Byggtråd: Localbikechop och en jävla massa jävla jobb.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Godagens, skriver från sjuksängen i hemmet, hade tänkt att posta detta i går, men sen så slog förkylningen eller någon slags influensa in, iskall, men svettas, huvudvärk och svullna halsmandlar.

Mår skit, och nu när jag är bunden i sängen finns det egentligen bara datorn att umgås med, så lite cad till jobbet har det blivit mellan feberfrossan och det utslagna sovandet.

Fick en rejäl huskur av frugan och känner mig lite pigg så tänkte att nu postar jag det här.

Som jag skrev tidigare så väntar jag på två ramar från Cannondale, en Track ram och en hemlig....

Men jag kan ju nu avslöja vad jag beställt för växelsystem till det "Hemliga" bygget nu när Sram släppt det offentligt.

Det är alltså Sram GX AXS jag ska köra på, bör trilla i brevlådan om några veckor, ramen dröjer nog ett tag till... (bild från Bikeradar)
brake3.jpg

Och nu när Slaten bara väntar på spacers och pedaler(bör dimpa i lådan på fredag) så kan jag visa en bild på den med nya däckuppsättningen, 650bx47 fram, 650bx42 bak. Ursäkta den konstiga bilden, perspektivet gör att hojen ser helt sne ut.
brake4.jpg

Black inc:en har också fått lite uppdateringar, först ut blir ett äldre set Magura MT8 Carbon, väldigt lätta, ca 380 gram paret! Ena handtaget har ett litet knas...så en ny "body" är beställd. Bromsarna ska tas isär, och moddas lite, bland annat ta bort det röda.
brake5.jpg

Hittade även en Tune sadel i bra-att-ha lådan som kanske får hamna på "Blacken", frun är inte övertygad om komforten, men jag har lite ideér då den ändå borde kläs om för att få den i 100% nyskick. Kanske hamnar på Blacken då...om inte någon vill köpa?
brake.jpg

Och nu när Blackens Planet X hjul är sålda så insåg jag behovet av nya qr axlar till Bike Ahead hjulen, blev ett par lätta XLC Titan/kolfiber/Alu pinnar.
brake2.jpg

Just Black Inc:en kommer bli ett fokuserat WeightWeenie projekt, "NU" väger den ju 7.1 kg MED Shimano 520 SPD pedaler, och efter att ha dregglat över de många Caad10 byggena på Weightweenies som alltid ligger på låga 6kg så har lätt orealistisk dröm om att nå under 6kg uppenbarat sig....

Mina Bikeahead hjul med tänkta nya däcken kommer spara nästan 400 gram...
Pedaler kan man spara nästan 100 gram på
Tune sadeln är nästan 180 gram lättare än Fizik sadeln...
Har en 40 gram lättare sadelstolpe liggandes till den också...
MT8 Bromsarna är ca 130 gram lättare än MT5:orna som sitter på nu...
Nu sitter det Sram Apex/GX prylar i drivlinan, skulle jag byta bakväxel, växelraglage och kassett kan jag spara nästan 350 gram

Alltså, det kan gå, utan att kosta MASSA flis.

Och målet är ju bara att posta den på någon landsvägs cykelgrupp på nätet, vet ju bara hur många surgubbar som skulle ta illa vid sig av en landsvägshoj med SKIVBROMSAR, RAKT STYRE och INGEN FRAMVÄXEL som dessutom är svinlätt.

Tack för i dag, nu är det tillbaks till feber yrandet och gråtsvälja alvedon.

SweBender

Aktiv medlem
Kan vara intresserad av Tune sadeln. Och ja den kommer hamna på en Cannondale ;) Krya på dig! Alltid lika kul med uppdateringar.

DarthVidar

Aktiv medlem
Slaten blir ju grym! Även om det inte var med mening så tycker jag nog att den "fadade" styrlindan är bra mycket snyggare än vad en monokromt grå hade varit. Det hade förmodligen set ganska dött, tråkigt och livlöst ut. Jag tror att det var universum som talade till dig när det vart "fel" där ;-)

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Slaten blir ju grym! Även om det inte var med mening så tycker jag nog att den "fadade" styrlindan är bra mycket snyggare än vad en monokromt grå hade varit. Det hade förmodligen set ganska dött, tråkigt och livlöst ut. Jag tror att det var universum som talade till dig när det vart "fel" där ;-)

Jag är lessen att göra dig ledsen...men ny styrlinda dimper snart ner i postlådan=)

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Söndag igen. Och nu mår man liiiiiite bättre.

Nu är slaten klar.....men den känns inte klar, hade ju tänkt att lacka om och fixa en massa, men det vart mest montage av nya prylar.
Ja, det är rätt skönt att ha en komplett cykelbar cykel med.....faktiskt...
Så här var i alla fall tanken att den skulle ha sett ut om jag valt att lackera om den....matt kopparmetallic...
topsy8.jpg

Och byggabstinensen blev inte bättre när man googlade fram de här bestarna....
topsy5.jpg

topsy6.jpg

MEN, nu släpper jag det, jag har en svinfin Slate.

Nu över till något onödigt kladdande och pillande i alla fall, nya bromsarna till Black Inc:en. Det är ett par Magura MT8, som ska få sig lite fix med bla ny body till ena handtaget då det nuvarande är knas....
topsy.jpg

...samt att de ska moddas, bort med det röda, mer svart, lite guld, och lite guldfärgad titan. Se min lilla photoshop.
topsy4.jpg

Och i dag dök det nya handtaget upp ifrån en av mina nya favoritsidor, https://www.axevotech.eu Lite halvkrånglig sida, italienskt företag, men de har en hel del bra prylar till bra pris och sjukt snabb leverans, rekommenderas. De har förutom massa lättvikts godis, sjukt mycket axlar, lager och småpill till nav, vevlager osv.

Jag beställde ett mt6 handtag då det som skiljer är kolfiber "lever", och prislappen, och lever´n den tar jag från det trasiga handtaget jag har.
topsy2.jpg

Så, bytt och klart samt att jag acetonat bort loggorna. Nu är det bara resten kvar....
topsy3.jpg

Kram.

Swenko

Ny medlem
Ett inlägg i debatten pedaler. Finns ju några som tar fram 3d printade pedaler som skulle kunna banta många gram😁
Jag hoppas dom funkar bra och blir färdig nån gång. Drömmer förväntansfullt.

DarthVidar

Aktiv medlem
Jag är lessen att göra dig ledsen...men ny styrlinda dimper snart ner i postlådan=)
Haha, whatever floats your boat! Jag kan förstå att man som designer till slut blir less på allt som är relaterat till en viss stil (oavsett stil) och för egen del, när man inte behöver ta hänsyn till någon annan, vill utplåna alla spår av onödigt lull lull. Sen om det är så du resonerar vetifan.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Haha, whatever floats your boat! Jag kan förstå att man som designer till slut blir less på allt som är relaterat till en viss stil (oavsett stil) och för egen del, när man inte behöver ta hänsyn till någon annan, vill utplåna alla spår av onödigt lull lull. Sen om det är så du resonerar vetifan.

Jo, men det är lite så jag resonerar!=)

Trender är helt okej, de leder ju oftast till förändring, vilket i många fall är bra. Det är trist när de inte utvecklas utan mer blir som en lag. Som med Gravel cyklar, ALLA ska ha en "naturnära" lack och skinwall däck, missförstå mig rätt, det ÄR snyggt, men det blir förbannat tråkigt efter ett tag.

Och apropå gravel cyklar...så ska jag avslöja the evil masterplan.

Nu när jag har en gravelhoj, Slate:n, så måste ju frun ha en med.

Black inc:en blir hennes gravelhoj.

DA DA DA DAAAAA!

Ok, kanske inte fullödig gravelhoj, men jag gör som vissa cykeltillverkare och tar endurance racers och cyclocrossar och kallar dem gravel.

Black inc:en tar 28mm däck i disc version....och då passar ju Tufos 700x28mm gravelvänliga däck perfa, Tufo D28.
tune7.jpg

Så så här ser Black:en ut i huvudet just nu.....grovt photoshoppat...
tune3.jpg

Jag tror det här är nästa Graveltrend, jag har ju nosat helt i andra ändan med mitt monstermegacrossbygge, och nu är vi tillbaks här, en gravel bike så nära racer man kan går, svinlätt, svinsnabb, i like.

Och för att verkligen undergräva hur lätt den kommer bli...på en någorlunda budget...så dök nya alu/titan/kolfiber axlar upp i brevlådan. 43 gram för 37 euros.
tune4.jpg

I helgen blir det stor avtäckning av Slatens slutgiltiga utseende...men oroa er inte..det blir färgmatchat och fint...
tune5.jpg

Och i helgen ska också planerna för den vita F29:an presenteras...vi börjar så här:
tune2.jpg

Kram

AlfaAlfa

Aktiv medlem
1:a April, och på skämtens dag introducerade jag "pull my finger" skämtet för mina barn, det var med glädje jag såg min 3 och 5 åring slåss om att få dra pappa i fingret och sedan skratta när gubbslidan smällde av, både snabba "tjuuuiii" och "frappfrappfrapp" hanns med.

Men nu till det viktiga, måste ge posten en eloge, de leverar bra snabbt nu för tiden, varken 5g master, vaccin eller statsanställda judiska rymdödlor hindrar dem, jag skulle vilja påstå att postnord just nu är den bäst fungerande distributionskedjan i sverige just nu.

Ta i trä.

Titta bara:

Hjul redo för klarlack efter lite svart färg och guldrandning, samt att tubdäcken trillade hem i dag med.
toffifee9.jpg

Och även bromsarna är nu klara, det trasiga handtaget är bytt, den röda färgen och loggorna är borta, samt att oken fått lite guldfärg.
toffifee3.jpg

Jag tänkte återvinna kolfiberstolpen från SLaten till frugans Black inc, den är ju kolfiber så den borde vara lätt.....not.
toffifee5.jpg

Om vi gnuggar bort loggorna då? 5 gram....
toffifee2.jpg

Det verkar vara den där aluminiumklumpen längst upp som väger.
toffifee.jpg

Kram.

Lejon

Aktiv medlem
1:a April, och på skämtens dag introducerade jag "pull my finger" skämtet för mina barn, det var med glädje jag såg min 3 och 5 åring slåss om att få dra pappa i fingret och sedan skratta när gubbslidan smällde av, både snabba "tjuuuiii" och "frappfrappfrapp" hanns med.

Men nu till det viktiga, måste ge posten en eloge, de leverar bra snabbt nu för tiden, varken 5g master, vaccin eller statsanställda judiska rymdödlor hindrar dem, jag skulle vilja påstå att postnord just nu är den bäst fungerande distributionskedjan i sverige just nu.

Ta i trä.

Titta bara:

Hjul redo för klarlack efter lite svart färg och guldrandning, samt att tubdäcken trillade hem i dag med.
Visa bilaga 479092

Och även bromsarna är nu klara, det trasiga handtaget är bytt, den röda färgen och loggorna är borta, samt att oken fått lite guldfärg.
Visa bilaga 479095

Jag tänkte återvinna kolfiberstolpen från SLaten till frugans Black inc, den är ju kolfiber så den borde vara lätt.....not.
Visa bilaga 479097

Om vi gnuggar bort loggorna då? 5 gram....
Visa bilaga 479096

Det verkar vara den där aluminiumklumpen längst upp som väger.
Visa bilaga 479098

Kram.
Fantastiskt! Jag vill bara halvvarna för Tufo Diamond: de är smidiga att montera och håller bra samt greppet är helt ok, MEN de är tröga, obekväma och ospänstiga som en gammal slapp gubbslida (tack för det nya ordet). Sammantaget ett användbart men onjutbart däck.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Fantastiskt! Jag vill bara halvvarna för Tufo Diamond: de är smidiga att montera och håller bra samt greppet är helt ok, MEN de är tröga, obekväma och ospänstiga som en gammal slapp gubbslida (tack för det nya ordet). Sammantaget ett användbart men onjutbart däck.

Det låter som perfekta graveldäck då=)=)

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Usch, glöm vad jag sa om Postnord, de går nå grön jävulskt segt.

"Styrlinde-vänta" vecka 2 nu, kommer Slaten bli klar?
I väntan på styrlindan så var jag tvungen att ta mig en jävla nöt...
Lockout knappen på Slatens Lefty har två saker jag inte gillar...rödeloxerat, och gröneloxerat.
xcv8.jpg

Så bort med det i kaustik sodan..nu fick vi fram en rå alu yta...men vi ska ge den liiiite glans, här är det verkligen att balansera på en knivsegg då jag inte gillar spegelblankt....
xcv6.jpg

Efter lite löddrande svinto fick jag fram den där perfekta semi-blankt-glanstal-50-ytan jag kan godta. Egentligen skulle jag vilja blästra dem med finaste möjliga sand så den fick en satin matt yta, nån som vet bra blästerskåp för hemmabruk och 220 uttag?
xcv5b.jpg

Och jag väntar även på lite delar till F29:an....tanken är ju att den ska få en refresh i år inför cykelvasan, behåller så klart lacken på gaffel och ram...men blir lite komponent byten och fixa några utseende grejer som jag stört mig på. Så både däck, sadelstolpe, styre och styrstam är till salu, allt i finfint skick. Pm för info.
xcv.jpg

Men en av förändringarna är redan påbörjad....borttagandet av Leonardi styrstammen. Den är kult, den är ball, men den är alldeles för kantig och "cnc:ig" för resten av hojen.....
xcv3.jpg

Dit skall i stället en Syntace Flatforce....lite mjukare i formerna, men fortfarande ganska bra drop, har man dubbelkronad lefty så är det spöstraff på att ha styret högre än övre gaffelkronan. Den skall lackeras för att mactha ramens och gaffelns lack. Tanken var att få tag i en 80 eller 90mm Cannondale OPI styrstam, men det är omöjligt, de är slut överallt. JA, jag hade gärna kört på en integrerad styrstam/styr kombo a la svinsnygga Syncros Fraser(som jag hade på BMC:n), men va fan kan ju inte ha Scott prylar på hojen, förlåt Dangerholm. Finns ju Gemini också, men de är både dyra och....inte så snygga....
Så, då får de bli Flatforce och nytt styre.
xcv2.jpg

Nu hoppas jag att jag får lite prylar i brevlådan, tills dess tänker jag binge:a både jägarna filmerna och serien.
xcv10.jpg

Kram.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
thriff10.jpg

thriff9.jpg

thriff8.jpg

Ja, när en idé blir planterad i huvudet så har jag inget att sätta emot.....
thriff6.jpg

Och nu har en ram inhandlats....(Stort tack till Swebender här på forumet som alltid vet vad jag kan blåsa pengar på, i fall jag är det minsta osäker någon gång)
thriff3.jpg

Det är alltså en Cannondale Super V900 i ett härligt used and abused skick. Det som är nice är att ramen är väldigt fet, likaså svingen, så det finns lite yta att faktiskt skapa något på.
thriff4.jpg

Men jag tänker inte barna gå loss helt själva...tanken är faktiskt att jag ska gå loss på den. Så jag ser hela hojen som ett vitt papper att gå loss på.
thriff5.jpg

Inspirationen just nu är det här....jag skulle vilja att "varje" del av hojen hade sin stil och på så sätt skapa kaos, fast ändå i harmoni "om ni fattar vad jag menar".
thriff7.jpg

Anyways, till de andra byggena så ramlar det in saker med...t.ex ett FSA kolfibervevparti till F29:an, älskar designen på de här vevpartien....nästan lite som de gamla CODA vevpartierna. SKa släppa lite mer bilder på vad tankarna för F29:an är framöver....less alu...more carbon.
thriff.jpg

Kram

Mathias

Aktiv medlem
Nu har du ju redan en idé för Super V:n men den är ju nästan så gammal att den skulle kunna bli Miami Vice:ad. Alltså neonfärger, palmer, flamingos. Laserstrålar. Allt som är snyggt med slutet av 80-talet. Make it shine!
Så här menar jag, illustrerat med några future-synthomslag.

Bilagor

• CA891614-81F1-4816-A04D-A3D7DE6E16FB.jpeg
    CA891614-81F1-4816-A04D-A3D7DE6E16FB.jpeg
    66.2 KB · Besök: 9
  • 996C9D87-1B46-4E60-8B70-B0C58CC0C7A5.jpeg
    996C9D87-1B46-4E60-8B70-B0C58CC0C7A5.jpeg
    46.3 KB · Besök: 11
  • 3AB63FA7-EDD8-4988-8861-1D681117CD81.jpeg
    3AB63FA7-EDD8-4988-8861-1D681117CD81.jpeg
    140.9 KB · Besök: 10
  • AAC12758-042A-44CE-8790-CFFFDA26241F.jpeg
    AAC12758-042A-44CE-8790-CFFFDA26241F.jpeg
    102 KB · Besök: 12
  • C3C03216-2C49-40A8-A137-E31DCF5AC234.jpeg
    C3C03216-2C49-40A8-A137-E31DCF5AC234.jpeg
    152.3 KB · Besök: 8
  • 722A7A52-522B-4253-A42B-372C3C26A290.jpeg
    722A7A52-522B-4253-A42B-372C3C26A290.jpeg
    195.3 KB · Besök: 11

Mange.

Aktiv medlem
antar at du redan gett barnen tusen ideer , men squidbikes har ett snyggt konto fullt med splatter och galna färger. låt ungarna doppa fingrar och händer i burkar och bara kladda .

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Entlich.

Mitt stora, hemliga, super duper projekt kan dra igång snart. Som sagt, ramen jag kommer bygga på är inte officielt visad av Cannondale än, men skiten hamnar snart i brevlådan hos mig. Det har varit lite fram och tillbaks med när jag skulle få en ram då som alla vet, cykelfabriker går lite på halvlåga nu, komponenttillverkare med. Tydligen går fabrikstävlingscyklister före lönnfeta svennar men stjärnorna stod rätt, murphys lag verkställdes inte och turligt nog så fanns det en ram i min storlek över. Nu får jag inte visa vad det är för ram men kan posta en teaser så länge.
frigg.jpg

Så det är riktigt härligt när man redan står upp till knäna i projekt att ta sig an ännu ett, plånboken gapar tomt, fingeravrycken är sedan länge bortslitna och man ser ut som Fader Fouras i håret. Det är nu agnarna skiljer sig från vetet, hen blir hen och går in i väggen och skallar sig ut ur den.

Så hur står vi till i cykelbyggarprojekten då?

Om vi börjar med första bygget, Slaten(oki, kanske inte så mycket bygge, mer montage). Jo den är klar, sista touchen var styrlindan som nu är på plats, den matchar perfekt med finishen på Fabric sadeln, lovely. Helhetsbilder kommer när första gravelrundan är tagen. Jag visade några bilder för några kollegor på Cannondale och poängterade att jag "raw:at" lockouten på Leftyn. "ooh have you seen the first prototype Slate?" Det jag fick se var en Slate där ram och alla komponenter var i rå alu, lefty gaffeln hade ingen klarlack och alla alu detaljer på den var också i rå alu. Bilden sitter nu fast på hornhinnan och jag kanske bara måste doppa hela hojen i färgbortagning framöver, för det var bland de ballaste jag sett.
frigg9.jpg

Projekt nr 2, Black inc:en har nu äntligen fått kastsjärnorna lackade.
frigg3.jpg

frigg4.jpg

Och en liten testmontering medans vi väntar ut att klarlacken härdar....
frigg7.jpg

Nu vägde jag också hojen med hjulen på, samt vägde däck, kassett och bromsskivor löst och nu ligger cykeln på 6.3 kg komplett. Kom ihåg att den vägde 7.1kg med pedaler(ca 6.8kg utan pedaler), så en viktminskning på ca 500 gram med enbart hjulbyte får väl anses helt okej. Jag har ju lättare pedaler, sadel, sadelstolpe, bromsar liggandes, men tror det blir svårt att komma under 6kg med pedaler.

DOCK, så finns det lite vikt att spara med en lättare kassett, bakväxel och växelreglage, men just nu är ju sånt svårt att få tag i.

Men 6kg+ för en flatbar gravel hoj är väl okej?

Projekt nr 4, F29:an.
Jag har fått hem styrstammen...
frigg2.jpg

Som snabbt raw:ades i väntan på lack.
frigg6.jpg

Projekt nr 5. Delta V:n, ...jag tror jag sparar deltan tills i vinter och fokuserar på super v:n i stället. Kanske till och med smäller ihop den med alla delar jag har till deltan. Jag har helt plötsligt bara fått lite mer kärlek för Super V:s....

Nu måste det jobbas lite, Kram.

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Black inc:en kommer ju att bli episk!

En av mina snyggaste cyklar är helt klart min Cannondale Rush 3 från 2007, mmmm rå alu! Mmmm lefty! Me loves that bike!

Det är så jävla snyggt, man får sånna där Terminator vibbar liksom!

En kollega har en CAAD13 prototyp ram som han har polerat, och sedan vaxat med något slags vapen vax(jänkare vettu) som gör att den får en liten mörk toning i "poleringen". Gaffeln är en alu prototyp med.
MicrosoftTeams-image (22).jpg

DarthVidar

Aktiv medlem

En kollega har en CAAD13 prototyp ram som han har polerat, och sedan vaxat med något slags vapen vax(jänkare vettu) som gör att den får en liten mörk toning i "poleringen". Gaffeln är en alu prototyp med.
Visa bilaga 482253
Det var vackert! Vore det inte så jäkla jobbigt att rawa cyklar skulle jag göra det oftare! Har iofs bara gjort det en gång och det projektet är ännu inte klart... färgen är ju borta men nu skall ytan fixas till... 😒

Jensen

Aktiv medlem

Visa bilaga 482253

är inte deras ramar där de blandade kolfiber o Alu bland de ballaste. Självklart ska då alun inte vara lackad med annat än möjligen klarlack. Synd att man inte kan få tag i den gamla scalpelen med det. De förstördes ju alla, eller finns kanske någon kvar hos cannondale själva.

DarthVidar

Aktiv medlem
är inte deras ramar där de blandade kolfiber o Alu bland de ballaste. Självklart ska då alun inte vara lackad med annat än möjligen klarlack. Synd att man inte kan få tag i den gamla scalpelen med det. De förstördes ju alla, eller finns kanske någon kvar hos cannondale själva.
Varför förstördes dessa? Jag har då sett 26or till salu med alu-framtriangel och kolfiberbaktriangel till salu både här på happy och blocket.

Jensen

Aktiv medlem
Varför förstördes dessa? Jag har då sett 26or till salu med alu-framtriangel och kolfiberbaktriangel till salu både här på happy och blocket.
Pratar inte om svingen. Den har alltid varit i kolfiber vid kedjestag. De hade en för os (var det i Peking eller?) där diagonalrör och överrör var i kolfiber. Likt six13 på racer. Dessa byggdes för OS för att vara så lätta som möjligt, men bara för att hålla typ 100 mil eller liknande. Hörsägen säger att de efter OS knäcktes över en containerkant för att de aldrig skulle slippa ut på marknaden någon bakväg (och ge dem skit för att de inte höll).

Bilagor

• 48B894EC-6CEE-4DEE-A6A1-B81D2E4E42D6.jpeg
    48B894EC-6CEE-4DEE-A6A1-B81D2E4E42D6.jpeg
    21.7 KB · Besök: 115
  • A6EC7D29-7972-44C8-8C1B-01B1570F7B4E.jpeg
    A6EC7D29-7972-44C8-8C1B-01B1570F7B4E.jpeg
    21.4 KB · Besök: 114
  • 1D5BD581-D750-41B3-AE3C-6091A2F8890E.jpeg
    1D5BD581-D750-41B3-AE3C-6091A2F8890E.jpeg
    27.2 KB · Besök: 116

DarthVidar

Aktiv medlem
Pratar inte om svingen. Den har alltid varit i kolfiber vid kedjestag. De hade en för os (var det i Peking eller?) där diagonalrör och överrör var i kolfiber. Likt six13 på racer. Dessa byggdes för OS för att vara så lätta som möjligt, men bara för att hålla typ 100 mil eller liknande. Hörsägen säger att de efter OS knäcktes över en containerkant för att de aldrig skulle slippa ut på marknaden någon bakväg (och ge dem skit för att de inte höll).
Ahaaa! Då är jag med och ja, de verkar ju ha sett riktigt stiliga ut!

AlfaAlfa

Aktiv medlem
Erkänn att dessa är dina verk! :)
162406807-origpic-395bab.png

159694467-origpic-b4d5a0.png

NEJ!

Men vi snackade ebikes under min tid på Husqvarna. Pexco som gör dessa hojar tillhör Pierer Industries, samma företag som äger KTM. Pexco äger rättigheterna till att göra Husqvarna cyklar, KTM äger rättigheterna till att göra Husqvarna motorcyklar. Dessa är egentligen bara rebrandade Pexco cyklar, vet att de säljer dem under Husqvarna märket i vissa länder och under något annat märke i några andra länder.

Så tyvärr, förutom att de har samma logga som svenska Husqvarna så har de inget med varandra att göra.=(

Blir lite lessen när jag ser dessa cyklar faktiskt, som Husqvarna nörd ÄR det kul att dem finns, men som Husqvarna nörd svider det också lite att det bara är en logga på en ram=(

MEN, de här har jag designat, så skit i hojarna och köp ett par vettiga kängor i stället=)
shoes.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer