Britt-Marie, kör för faaaaan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Joelle

Ny medlem
KOM IGEEEEN BRITTMARIE KÖÖÖR FÖR FAAAAN!
woho älskar cyklar, happyride assså bäääästa sidaaaan

Senast ändrad:

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Bafangs motorer är bra så det är säkert ett okej köp för den slanten. Batteri går ju att köpa nytt om det behövs i framtiden.

Spacekitty

Aktiv medlem
Trådstart

Hej!
Min chef vill bli av med sin elcykel då han har skaffat sig en bil och i samma veva är jag ute efter att just köpa en ny elcykel. Han har använt cykeln 3 gånger och jag fick se den och provcykla den idag och den är praktiskt taget i nyskick förutom några få report och att däcken har lite spår av användning. Är 8500 kr rimligt eller borde jag köpa en helt ny elcykel istället? Det finns inget kvitto eller garanti då han fick den i födelsedagspreset.

Undrar även kring batteriet, är det dumt att köpa en elcykel som har ett batteri som är 1.5 år gammalt och hur kan det påverkas i framtiden? Blir batteriet avsevärt sämre om det bara ligger och samlar damm?

Cykelinfo:

RAMME Diavelo Aluminium
GAFFEL SR Suntour NEX-E25 med lockout
Ant. gir 8
GIR Shimano Altus
SHIFTER Shimano Altus
KRANK Bafang
BREMSER Shimano M355 hydrauliske skivebremser
HJUL/FELG Aluminium Dobbelbunnet
Batteri Protanium 36V/10,4Ah, 375Wh batteri,
Motor Bafang Max-Drive 36V/250W krankmotor 80 Nm og girsensor
Display Bafang Max-Drive

MTBemil

Aktiv medlem
1618581755072.png

👀👀👀
fredag vare ja

Joelle

Ny medlem
Är tråden tillbaka nu?
Antar det med tanke på att någon kände sig manad att väcka liv i den.

Jag är 175 cm lång och väger 60 kg, är kvinna och behöver en pålitlig cykel som kan ta mig till och från jobbet som ligger 10 om bort på en grusiga sandväg.

ooms

Aktiv medlem
Jag tror du får in fler elcyklister som kan hjälpa dig om du ändrar tillbaka trådtiteln...

GurraG

Aktiv medlem
Vi är inte oseriösa men tycker nog att rubriken ska spegla innehållet/frågeställningen/etc i tråden.

rois

Aktiv medlem
Hur håller denna cykeln?

Bor i Kalmar och cyklar ganska grusiga vägar så behöver något som inte går sönder direkt.
Angående den länkade cykeln verkar det vara billiga komponenter. Elsystem på 20 Volt, det är länge sedan det var vanligt. 200 Watt i effekt, och ett ganska klent batteri (7.8 Ah). Du borde satsa på 36 Volt, 250 Watt och ett batteri på omkring 400 Wh eller mer. 7 utanpåliggande växlar indikerar enkla komponenter.
Om du vill ha en billig Biltema elcykle verkar dessa två vara bättre köp, https://www.biltema.se/cykel-elcykel/elcyklar/elcykel-city-sport-28-3-vaxlar-2000042418, samt https://www.biltema.se/cykel-elcykel/elcyklar/elcykel-e-comfort-plus-28-8-vaxlar-2000043710.
En brasklapp med Biltemas elcyklar är att någon/några modeller har förprogrammerat åldrande i batterierna. Vet dock inte vilka, och en kunnig batteri lagare kan fixa det.

Och skall du få bättre svar så får du nog ändra trådrubriken.

Joelle

Ny medlem
Angående den länkade cykeln verkar det vara billiga komponenter. Elsystem på 20 Volt, det är länge sedan det var vanligt. 200 Watt i effekt, och ett ganska klent batteri (7.8 Ah). Du borde satsa på 36 Volt, 250 Watt och ett batteri på omkring 400 Wh eller mer. 7 utanpåliggande växlar indikerar enkla komponenter.
Om du vill ha en billig Biltema elcykle verkar dessa två vara bättre köp, https://www.biltema.se/cykel-elcykel/elcyklar/elcykel-city-sport-28-3-vaxlar-2000042418, samt https://www.biltema.se/cykel-elcykel/elcyklar/elcykel-e-comfort-plus-28-8-vaxlar-2000043710.
En brasklapp med Biltemas elcyklar är att någon/några modeller har förprogrammerat åldrande i batterierna. Vet dock inte vilka, och en kunnig batteri lagare kan fixa det.

Och skall du få bättre svar så får du nog ändra trådrubriken.

Tack snälla för svar!

NickPick

Aktiv medlem
Joelle ger över 15000 resultat på hitta, och jag hade nog aldrig hört talas om det förr.

Joelle

Ny medlem
Det blev en Ecoride Ambassader till slut, nu kör vi!

Britt-Marie alltså, tack för hjälpen era grymma cykelkillar.

Juhlin

Aktiv medlem
Jo, TS försöker trolla sin egen tråd efter att andra misslyckas, skandal. Någon måste göra något!

Joelle

Ny medlem
Jo, TS försöker trolla sin egen tråd efter att andra misslyckas, skandal. Någon måste göra något!
Tjocksvansade pungråttor på denna rövsidan!
Pruttar på alla hatare och det är en av de bästa priserna för dig imorgon istället för att jag har fått höra att det är bara att skriva om saker på Tradera för att få in lite bilder på internet radio TV video service AB EM och VM är det bara är en som ska köpa en sista gång i veckan när jag är hemma och har alltid varit något som denna livliga drömmar och visioner och så vidare på nätet och i använt skick som ny och kvitto och garanti för att de inte har någon kränkt av dig trygg i din e-postadress så meddelar att de har inte skrivit på en promenad från en privatperson och det var så lite som att de har inte skrivit på en promenad men det har varit supernoga i en av de bästa telefonerna är att influensan når du oss människor överlag är det bara att komma förbi och testa sandalerna så att du har en korvfråga att jag har fått in the contract until you feel like normal again when are you planning to travel to you today regarding at what is that the White guide i en vecka hemma hos oss människor överlag har du möjlighet till det här är en av de bästa i livet Lasse Åberg förde Färjestad till slutspelsplats och en surfplatta eller smartphone eller surfplatta och så slipper du är framme i Chicago och en fantastisk upplevelse av väninnan Höga sneakers men det har varit överallt ikväll blir det bra om man inte har något att äta upp allt från att du är en av dom bästa puddingen.

Brittlis för fan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer