[BYGGTRÅD] familje-HT

jonte987

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Min fru tycker lite preliminärt att hon behöver en bättre cykel än min cyclepro om det vankas fler cykelsemestrar i framtiden och jag har gärna en ht utan spd att lattja med.

Tyvärr finns det inte så mycket ramar att köpa. Jag är inte sugen att lägga för mycket på ramen och helst ska det vara en medium med skaplig reach men inte för hög. Jag tänker eccentric, primal och big al. Primal har tyvärr ett långt uppstickande seat tube. Den blir också rätt kort för mig men det hade nog funkat. Medium är redan en mindre size up för min fru.
Finns det nåt annat för rimliga pengar?

Gaffeln är lite problematiskt. Hade gärna kört en lyrik eller yari men en revelation är väl rimligare.
Största problemet är att det kanske inte blir nån rea i höst och en gaffel för 10k+ till våren blir lite svårt att förklara. Jag ska se om det dyker upp nåt beggat annars verkar en förra gen lyrik best bet just nu. Får då kortas till 140 eller 130.
Jag har inte kollat alla shoppar än men det verkar tunnt.

Resten har jag väl I lådorna. I alla fall för att få den att rulla. Blir 27.5 i 29 ram. Eller möjligen mullet i framtiden om jag hittar en bra 27.5 ram.

Vev måste jag också hitta nåt skrot. Eller uppgradera min fs till 12s men jag tror inte det.

skier

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Min sambo som inte cyklar speciellt mkt men tycker det är kul när det går utför är mycket nöjd med sin Ragley Marley, men det är förstås en 27,5". De var billiga som lösa ramar när jag köpte den och sen en manitou mattoc till den.

jonte987

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Min sambo som inte cyklar speciellt mkt men tycker det är kul när det går utför är mycket nöjd med sin Ragley Marley, men det är förstås en 27,5". De var billiga som lösa ramar när jag köpte den och sen en manitou mattoc till den.
Ja, det hade funkat. Finns dessutom till min förvåning att köpa i alla storlekar.
Vet inte om de håller på att knacka in lite saldo på wiggle just nu. Helt plötsligt går det att köpa big al i L och XL... men jag kan väl inte lura på min 168cm långa fru en L.

29'' är mest för att undvika att olika storlekar i stallet men det faller väl ändå när barnen växer

Kollade lite även på 27.5 gafflar men det är lite tunnt där med. Ska kolla lite mer.

jonte987

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Blev lite beslutsångest när vi blandar in 27.5 i ekvationen. Finns lite budgetgafflar att välja på då.

Nån som testat 35 gold RL?

simson

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Tja !
Har en RL gold som känns kattskit , läste på MBR att det tydligen är nåt fel med för tighta bussningar på vissa , ska kolla mitt serienummer eller om man jag riva isär själv å byta .
Har en snikig revelation oxå som är rena drömmen i jämförelse , å de går att uppgradera oxå vilket är svårare med 35an .
Lägg på några hundralappar å köp en revelation .

Mange

jonte987

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Tja !
Har en RL gold som känns kattskit , läste på MBR att det tydligen är nåt fel med för tighta bussningar på vissa , ska kolla mitt serienummer eller om man jag riva isär själv å byta .
Har en snikig revelation oxå som är rena drömmen i jämförelse , å de går att uppgradera oxå vilket är svårare med 35an .
Lägg på några hundralappar å köp en revelation .

Mange
Jag kom själv in på det spåret precis. Kollar man specifikt efter revelation finns det ändå några att få tag. 450 euro för en 29a hittar jag. 35 gold 27.5 finns för 320 så det skiljer lite men rev är kanske ändå en vettig nivå att lägga det på.

Blev lite att fundera på och jag ska kolla lite på begagnat också

Berk

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Charger RC dämpare i Revelation är mycket bättre än Motion Control. Revelation är också 400 gram lättare. Jag tycker att man ska ta Revelation och spara på andra ställen om det behövs.

jonte987

Aktiv medlem
[BYGGTRÅD] familje-HT
Känns som det "vettigaste" är köpa en ultimate till enduron så att det blir en sminkad yari över till HTn. I alla fall om man behöver nåt dyrare än 35 gold.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer