.

Cyklister och lopp i ACP:s resultatdatabas ordnas efter namn + klubb. Det går att cykla för andra klubbar och upplysa om att man har varit med i flera klubbar, men det är enklast om man alltid cyklar för samma klubb.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Tja, det är inte nödvändigt att byta klubb. Det finns goda argument för att fortsätta i din nuvarande klubb. Det är ju också ett alternativ.

Cyklister och lopp i ACP:s resultatdatabas ordnas efter namn + klubb. Det går att cykla för andra klubbar och upplysa om att man har varit med i flera klubbar, men det är enklast om man alltid cyklar för samma klubb.
@desmo skärp dig ;) gör som Daniel säger.

Froste

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Med en bekant som omkom förra året under en brevet i USA är jag inte så sugen på långturer på vägar med mycket trafik eller där vägarna känns otrygga.

Vilka 20 och 30 mila rundor anses som lugnast på kalendern för i år?

Jag gillar framförallt små vindlande grusvägar, Sportgrus 200 verkar inte finnas på årets kalender, är det något av dom andra turerna som är mestadels på icke bitumen belagda vägar?

Bollnäs kör 200k grus den 9 september.
Det ska jag skriva upp på kalendern!

GoranS

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Med en bekant som omkom förra året under en brevet i USA är jag inte så sugen på långturer på vägar med mycket trafik eller där vägarna känns otrygga.

Jag gillar framförallt små vindlande grusvägar, Sportgrus 200 verkar inte finnas på årets kalender, är det något av dom andra turerna som är mestadels på icke bitumen belagda vägar?

Det ska jag skriva upp på kalendern!
Är du säker på att sportgrus inte kommer att köras? Jag hade gissat att Södertäljes 200 km den 23/9 hade varit på den banan. Är dock inte säker så arrangören bör nog kontaktas om intresse finns och du inte är säker på att sportgrus inte körs det datumet.

HåkanC

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023

Jag har inte mkt konkret hjälp till dig. Men du kanske kan använda
för att jmf med rutterna i kalendern

Grimpeur

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Det jobbas med startplatsen vet jag efter kontakt med @Grimpeur
Det stämmer väl. Vi har fått klagomål på nuvarande startplats och vill därför hitta en ny. Vi jobbar därför på att hitta en sådan. Vi har ännu inte kommit i mål med detta. Vi har dock inte givet upp utan hoppas att kunna erbjuda start ifrån en ny startplats.

Hasse#7

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Det stämmer väl. Vi har fått klagomål på nuvarande startplats och vill därför hitta en ny. Vi jobbar därför på att hitta en sådan. Vi har ännu inte kommit i mål med detta. Vi har dock inte givet upp utan hoppas att kunna erbjuda start ifrån en ny startplats.
Konstigt att klaga på något som är ordnat med så mycket kärlek. Känns ju som man bör klara sig med nästan ingenting, med tanke vad som komma skall från och med start.

Vad ställs för kriterier för att inte klaga? Närhet till kollektiva kommunikationer, långtidsparkering i typ tre dygn, toalett, klubblokal, nattöppet? Jag undrar mest för att man ska förstå vad man skall titta efter.

mkallstrom

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Tack för info! Precis som @Hasse#7 förstår jag inte klagomålen på startplatsen, kommer dom från utomstående?

Froste

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Glömde visst återkoppla. Turerna ligger inte än på Randonneur Stockholms hemsida (kanske av ovanstående anledning) men datum finns inlagda här på happykalendern.

GoranS

Aktiv medlem
Brevetkalender 2023
Minns inte helt. Men tror det framförallt är målgången som känns tafflig. Tror man vill ha möjlighet att hänga kvar lite och tjöta lite när man går i mål och kanske gå på toaletten.
Jo, visst kan väl det vara trevligt. Kan ni lösa det utan att det blir alltför besvärligt för er så är det förstås bra. Jag skulle dock säga: jobba inte ihjäl er för att hitta ett alternativ. Nuvarande lösning tycker jag är helt acceptabel.

Senast ändrad:
Topp