BRM 2021

dlridings

Medlem
BRM 2021
Bengt har antytt i ett par år att han vill dra sig tillbaka som svensk ansvarig för BRM/ACP-verksamheten.

Vi lyckades låtsa som det regnade i ett par år, men till slut blev Bengt bestämd och efter 20 år såsom ACP-representant drar han sig tillbaka.

För att göra en lång historia kort, så hamnade uppgiften på mig.

Vi är i en övergångsfas och har inte hunnit med detaljerna om hur man uppdaterar hemsidan. Vi har en liten tidsplan, men vi är inte där ännu.

Datum för BRM-lopp i Sverige för 2021 har lämnats över till Paris. Eftersom vi har ett lopp redan 7 november (Uppsala) känns det angeläget att få ut åtminstone det.

Jag har gjort iordning kalendern, så ni som är nyfikna kan titta på den på en temporär länk.

BRM 2021 Randonneurs Sverige

Daniel

GoranS

Aktiv medlem
BRM 2021
Topplistan (med undre gräns på 10 lopp) vad det gäller antal lopp per startplats är för kommande randoår därmed:
14 - Malmö
13 - Örebro
12 - Mölndal
11 - Umeå
10 - Skövde, Södertälje

Och vad det gäller total sträcka på loppen (med undre gräns på 300 mil)
530 mil - Malmö
510 mil - Örebro
400 mil - Mölndal, Södertälje
390 mil - Umeå
340 mil - Skövde
320 mil - Göteborg

Förutom de på den länkade sidan listade loppen kommer Södertälje att arrangera en 120-milare. Det loppet är av olika skäl inte med på listan men jag har räknat med det i dessa topplistor.

(Med brasklapp för felräkningar)

Senast ändrad:

dlridings

Medlem
BRM 2021
Att Södertäljes 1200 inte är med bottnar i att loppet godkänns av Les Randonneurs Mondiaux (LRM) och inte Audax Club Parisien (BRM). Kalendern listar BRM (Audax Club Parisien) lopp.

Sverigetempot: 1 juli
Södertälje 1200: 8 juli

Peth

Aktiv medlem
BRM 2021
Bengt har antytt i ett par år att han vill dra sig tillbaka som svensk ansvarig för BRM/ACP-verksamheten.

Vi lyckades låtsa som det regnade i ett par år, men till slut blev Bengt bestämd och efter 20 år såsom ACP-representant drar han sig tillbaka.

För att göra en lång historia kort, så hamnade uppgiften på mig.

Vi är i en övergångsfas och har inte hunnit med detaljerna om hur man uppdaterar hemsidan. Vi har en liten tidsplan, men vi är inte där ännu.

Datum för BRM-lopp i Sverige för 2021 har lämnats över till Paris. Eftersom vi har ett lopp redan 7 november (Uppsala) känns det angeläget att få ut åtminstone det.

Jag har gjort iordning kalendern, så ni som är nyfikna kan titta på den på en temporär länk.

BRM 2021 Randonneurs Sverige

Daniel
Kan vara värt att ändra rubriken så att det lite mer bekanta ”Brevetkalendern” framgår i stället för BRM.

dlridings

Medlem
BRM 2021
Jens Glad Balchen hos Randonneurs.no (och Audax Clubs Nordiques) har börja samla alla brevetdatum i en kalender. Just nu finns Norge och Sverige men Danmark och Finland är förhoppningsvis på väg in.

Man kan se alla brevet i alla länder, eller man kan välja ett visst land.

Vi kommer inte ut i världen mycket nuförtiden, men förhoppningsvis kan vi åtminstone besöka våra närmaste grannar ... på sikt. Vi är inte där ännu
🙁

Jag tittade just och datum har kommit in i kalendern fel (start på fredagar och inte lördagar), men Jens vet om det och fixar väl det snart.

Brevetdatum i Norden

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
BRM 2021
Lite intressant hur inledningen av 2021 ser ut vad gäller antal lopp i de olika länderna
       NOR  SWE  DEN
Jan     3    1    -
Feb     3    2    -
Mar     4    6    3

Norrmännen verkar ivrigast med att få komma igång.

dlridings

Medlem
BRM 2021
Norrmännen verkar ivrigast med att få komma igång.
I Norge har man en konkurrens om att köra en 20-milare (minst) i månaden året om, där två stycken ska vara på dubbdäck (deal breaker).

Jag har gjort det för ett par år sedan. Ett gäng här i Göteborg skulle satsa. Alla andra la av och jag fick köra en 20-milare solo, i vintermörkret, december, januari, och februari. Tanken har varit att göra om det, men min inställning är att jag avvaktar, tills någon annan klarar det. Sedan kan jag kanske haka på igen.

Med dubbdäck? Inte för mig iallafall.

GoranS

Aktiv medlem
BRM 2021
Randonneur Stockholm har vid något/några lagt sin kalender så att klubben erbjudit denna möjlighet med lopp i Stockholmstrakten (inkluderandes Uppsala). Dubbdäck har dock inte varit något formellt krav.

Kanske kan vara något för de med många olika cyklar annars - ett brevet varje månad under en säsong, men aldrig samma cykel!? Några mer robusta dubbdäcksutrustade cyklar på vintern och några olika finvädersracercyklar på sommaren.

nieves

Aktiv medlem
BRM 2021
Randonneur Stockholm har vid något/några lagt sin kalender så att klubben erbjudit denna möjlighet med lopp i Stockholmstrakten (inkluderandes Uppsala). Dubbdäck har dock inte varit något formellt krav.

Kanske kan vara något för de med många olika cyklar annars - ett brevet varje månad under en säsong, men aldrig samma cykel!? Några mer robusta dubbdäcksutrustade cyklar på vintern och några olika finvädersracercyklar på sommaren.
Jaha då får man ta fram enhjulingen igen😳

GoranS

Aktiv medlem
BRM 2021
Om du satsar på denna typ lär förvaringsutrymmesproblematiken inte vara så allvarlig.

För lite mer oldschool-känsla kanske någon av dessa kan funka?

Ev. kan det dock finnas andra problem associerade med dessa cykelval.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer