BRM 600K Västkustrundan Malmö 27/6 2020

NLC

Aktiv medlem
Bättre sent än aldrig!

Förvisso inget event inlagt i Happy-kalendern men "på grund av anledning" har det blivit en lite av en gravitationspunkt för ett fartigt äventyr med dejligt sällskap. För två år sedan cyklades 600K Blekingerundan med fyra mans besättning på sub 20h (när målet var sub 21). Nu två år och (minst) ett benbrott senare är det dags för lite snabbcykling igen men med 3 taggade cyklister som spenderat senaste veckan med att psyka varandra med härliga träningspass.

Så kommer rekordet att slås? Eller blir det en fikarunda deluxe med skyltspurter på -Hult och -Ryd när tillfälle ges? Eller någonting där emellan?

@ohellstrom , @T0TTE - är ni laddade?

emilh

Aktiv medlem
Kör hårt!

Det råkar inte gå någon 400 eller 600 från Malmö/Lund under andra halvan av juli?

ohellstrom

Aktiv medlem
Laddad med både kulor och krut.

Vissa kanske tycker det verkar dumt att arrangera ”kroppsdelsmätning” veckan upp till en 60-milare, men faktum är ju att detta är ett betydande steg in i vuxenvärlden jämfört med den gamla goda tiden då dylika mätningar gjordes under pågående rekordförsök.

Ur smittspridningssynvinkel bör man undvika att klicka ur pedalerna, har jag hört...

GoranS

Aktiv medlem
[Konspirationsteori]
Hela den här coronasituationen är något som den skånska randoeliten skapat för att kunna motivera tofostämplingar i
farten med ökad chans till att förbättra 60-milarekordet.
[/Konspirationsteori]

Ska man anta att live-rapporteringen kommer att få stryka på foten när de sammanbitna gossarna gör allt för att forcera de sydsvenska landskapen med högsta möjliga fart?

Hade f.ö. övrigt snarare väntat mig en attack på 40-milsrekordet som ju snoddes från skåningarna häromåret.

WSMC

Aktiv medlem
[Konspirationsteori]
Hela den här coronasituationen är något som den skånska randoeliten skapat för att kunna motivera tofostämplingar
Var tvungen att googla vilken typ av stämpling det är och fick som första alternativ upp den här bloggen från början på 10-talet https://naturkartan.se/sv/nationalstadsparken
Misstänker att det inte har något med saken att göra, utan att det kanske är någon speciell skånsk företeelse som innefattar mat och stämpling simultant.
Eller så är det bara helt enkel autocorrect som varit i farten.
Hoppas mest på alternativ två, samt bilder på en dylik stämpling i helgen 🙂

GoranS

Aktiv medlem
Var tvungen att googla vilken typ av stämpling det är och fick som första alternativ upp den här bloggen från början på 10-talet https://naturkartan.se/sv/nationalstadsparken
Misstänker att det inte har något med saken att göra, utan att det kanske är någon speciell skånsk företeelse som innefattar mat och stämpling simultant.
Eller så är det bara helt enkel autocorrect som varit i farten.
Hoppas mest på alternativ två, samt bilder på en dylik stämpling i helgen 🙂
Var nog snarast fingrarna som inte gjorde vad hjärnan sa och ögonen registrerade inte felkopplingens resultat.

Annars skulle man tänka sig en rejält desorinterad randonnör som hamnat i Afrika: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tofo

NLC

Aktiv medlem
Snabba stämplingar kan genomföras på flera sätt, 2018 tog första stoppet i Kågeröd under en minut då butikspersonalen närmast sprang till kassan med stämpeln i högsta hugg. På andra ställen får man berätta var de brukar ha lagt stämpeln...

ghia64

Medlem
Bättre sent än aldrig!

Förvisso inget event inlagt i Happy-kalendern men "på grund av anledning" har det blivit en lite av en gravitationspunkt för ett fartigt äventyr med dejligt sällskap. För två år sedan cyklades 600K Blekingerundan med fyra mans besättning på sub 20h (när målet var sub 21). Nu två år och (minst) ett benbrott senare är det dags för lite snabbcykling igen men med 3 taggade cyklister som spenderat senaste veckan med att psyka varandra med härliga träningspass.

Så kommer rekordet att slås? Eller blir det en fikarunda deluxe med skyltspurter på -Hult och -Ryd när tillfälle ges? Eller någonting där emellan?

@ohellstrom , @T0TTE - är ni laddade?
Äsch, Kan Ni inte komma upp till Götelaborg/Trollhättan och köra 60-milaren med mig här istället? Jag kan ligga längst bak i klungan och bistå med glada tillrop. Ser ut att bli solorunda för mig, så ingen risk för sub24.... :-)

GoranS

Aktiv medlem
Med tanke på att det halvt om halvt utlovats en snabb tur måste de väl vara framme nu i alla fall!?

GoranS

Aktiv medlem
Nu börjar bli lite besviken - först snackas rundan upp och sedan är det knäpptyst i tråden när den väl är igång. Nästan så att man kan tro att ni är upptagna med annat än att uppdatera denna tråd, vad nu det skulle kunna vara ...

ohellstrom

Aktiv medlem
Jo, vi blev färdiga strax efter soluppgång.
20:41 blev tiden. Inget rekord alltså men en riktigt hård kämpainsats i brutalt varma förhållanden. Vi gjorde vårt bästa för att kyla av oss i den vattenkranar vi kom förbi, men allt tar ändå ut sin rätt till sist.

Diverse krämpor gjorde sig också gällande: knän, fötter och annat som strejkade.

Första halvan gick väldigt fort. Fjärde tredjedelen (Edit: här avses alltså tredje fjärdedelen) var den som var mest präglad av smärthelvete, yrsel och dehydrering med både extra pauser och en del lugn åkning som följd.

När natten kom och ron sänkte sig gick avslutningen ganska bra.

Senast ändrad:

ghia64

Medlem
Grymt! Det var tokigt varmt. Jag mötte en del från malmöstarten både på väg söderut och senare norrut. Min första 60milare. Körde själv och landade på 24 timmar och 26 minuter... nöjd med det.

ohellstrom

Aktiv medlem
Grymt! Det var tokigt varmt. Jag mötte en del från malmöstarten både på väg söderut och senare norrut. Min första 60milare. Körde själv och landade på 24 timmar och 26 minuter... nöjd med det.
Starkt kört!

Vi mötte några cyklister (tre har jag för mig) när vi lämnade Hyltebruk strax före kl 15. Vet inte om de var ute på en 60-milare dock.

NLC

Aktiv medlem
9C962339-1A63-41C1-9F52-C032FCA4D511.jpeg

Det började suddigt redan innan start och på den vägen blev det. Som redan berättats var det rejält varmt hela dagen och det var länge sen jag hade så ont på så många ställen samtidigt - händer, fötter, huvud, rumpa och rygg - härligt fostrande!

ohellstrom

Aktiv medlem
Jo... den här bilden från Källsjö illustrerar dagen ganska bra.

Kranen på kyrkogården var märkt ”ej dricksvatten” och den brunaktiga vätskan kom nog från egen brunn, närbelägen sjö eller likande. Men vi fyllde vattenkannor och hällde över varandras huvuden.

Har inte längtat så mycket efter solnedgången i hela mitt liv. Men innan den kom hade vi också fått andra problem.

Faktiskt var resan betydligt mer minnesvärd än jag omedelbart kommer ihåg...

Bilagor

NLC

Aktiv medlem
08C9AB46-4197-46D2-A295-5235DFBF72BD.jpeg

Samma ställe, annan gubbe. Att vi var slitna redan här är väl en underdrift, men det var inget mot hur jag mådde 6 mil senare... Men lyckligtvis har man två riktigt bra randokamrater som kunde prata mig upp ur det djupa mörka hålet jag lyckats gräva ner mig i. Någon mil senare kunde jag börja ta förningar igen och när vi kom till Stråvalla Strand var allt (nästan) på topp igen.

ohellstrom

Aktiv medlem
I den här tråden finns inte plats för några underdrifter.

Faktiskt var det så varmt att jag fick brännskador av cykelpumpen när jag fixade punka och då var klockan ändå bara strax efter 10!

ghia64

Medlem
Visa bilaga 426421

Samma ställe, annan gubbe. Att vi var slitna redan här är väl en underdrift, men det var inget mot hur jag mådde 6 mil senare... Men lyckligtvis har man två riktigt bra randokamrater som kunde prata mig upp ur det djupa mörka hålet jag lyckats gräva ner mig i. Någon mil senare kunde jag börja ta förningar igen och när vi kom till Stråvalla Strand var allt (nästan) på topp igen.
Tänker direkt på Bigmollos bild "Det slutade vara roligt för länge sedan" :-)
Den texten skulle passa väldigt bra här med. Det ansiktet!

fedde

Aktiv medlem
Delad misär är dubbelt så god misär.
Delar misär är bäst misär.
Blott Malmö delad misär har.
Det finns ingen dålig misär, det finns bara dåliga.....

Jag ber om ursäkt, nu tog mina mycket dåliga skämt slut.
Vilken misär.

/Fedde

GoranS

Aktiv medlem
Only two things are infinite, the universe and human misär, and I'm not sure about the former.

GoranS

Aktiv medlem
Eller ett parafraserat citat för oss som snarare hänger framför skärmarna än på vägarna när det vankas riktig långcykling.

I like misär; it fascinates me. I can sit and look at it for hours.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer