[Byggtråd] Commuter 2315 / Höstprojekt!

j3n5

Medlem
Jag har länge önskat mig en bra och rolig pendlarhoj. Nu känns det som läge att sätta igång.

Projektet startar med en relativt gammal stålracer som varit i min ägo sedan förra årtusendet, en Crescent 2315 från 1998!

2315_1.jpg

Första steget kommer bli att rensa ramen. Cykeln har inte varit i bruk på över 15 år då bakväxelreglaget gått sönder och jag helt enkelt inte ville kosta på ett nytt 7-delat reglage..

j3n5

Medlem
Ja, det går ju så klart sakta som vanligt med mina projekt. Dessutom stöter jag alltid på patrull..

FullSizeRender-3.jpg

Vevpartiet, CPI-9, sitter stenhårt och jag hittar inte min gamla avdragare (som jag inte använt på en hel del år).. Blir väl helt enkelt att krypa till korset och handla en ny. Annars är ramen riktigt fräsch! Största frågan annars är om jag ska gå in för blank, retro krom-look eller gå på svarta detaljer. Det lutar åt det senare.. Andra funderingar, flatbar, mustache/sweep & 1 x10 vs 2 x 10..

Senast ändrad:

larsaw

Aktiv medlem
Schysst framförhållning, 300 år! Inte dåligt att förutse att ens barnbarnsbarnsbarnsbarn ska ha en pendlarhoj ;D

BTW kommer bli en störtskön hoj för dig.
Lycka till !

j3n5

Medlem
larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> Schysst framförhållning, 300 år! Inte dåligt
> att förutse att ens barnbarnsbarnsbarnsbarn ska
> ha en pendlarhoj ;D
>
> BTW kommer bli en störtskön hoj för dig.
> Lycka till !

Då kommer en hoj från -98 förhoppningsvis vara retro oavsett om jag väljer blankt eller svart!

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer