Bubblor i lack?

alicee026

Ny medlem
Bubblor i lack?
Hej! Jag är helt ny både på forumet och köpte min första cykel för ett år sedan. Tvättade min mtb igår och såg detta:
3DFDEC25-C6AE-45BD-AF93-ED35ACAA4C8A.jpeg

Jag har ingen aning om vad det är, mer ser ut som bubblor eller något liknande i lacken. Den här cykeln är uttagen i maj i år och ramen är av carbon. Är det något jag kan strunta i eller borde jag ha det under uppsikt?

Ber om ursäkt på förhand för dum fråga.

Chapter 2

Aktiv medlem
Bubblor i lack?
Lite OT. Men 25 Nm, är inte det mycket? Jag brukar dra åt mina thru axlar 10-12 Nm och då tycker jag att de sitter hårt när de ska tas loss.

alicee026

Ny medlem
Bubblor i lack?
Lite OT. Men 25 Nm, är inte det mycket? Jag brukar dra åt mina thru axlar 10-12 Nm och då tycker jag att de sitter hårt när de ska tas loss.
Jag har faktiskt ingen aning om sånt, den där är butiksmonterad
Lite lack släpp bara. Kan ju ha lite extra koll på området i framtiden men skulle inte vara orolig
Ah, ok! Då har jag is i magen och ser vad som händer. Tack för svar!

johfo

Aktiv medlem
Bubblor i lack?
Pedaler och vevlager kanske har det av en anledning då det är en rotation där. Im nödvändigt tvistas det kanske om.
Men bara för att man krånglat till några andra saker är väl inte ett försvar för att krångla till andra...? Gör man något nytt borde man väl göra det på ett praktiskt sätt och dra lärdom av tidigare misstag?
Tanken må vara god, men om genomförandet är opraktiskt, så hoppas jag ändå att den inte slår och det oavsett om några eller till och med flera redan anammat det.

Topp