Bromsvätska mineral (för shimano) finns inte på biltema?

JPL

Aktiv medlem
Jag har sökt på nätet på biltema och blev förvånad när jag inte hittade, men å andra sidan handlar väl biltema mindre och mindre om bilrelaterade produkter. Kan det finnas i butik men inte sökbart på deras website bara?

Annars borde väl denna fungera, eller vad säger den samlade bromvätskeexpertisen?

sdx

Aktiv medlem
Volvos styrväxel olja funkar med har nästan samma cst som shimanos orginal olja.

Pfaff

Aktiv medlem
Jag har sökt på nätet på biltema och blev förvånad när jag inte hittade, men å andra sidan handlar väl biltema mindre och mindre om bilrelaterade produkter. Kan det finnas i butik men inte sökbart på deras website bara?

Annars borde väl denna fungera, eller vad säger den samlade bromvätskeexpertisen?
LHM är samma sak, en hydraulolja. Köper du den på macken runt hörnan är den dessutom en tia billigare än BTs. Var åtminstone senast jag köpte.

Vernersson

Aktiv medlem
Vet inte om jag inbillade mig men jag upplevde att det hamnade mer "gummifnas" från packningarna i oljan när jag körde LHM på mina Shitmanobromsar.

Men som sagt.... Kan vara noceboeffekten?!

Rattnalle

Aktiv medlem
Vet inte om jag inbillade mig men jag upplevde att det hamnade mer "gummifnas" från packningarna i oljan när jag körde LHM på mina Shitmanobromsar.

Men som sagt.... Kan vara noceboeffekten?!
Jag har aldrig sett gummifnas i mina bromsar men heller aldrig kört annan olja än Shimanos.

Humor att hälla i fel olja sen skriva Shitmano 😉

weldion

Aktiv medlem
Har kört Castrol LHM i samma Shimanobromsar i alla fall 4 år nu, utan något fnas i ledningarna.

Pfaff

Aktiv medlem
Det kostar att färga hydrauloljan blå, fatta’ru väl?

jonte987

Aktiv medlem
Så även gummit är speciellt utvecklat av shimano och tål inte hydralolja? 😄

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer