[Byggtråd] 26" från skräp till fränt?

supreeme

Medlem
Var tvungen att kika efter en uppdatering. Kul att det blev något cyklingsbart av det till slut!
Bytte du aldrig fälgarna så kan jag säga att de nog är rätt så skeva. Fram är det original anno 1994 och bak är någon Biltema-fälg som inhandlades billigt efter en vurpa.

Det är alltså min gamla hoj, fick den när jag fyllde tio även om jag vill minnas att jag fick lägga till lite sparpengar själv för att få en så "fin" cykel.

wukkaN

Aktiv medlem
Var tvungen att kika efter en uppdatering. Kul att det blev något cyklingsbart av det till slut!
Bytte du aldrig fälgarna så kan jag säga att de nog är rätt så skeva. Fram är det original anno 1994 och bak är någon Biltema-fälg som inhandlades billigt efter en vurpa.

Det är alltså min gamla hoj, fick den när jag fyllde tio även om jag vill minnas att jag fick lägga till lite sparpengar själv för att få en så "fin" cykel.
Halloj, vad roligt att du tittar in. Hoppas du inte misstycker att jag inte hållt mig till original :) hjulen bör nog bytas ut relativt snart, får bli nästa säsong.

wukkaN

Aktiv medlem
Snygg! Kan du länka eller namnge vad för delar du använt för konvertering av drivlinan? Håller på med liknande!
Tackar! :)

Absolut! Det mesta finns säkert i mer miljövänliga affärer, jag var snål och vi alla får lida för det... men så här kör jag:

Vevparti
3-delat gammalt mtb-vevparti, satte drevet på mittenplatsen.

Drev 40t

Drevbultar för 1x (inte dessa men liknande)

Single speed-kit

Kedja (köpte nexus men borde nog valt denna istället)

Kedjespännare (för icke-horisontella drop outs)
Köptes beggat här men nog så säker på att det är en

Du kan säkert hitta det mesta här på K&S (ibland iaf) eller fråga snällt i Yardsale-tråden

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer