P
Paco
Guest
[Byggtråd] Den tredje (fjärde egentligen) Peruanen
Den där blir riktigt fin, Ari! ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Makten sa:Jag tyckte ramen såg lite tråkig ut på första bilden, men jäklar vad fin den blev med hjul och grejer på! :-P
Angående vevpartiet så är det svårt med toleranser att få till perfekt lagerförspänning vid ett visst åtdragningsmoment. Hela den typen av konstruktion är ganska keff. Du får helt enkelt försöka hitta en distans som är något tunnare, eller dra lagerkopparna lite hårdare mot ramen.
Notera att det ska gå liiiiite trögt, annars har du ingen förspänning alls. Men om du sätter snurr på vevarna så bör de åtminstone snurra ett par varv utan att stanna. Annars går det för trögt.
aribr sa:Nu är den 95% klar, lyckades inte lufta bakbromsen av nån anledning... Får prova igen imorgon. Ser att proceduren som jag gått via på Formulas YouTube sida är lite annorlunda än den som finns i manualen. Får prova manualens sätt innan jag åker till LBS med svansen mellan benen.
Frambromsen fixade jag iaf.
glitch sa:aribr sa:Nu är den 95% klar, lyckades inte lufta bakbromsen av nån anledning... Får prova igen imorgon. Ser att proceduren som jag gått via på Formulas YouTube sida är lite annorlunda än den som finns i manualen. Får prova manualens sätt innan jag åker till LBS med svansen mellan benen.
Frambromsen fixade jag iaf.
Ge inte upp! Behövdes några försök på mina Cura 4or.
Är det 2kolv eller 4kolv? Vad är symtomen?
Ax3l och jag har haft lite terapisnack om Cura4 luftning så vi ska nog kunna bistå:)
glitch sa:Skönt stuk! Kul med bomber!
larsaw sa:glitch sa:Skönt stuk! Kul med bomber!
+1 LÄCKERT!! Love It!!!
aribr sa:larsaw sa:glitch sa:Skönt stuk! Kul med bomber!
+1 LÄCKERT!! Love It!!!
Tackar...fick som sagt inte till bromsen, den funkar men känns inge bra.
Kan iaf bjuda på en liten "teaser" bild...
Nu ska jag köpa lite mera Formula olja (någon som vet om Shimano är ett alternativ?) och planera en kväll där jag gör om...igen.
+1Paco sa:Den blev bra jävla läcker!?
Pajas sa:Skitsnygg hoj!