ILiveToRide
Aktiv medlem
[Byggtråd] LVG, klar. Nu med ny färg
Byggtråd är kanske att ta i, ska ju inte bygga egen ram. High end hop-plock blir det inte heller. Mycket möjligt att det visar sig att fulmecks tråden hade varit mer rätt också :)
Så, nu är ni varnade.
Lite bakgrund man kan skippa:
Köpte en FS XC våren 2019 för jag insåg blodtrycket var obra och jag var sjukt otränad och knäna var sådär... MTB för jag bor i skogen. Total icke cyklist, sen vet jag inte riktigt vad som hände.
Köpte en snikig Topstone Sora hösten 2019 för att testa bockstyre för första gången i livet. Hade ju insett att gravel kunde ju vara rätt lämpligt. Rullade på en hel del mil. Sen blev det Covid och slut på grejjer. Köpte en begagnad Scott Speedster Gravel 10 iaf i våras, sjukt osexig men den hade ju bromsar som fungerade
. Undertiden hade det ju ramlat in andra cyklar i förrådet också, bl.a en Shiv till de andra i familjen som börjat med triathlon. Och att hänga på en liten unge med obetydligt luftmotstånd kommer inte gå länge på MTB eller seg gravel. Så började sukta lite efter nått lättrullande och lättare utan att egentligen kunna nått om LVG. Men ville ha TA och skivbroms för det ska det va. Ville också ha nått som funkar att träna lite sprintar/intervaller på utan massa flex. Begränsar begagnat utbudet en del. Ville inte heller chansköpa nått skitdyrt för att ha några gånger om året. Och så covid
Sjukt dålig timing.
Efter lite annonsskannande, ångest och ifrågasättande av hobby så lade moros ut en annons på ett ramkit och jag tänkte jag får väl göra ett försök.
Blev en Merida Scultura CF2 i kononskick:
Sen tyckte jag i ett svagt ögonblick att jag har ju inte så mycket att göra, så började gnida lite på rören. Det var typ en månad sedan. Igår såg det ut så här:
Sorry moros
Putsat vidare lite sen dess och har slipat rent och tagit mig ner till 800papper. Återstår att se om det går att få på färg eller om det blir psykbryt och helsvart.
Hoppas det skall lösa sig för jag har lite andra ideer.
Så, nu är ni varnade.
Lite bakgrund man kan skippa:
Köpte en FS XC våren 2019 för jag insåg blodtrycket var obra och jag var sjukt otränad och knäna var sådär... MTB för jag bor i skogen. Total icke cyklist, sen vet jag inte riktigt vad som hände.
Köpte en snikig Topstone Sora hösten 2019 för att testa bockstyre för första gången i livet. Hade ju insett att gravel kunde ju vara rätt lämpligt. Rullade på en hel del mil. Sen blev det Covid och slut på grejjer. Köpte en begagnad Scott Speedster Gravel 10 iaf i våras, sjukt osexig men den hade ju bromsar som fungerade
Efter lite annonsskannande, ångest och ifrågasättande av hobby så lade moros ut en annons på ett ramkit och jag tänkte jag får väl göra ett försök.
Blev en Merida Scultura CF2 i kononskick:
Sen tyckte jag i ett svagt ögonblick att jag har ju inte så mycket att göra, så började gnida lite på rören. Det var typ en månad sedan. Igår såg det ut så här:
Sorry moros
Putsat vidare lite sen dess och har slipat rent och tagit mig ner till 800papper. Återstår att se om det går att få på färg eller om det blir psykbryt och helsvart.
Hoppas det skall lösa sig för jag har lite andra ideer.
Senast ändrad: