Byggtråd Allebike majestic fs

Drömt flera år att äga en Allebike majestic och nu har de blivit verklighet. Cykeln kommer på fredag, hoppas jag. Kommer plockas ner helt i bitar och monteras med bara gobitar jag har här hemma.
Mavic’s carbonhjul med xx1 kassette, Sram bromsskiva och Vittoria peyetedäck + 1dl vätska i 2080g
Mavic’s carbonhjul fram, Sram bromsskiva med Vittoriadäck och 1dl vätska i 1600g

Bilagor

Senast ändrad:

Oggler

Aktiv medlem
Vad kostar ett sådant ramsett på ett ungefär. Och vad får man med? Jag tycker det verkar vara en ganska lagom ram på alla sätt och vis.

Oggler

Aktiv medlem
Vad fick man med för den slanten? Bakdämpare? Gaffel? Sadelstolpe?

Det verkar onekligen vara ett vettigt köp.

Freddie L

Aktiv medlem
Snygg! Skinwall är skitläckert, men jag tror svart blir ännu bättre på din hoj. Har du provat sänkstolpe på XC? Jag tycker den där geon förtjänar en sån.

Har du vägt den komplett, som den står där på stigen?

Snygg! Skinwall är skitläckert, men jag tror svart blir ännu bättre på din hoj. Har du provat sänkstolpe på XC? Jag tycker den där geon förtjänar en sån.

Har du vägt den komplett, som den står där på stigen?
Ja nu är det svarta däck monterade.
Ja jag hade dropper på min förra cykel och de ska köpas en till denna med.
Den väger lite under 11kg som den står där.

zw3n

Ny medlem
Riktigt snyggt bygge!
Vad hamnar det på prismässigt? Har kikat på Allebike ett tag men tycker prisskillnaden mellan vanliga XX1 och XX1 AXS är obefogat stor. Går nästan att köpa en hel AXS-drivlina för prisskillnaden (54'9 vs 66'9) men då går man miste om den fräsiga färgen 🙃
Vad tycker du om AXS?

Riktigt snyggt bygge!
Vad hamnar det på prismässigt? Har kikat på Allebike ett tag men tycker prisskillnaden mellan vanliga XX1 och XX1 AXS är obefogat stor. Går nästan att köpa en hel AXS-drivlina för prisskillnaden (54'9 vs 66'9) men då går man miste om den fräsiga färgen 🙃
Vad tycker du om AXS?
Jag hade redan Axs hemma, så jag vet skillnaden och skulle inte gå tillbaka till vajer efter man använt de:)
Grym växel

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer